Reklama

Reklama

Vše pro dobro světa a Nošovic

  • USA All for the Good of the World and Nosovice!
všechny plakáty
Trailer 2

Obsahy(1)

Celovečerní dokumentární film ,,Vše pro dobro světa a Nošovic" je svérázným portrétem malé české vesnice, ve které - jak místní říkají - přistálo UFO v podobě kilometrové stříbřité továrny: korejská automobilka Hyundai. Z vesnice, která se proslavila především kysaným zelím a pivem Radegast, se tak stala průmyslová zóna - největší investice na zelené louce v historii ČR. Mnozí z majitelů polí, na kterých dnes automobilka uprostřed vsi stojí, však dlouho své pozemky prodat nechtěli. Donutil je až nátlak jejich sousedů a anonymní dopis, který odolávajícím sedlákům a jejich blízkým pohrozil smrtí. Filmaři se do Nošovic vrací dva roky po dramatických výkupech pozemků, v době, kdy továrna začíná chrlit levná auta a skrze sedm postav spřádají hravý i mrazivý portrét místa, které se náhle a nevratně proměnilo k nepoznání. - Ožívá tak sociální groteska o poli, na kterém rostou auta. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (182)

Mertax 

všechny recenze uživatele

Listová zelenina vs. auta aneb tiskový mluvčí Hyundai na Hrad, protože je persónou vskutku unikátní. Závěrečná reklama na nošovické zelí, parodující propagační video automobilky, o kterou režiséra poprosí vedoucí zemědělského družstva, je něco tak geniálního a třeskutě vtipného, že budete při odchodu z kina v té nejlepší náladě. Zapomene, jak jsou lidé slabí, když mají vystoupit z davu a že tvrdým okem diváka to byl dokument de facto povrchní, neobjektivní. Kladl si málo otázek a témata jen naťukával. Na poli českého dokumentu je to však záležitost natolik osvěžující a zábavná, že nezbývá než se nadšeně těšit na další Klusákův počin. „Smíšené pocity“, jak pojmenuje své rozpoložení na začátku filmu jeden z obyvatelů Nošovic, nehrozí aneb hurá na zelňačku! P.S. Film by bez povedené hudby skupiny Dva byl jak bělásek zelný bez své pochoutky – tedy nekompletní. ()

noctambule 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem od této zajímavé tematiky víc, ale nejsem si jistá, že to vůbec šlo. Málokdo se nebál mluvit. Je zajímavé, co automobilka v malé vesnici způsobila. Ale nemyslím si, že Korejci jsou o tolik horší šéfové než ostatní, továrna je prostě továrna. Zaměstnavatelé zneužívají situace, kdy se každý bojí o práci a musí držet "hubu", aby ji neztratil. ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Zelí x člověk = auto x člověk = člověk x člověk ____ Není vlastně rozdílu mezi zelím, autem a člověkem, protože stejně jak zelí za pomocí člověka vytlačuje různorodé rostliny, tak auto za pomocí člověka vytlačuje zelí, a stejně tak i člověk za pomocí člověka vytlačuje vše přírodní a nakonec i sám sebe. Opravdu tento pomíjivý mezičlánek mezi opicí a robotem má IQ tykve ve svém antropocentrismu, když se domnívá, že je vrcholem veškerenstva. Mimochodem makak na útěku ze zoo v pohodě přežil v českých lezích a nevadila mu ani zima. S člověkem bez civilizace již to není tak jisté.___Autor snímku již má svůj rukopis a pokud divák nelpí na věčnosti lidstva, tak se vždy skvěle pobaví při sledování lidského zoo v jeho dokumentech. A jedno upozornění: Vyplatí se počkat do konce závěrečných titulků, protože - to nejlepší nakonec :-) ()

Tessie 

všechny recenze uživatele

Je mi k blití z těch firemních sloganů jako Děláme to pro Vás, Děláme to pro Vaše dobro.. bla bla bla.. Bohužel to není problém jenom firmy Hyundai, ale takovými exkrementy jsme krmeni ze všech stran. Z čehož vzniká obrovské množství vymaštěných tupců, kteří se k tomu naučí hlášky z chytrých knih a následně si říkají manageři. V samotném dokumentu takových vymývacích procesů je několik, zpívání písničky řadím mezi nejtrapnější momenty. Chceš práci? Tak prostě zpívej a dělej ze sebe hňupa. Smutné, reálné. Tenhle dokument vnímám jako boj nadnárodní společnosti proti družstevnímu zemědělství. Na můj vkus měla firma Hyundai docela málo prostoru k vyjádření, i když co slovo, to perla.. Rozhodně však stojí za podívání a následné přemýšlení. Čím více takových firem u nás bude, tím bude hůř. Jen tady na Moravě se obrovské firmy rojí jako houby po dešti. Shimano, Sejong Czech, Hyundai, Donghee Czech .. Nároky přesčasové jsou obrovské, platy minimální. Dokud takové zacházení dovolí náš stát, pak si mezi sebou obyvatele můžou nadávat sice tys prodal, tys neprodal, ty musís prodat.. Ale to jsou oproti tomu všemu jenom malé věci. Kostky jsou už stejně dávno vrženy někým jiným a oni se prostě postarají o to, abyste prodali všichni... Závěrečná reklama na Nošovické zelí byla příjemnou uvolněnou tečkou na závěr. ()

DavidS. 

všechny recenze uživatele

Není jeden nespokojený zaměstnanec jako výpovědní hodnota málo? Klusákovi podráží nohy dva základní fakty...Jeden se týká toho, že konflikt, který by tak rád zaznamenal, není tak vyhrocený ani bolestný, jak by si angažovaný investigativní filmař přál...Druhý se odvíjí od informačního vakua, kdy režisér není schopen dostat před kameru více respondentů a hlouběji se ponořit do světa korejské továrny, jejich vnitřních pravidel, pracovní morálky i odlišností dané jinou kulturou...Takže zbude jen pár úsměvných i smutných vesnických postaviček..."My už nelovíme, my už sbíráme padlý po cestě: :) ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Film je pravděpodobně poslední český dokument, který se natáčel filmovou technologií super16 mm, vše se dnes točí na digitál. (Zdroj: Hypermarket Film)
  • Film vznikal po dobu 5 let: 2005 - 2010. Filmaři strávili v Nošovicích celkem 124 dní a natočili 17 hodin filmového pásu. (Zdroj: Hypermarket Film)
  • Režisér Vít Klusák si kvůli natáčení tohoto filmu udělal řidičák a koupil auto. Nejedná se však o vůz značky Hyundai. (Zdroj: Hypermarket Film)

Reklama

Reklama