Skupina turistov z celého sveta sa chystá preskúmať podzemie Berlína. Pravdepodobne ho postavili nacisti a tiahne sa pod celým mestom. Keď sa ich miestny sprievodca (M. Riemelt) zraní, prepadnú mladí ľudia panike. (pancakes)

Recenze (102)

Ozo

Ani nevím proč, možná kvůli zdejšímu hodnocení, ale čekal jsem od toho mnohem víc. Komentáře jsem si pro jistotu nepročítal, ale teď už tuším, že jsem udělal chybu. Když se totiž ve tři ráno u snímku, od kterého čekáte lekačky nebo aspoň trošku strašidelné atmosféry, nudíte, tak je něco hodně špatně. Takže, bezbohažel, nemůžu jinak. PS: (SPOILER!) gulášek byl chuťovka, ale původ masíčka mi byl jasnej hned (i když, to asi nebudu jedinej). ()

bourec

Začátek filmu poměrně zdařilej,ale po tý nehodě už to všechno šlo do prdele.Když se pak po konci filmu zamyslíte nad tim celym,vlastně bylo spousty nadějnejch možností,jak se film mohl ubírat(tajemno,mystično,okultní vědy,mutanti),ale rejža z toho udělal velký hovno.Sice zle charismatickej dědek,kterej měl přímo ďábelskou radost z utrpení ostatních,ale jinak obsazení slabý.Uječená,a trapně nehrající Kelley,myšlení všech postav jak po mozkový příhodě,prostě nepovedenej pokus o film.Trapas.30%. ()

misterz

Rozhodne som čakal viac. Námet je celkom dobrý, partička turistov ide preskúmať berlínske podzemie, ale nevyjde to podľa plánu. Narazia na "milého deduška" (herec už nemohol byť vybraný lepšie) a ten má inú predstavu o dobrodružstve. Prvú polhodinku sa ale nič nedeje, atmosféra je ľahučká ako jarný vetrík a postavy (hlavne dievčatá) sa správajú ešte hlúpejšie, ako je pri tomto žánri zvykom. Pritom priestor na postupné budovanie a gradovanie atmosféry by tu bol, ale žiaľ, ničoho takého som sa nedočkal. Druhá polovička a hlavne koniec už bol lepší, prišlo aj na očakávaný masakrík, ale nebolo to zas niečo také, čo by vyvážilo spomenuté nedostatky. No ale čo by som vlastne chcel? Pád do tmy je len jeden. U mňa je tento film iba priemerný. 60/100 ()

6thSun

Většinu času jsem napětím ani nedutal a film si (až na jednu zbytečně krvavou scénu, jíž jsem přeskočil) užil, co však nelze přehlédnout, jsou (ne)logické džuzny, zejména ta, kdy se z (SPOILER) vraždícího dědka (který do té doby vykazuje toliko psychopatické, nikoli nadpřirozené sklony) stane Terminátor, prototyp nejmíň T-2000, přičemž ho minimálně nepoškodí ani postřelení a pořádná nakládačka železnou tyčí do hlavy (dokonce dojde i na výměnu charakterů: viz neskutečně absurdní scéna s revizorem). Slabších 70% ()

Ten Druhy

Tomuto hovorím solídny nemecký exploitation s prvkami kanibalizmu, spojený s objavovaním podzemného Berlína. Spočiatku sa v ňom niečo splieta o nemeckej histórii, o Hitlerovi a Odinovi, ale hrozba je podstatne reálnejšia. Pochádza z čias NDR - násilníkom je komunistický psychopat, veterán z vojny v Afganistane (hoci mi nie je známe, či sa "dederóni" zúčastnili tohto konfliktu). Len škoda, že sa francúzska aj kórejská turistka vytratili tak skoro z obrazu a réžia dosť lapidárne až v závere ponúkla záber na ich dokaličené mŕtvoly. ()

Zajímavosti (3)

• Filmovanie prebiehalo v nemeckej metropole Berlín. (MikaelSVK)
  • Na jedné ze zdí v podzemí je možné si všimnout německého nápisu "Wie schnell ist doch das Leben aus", což v překladu znamená "Jak rychle život uteče". (DruidKarel)