Příběh o starém skladateli s nadpozemskou představivostí, který si stále myslí, že je mladý chlapec. Ve spánku cestuje do své vzdálené minulosti, kde se jeho stařecké sny smísí s fantazií malého dítěte a hudbou. Zde započne pátrání po vzpomínkách, které jsou pro něj nejdůležitější. (dresi)

Recenze (167)

Ainy

............ to se musí vidět ............. trápení a nemoc staršího muže - skladatele, který to od svého útlého mládí neměl jednoduché, přes komplikovaný vztah se svou dcerou, se zhmotnily do jeho fantazijních představ jeho mysli ... děsivé, dojemné a naplňující mě emocemi. Hudební doprovod netřeba řešit, ten byl vážně dobrý ..... Jinak, takového zlého sněhuláka bych si nikdy nepostavila :-) ()

Flussmaister

"I did see that I hear chords again. Without them I stray in this emptiness. Wandering by a distant music through a desert of ashes. Should melody have a color, would the mix pink and red. Always afraid of the fade. fear of silence which may occur. My last memories leave me.. towards the end of a black alley. There is a door in the dark. I struggle to take me through. I hear it clearly now. The sweetest melody created by a human. rises into the room. And where is it forever.. changed from G to E minor." I tak by se dal popsat film, poslední CD Nightwish - Imaginaerum a nebo právě nápad skloubit skladby Imaginaerum a vytvořit pro ně nějaký ten příběh. Děj filmu, který je i přes svou originální stránku(vizuální orgie, živou hudbou atp.) postavený na hudebním CD, není tak EPIC, jako ona samotná hudba. Škodou je, že právě ta hudba nehraje vyšší roli, než tomu ve finále je, protože zůstala poměrně dost nevyužita a možná by film nakonec fungoval i bez občasných hrajících tónů Nightwish, jejich gothic metalu a naopak. Ovšem, bez nich by film teď neexistoval. Fantazie plná snových nápadů, idejí, myšlenkových experimentů, která bohužel vyvrší celkem do prázdna. Důležité pro mě bylo, že stopáž není jen hodinový klip s příběhem(jak tu někdo psal), ale kratší film doprovázený hudbou + plus, že ve filmu vystoupili i samotní Nightwish, k už tak skvělé audio-vizualizaci - Fantazie. 70% ()

6thSun

Co si budeme povídat, většinu času je to hrubozrnná nuda, v komplexu ale spojená promyšleným a ucházejícím příběhem s adekvátním vizuálem jako bonus. Popravdě řečeno, čekal jsem, že Imaginaerum dopadne mnohem hůř, jak už to tak u podobných projektů bývá. Průšvih to nakonec není ani náhodou, což stačí die hard fans finských symfoniků bohatě k tomu, aby napálili plný počet a rovnou to hodili do žebříčku svých top filmů. Osobně mám NIGHTWISH také v oblibě, nadržovat jim ale kvůli tomu nebudu. (No tak dobře, trochu jo). Ovšem kdybych měl dát něčemu plný plato hvězd, bylo by to tohle: http://www.youtube.com/watch?v=rnYrscO5eN8 ()

(mOnkey)

Dejte do filmu klauny - stačí na chvíli, tak jako tady - a máte u mě úspěch prakticky zaručený. Ne že bych je nějak zbožňoval, vlastně k nim nemám nijak vyhraněný vztah, ale začalo to mými milovanými Klauny zabijáky z Ameriky, pokračovalo Iglesiovou španělskou invazí v podobě Balady o smutné trumpetě a nyní útočí skrze Imaginaerum už i Finové - prostě se to šíří stejně jako zombie nákaza do celého světa. Ale teď už k filmu. Pokud jsem to správně pochopil, použitá hudba pochází od skupiny Nightwish. Ano, na film jsem se podíval, aniž bych byl jejich fanouškem. Ba co víc, to jedno album, které jsem dohromady kdysi slyšel, se mi vůbec nelíbilo, protože tohle je přesně ten typ hudby, kterou nemám rád. Avšak tady byla hudební složka k mému velkému překvapení poměrně líbivá a to dokonce i skladby se zpěvem, což by mě nenapadlo ani v tom nejdivočejším snu. Nevím, jestli film vznikl jako vizualizace alba, nebo byla naopak hudba vytvořena speciálně pro film, ale nakonec na tom vůbec nesejde (tedy aspoň mně ne). Tak ale teď už vážně k filmu. Imaginaerum má hned několik dalších předností, kvůli kterým stojí za pozornost. Tou nejvýraznější, jež vás praští do nosu už při pohledu na obrázky, je pochopitelně technické zpracování, které boduje i tím, že není použité pouze na efekt, ale má v příběhu své opodstatnění. Pan režisér sype z rukávu téměř bez ustání jeden vizuální nápad za druhým a je radost být u toho. Uznávám, že některé pasáže diváka na zadek neposadí a třeba taková scéna s Louskáčky a dvouplošníkem vypadá jako vystřižená z třetího Crashe Bandicoota nebo přinejlepším třetího Slye Coopera, ale to jsou jen drobnosti a celkově musím vizuální stránku jen a jen chválit. Makabrózní atmosféra (ale možná za to můžou ti klauni) se mísí se snad až dekadentním nádechem (i tentokrát jsou možná na vině oni cirkusoví baviči), do toho se tu objevuje dvojník Steva Carella, jenž na nás vyskakoval ze všech možných trailerů a galerií a který se nakonec svému předobrazu příliš nepodobá a ani cestou netrousí žádné hlášky. Příjemné je, že to není pouze rozpohybovaná reklama na Nightwish, naopak, pokud jejich hudbu tak jako já neznáte, prokoukáte se filmem a ani si jejich přítomnost neuvědomíte. Jo, a abych nezapomněl, má to jenom sympatických 75 minut. ()

Wade

Tohle je pro mě obrovské překvapení. Nejsem fanda kapely, ale zvědavost vyhrála a já si Imaginaerum pustil a nelituju. Od hudby přes her.výkony až po vizuál a geniální příběh tohle všechno se podepsalo na mém hodnocení. Hodně mi nejspíš pomohlo, že jsem k filmu přistupoval s odstupem aby mi pak po skončení řádně nakopal Pr***L. 100% ()

Zajímavosti (17)

• Záběry ze zákulisí a příprav filmu vyobrazuje videoklip ke skladbě „Storytime“ od kapely Nightwish. (Andrew_Deer)
  • Troy Donockley, hrající ve filmu postavu kouzelníka objevivší se v cirkuse, s kapelou také vystupoval na turné k albu Imaginaerum, kde hrál na dudy a flétnu. Jeho hru na folkové nástroje je také možno slyšet v hudbě k filmu Robin Hood(2010) či Ironclad (2011). (Helo)
  • Jméno dcery umírajícího skladatele je Gem (Keyanna Fielding). Jméno je přesmička akordů. Ve filmu se snaží skladatel změnit G na E moll. Jméno vzniká spojením těchto akordů. (animaxis)