Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (877)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Dystopické scífko ktoré v priamočiarosti v smere ťahu na bránku v línii príbehu (prebojovanie sa rebelov zo zadnej časti vlaku do prednej ku samotnému despotickému konštruktérovi) sa snaží byť obzvláštnené postrannými líniami s presahom o sociálny komentár v rozdielnosti triedneho zadelenia spoločnosti, ale robí to príliš povrchne a skratkou. Plusom sú zaujímavé výtvarné riešenia ako aj kamerové kompozície stiesneného priestoru, ale príde mi to ako Bongov zatiaľ najslabší film. 7/10 ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Strýček Bong z východu a jeho dystopická pohádka o tom, kterak zpustlý kapitán Mérika hledá mašinfíru Edu. Což o to, místy je ten žánrový hybrid hodně originální, byť hraničí se samoúčelnou exhibicí či připomíná specifické filmové světy stvořené jmenovcem postavy Johna Hurta. Herci mizí ze scény jako by se hrálo o trůny a jejich výkon je občas překvapivě (Evans) či nepřekvapivě (protézová Tilda) dobrý. Jen škoda, že loutkový revolucionář Curtis a jeho kohorta pojídačů švábího želé neprošli vagónem s fanoušky fotbalové Sparty, aby si všichni nad směřováním tohoto postapo expresu položili otázku: „Proč?“.. ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Ten východní nádech je z toho cítit hodně. Nejen stavbou mizanscény, nebo typicky konzistentní a přehlednou střihovou skladbou, ale i změny prostředí a akční scény jsou jak přes kopírák. Paradoxně západní ksichty a anglický jazyk občas působí rušivě. Dá se o tom říct, že je to v podstatě atypický a tématicky zajímavý film, který je krutě odosobněný. Neměl jsem chuť fandit vůbec nikomu, právě naopak. Čím větší bitka, tím lépe. Čekal jsem rafinovanou pointu ala Oldboy (USA), ale nedostal jsem ji. Podobně odvážný a sebevědomý film, ale technicky nevyrovnaný (!) a myšlenkově skomírající ačkoliv ano, je tu pár zajímavých režijních nápadů. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Než jsem poznal ostatní filmy Džun-ho Pona (jestli se tak skloňuje), byl jsem k Ledové arše trochu skeptický. To hvězdné obsazení v tuctově vypadající zápletce, která chce být něčím víc... Chápete, zavánělo to. Jenže pak jsem viděl skvělého Parazita, skvělé Monstrum a skvělou Okju a na Ledovou archu se těšil víc a víc, protože je to zkrátka přesně ten pelmel příběh, který by měl natočit právě Džun-ho Pon. Sci-fi metafora na kolejích, propracované postavy, napětí, akce, humor i nějaké ty bizarnosti a nejedno překvapení. Někomu se to může zdát prvoplánové a laciné a takovým divákům se vlastně nemůžu divit, protože Džun-ho Pon není pro každého. Tím však jenom dokazuje, jak výjimečný to je tvůrce. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Svého času v zahraničí taktéž hodně vyhypovaný Goemul od téhož režiséra je pro mě osobně takřka nesledovatelná, hloupá kravina, takže jsem ke Snowpiercerovi přistupoval se zdravými pochybami. Výsledek mě ale v podstatě nadchnul. Najdou se v něm sice dílčí nedostatky - jako velmi nepovedené, skoro až videoherní triky (když je vlak zabírán zvenku, či exteriéry zmrzlé krajiny), nebo úplný závěr, který bych osobně utnul zhruba o tři minuty dřív, ale jako celku jsem mu je ochoten odpustit. Zprvu jsem se bál, že daný námět postapokalyptické vlakové vzpoury bude pro více než dvouhodinový film málo. Ale není. Tak trochu monotónní postupování od vagónu k vagónu drží nad vodou excelentní špinavá atmosféra, nářezová akce a výborné herecké výkony (především Tilda Swinton, jako nejslabší článek ansámblu mi naopak přišla Octavia Spencer). Zhruba v polovině začne neustávající nálož režijních nápadů, dějových zvratů, drsných a nečekaných zabití (film své herecké hvězdy nešetří, Joon-ho Bong je v tomto ohledu zcela nekompromisní), brutality i lehce filosofujících myšlenek, a to už jsem skutečně jen spokojeně vrněl. Mám pro dystopické science fiction slabost a tenhle kousek mi jednoznačně sedl. A jako českého diváka mě potěšila i ta jedna česká věta, která ve filmu zazní, a české jména v titulcích. Natáčelo se totiž na Barrandově :) ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Ve filmu se objeví desítky českých komparzistů, kteří reprezentují jak "nižší třídu" ze zádi vlaku, tak zdrogované osoby z "vyšší třídy" na taneční párty. (mkmikes)
  • Snímek vychází z francouzského komiksu „Le Transperceneige“ a původně se s ním počítalo pouze pro asijský trh. (agass)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama