Svobodná umění

• USA Liberal Arts

Třicátník Jesse se kvůli rozlučkové oslavě vrací na svou bývalou univerzitu. Setkává se tu se studentkou Zibby a netrvá dlouho, než mezi začne vznikat intenzivní pouto. (Filmbox)

Recenze (122)

kolemjdouc

Film pro toho,kdo má rád intelektuální konverzačky.Což není můj šálek kávy.Radnor si ve své roli fakt naložil.Reší pocity starého profesora z odchodu do důchodu,dcera známých se rozhodne že chce přijít o panenství zrovna ajen s ním,jiný student s ním řeší svoji nedokonanou sebevraždu předávkováním se léky.Profesorka ho ze své postele pošle rovnou do háje,náhodný známý z parku mu musí neustále sdělovat svá moudra a čtení znaků v obilí je pro něj ta největší výzva....a Radnor je celý film jedno velké ucho. ()

Alqarin

Josh Radnor je nenapravitelný romantik a indiečkář. Po poměrně milém a nenuceném Happythankyoumoreplease ale přichází s hodně nedotaženou látkou. Svobodná umění mají skvělé ingredience i kulisy, ale bohužel taky tunu hluchých míst a vypravěčských přešlapů. Je to škoda, protože našlápnuto tu bylo slušně. Tak snad příště, Joshi. ()

hellstruck

Účelem fikce je boj se samotou. Na druhou stranu,strávení většiny času čtením 1100 stránkové knížky trochu omezí tvůj společenský život. Osamělost se současně zvětšuje i zmenšuje.. (Musím sdílet česky, protože je to něco,co si zaslouží přečíst i neangličtináři). Typický tříhvězdičkový film, který zanechá v člověku neskutečně dobrý pocit, ale vyloženě ho nenadchne. Ale já musím přihodit jednu * navíc za ty krásné myšlenky, jimiž mě film obohatil. Vlastně je to velice inspirující film.("Štěstí se na tebe neusměje, když budeš říkat ne", "Jste nekuřák,gratuluju, dožijete se sta let, ale jaký to má význam, když si života neužijete?") Po shlédnutí mám neovladatelnou chuť si nechat změnit život klasickou hudbou, jít s knížkou jen tak ven do přírody anebo si s někým dopisovat. Kromě toho zde Radnor vyjádřil svou averzi ke Stmívání, diskuze o knížkách byla velice zábavná. Efron jako milovník stromů překvapil a Elizabeth Olsen? Ta strčila svoje sestry do kapsy. Jen mi nepřipadalo úplně logické, když měl hlavní hrdina proslov o morálce a o pět minut později se válel v posteli se svou bývalou profesorkou. Nicméně na to, že nemám ráda Allena, HIMYM a Radnora taky dvakrát nemusím, film se mi zamlouval. Dobrý film je koneckonců ten, který vám změní život :) Anebo vás k tomu alespoň motivuje.... ()

Malarkey

Josh Radnor pro mě vždycky bude zapsaný jako Ted z How I met Your Mother. Každopádně jsem už jeho jeden film dal a byl jsem spokojený. Tak nějak jsem si všimnul, že texty, co používá ve filmech, kde hraje, hodně používá i v samotném HIMYM, což je fajn. Horší už je, když Vám na HIMYM něco vadí a on to do filmu taky vmáčkne. A tady to přesně tak bylo. Josh totiž hraje týpka, kterej se zamiluje do mladý holky, ale nedokáže jí říct, že jí miluje, protože by, podle něj, jí zkazil mládí. Když mu řekne, že ho miluje, on jí řekne, že spolu nemůžou být a takhle to jede vlastně celej film. V tu chvíli se mi vybavil Ted a jeho vztah s Robin v HIMYM, kde se choval úplně stejně a lidi to neuvěřitelně sralo. Tady to přepísk a mě tímhle jednáním, kdy neví, co chce, hrozně nasral. Zase. ()

Dreadd

Na Radnorovi se mi líbí především jeho přístup k filmotvorbě jako takové, ale určitě bych se vyhýbal srovnávání s Allenem, sice zvládne napsat si sám scénář, ten scénář si zrežírovat a zahrát hlavní roli a trochu se tématicky shodují, ale přece jenom do takové persony má ještě dost daleko. Navíc by neuškodilo vyzkoušet spolupráci se zkušenějším scénáristou, který zachová myšlenky, ale vyplní ty obrovské mezery, kterých má zrovna Liberal Arts víc, než bych snesl. A kazí to dojem z celého filmu, protože základní poselství, které by měl film předat na druhou stranu obrazovky, aspoň tak, jak jsem ho pochopil já, jistě nezůstane bez divácké odezvy a postavit prakticky všechny scény na pouhé konverzaci, to chce taky koule. ()

• Film sa natáčal prevažne na alma mater herca Josha Radnora (Jesse Fisher) Kenyon College a v malej škole v meste Gambier v štáte Ohio, kde študovala herečka Alison Janney (Judith Fairfield). (Marek1991)
  • Na samom začiatku filmu, počas série rýchlych strihov označujúcich plynutie času, nemení žiadna z položiek na nábytku svoju pozíciu. (Marek1991)
  • V prvních verzích filmu byla v závěrečných titulcích chyba, kdy u First Assistant Camera chybělo "S" ve slově Asssistant. (klingr)