Podvodník

(festivalový název)
  • Velká Británie The Imposter

Dokument se soustředí na mladého Francouze, který přesvědčí truchlící rodinu z Texasu, že je jejich šestnáctiletý syn, který zmizel před 3 lety. (cezero)

Recenze (86)

Dunadan

Režisér Bart Layton uchopil zamotané skutočné udalosti naozaj skvelým spôsobom, pričom vďaka nespoľahlivému rozprávačovi, výbornej réžii a premyslenom odhaľovaní jednotlivých informácií perfektne motá hlavu. A to až do samotného konca, ktorý vyvoláva snáď ešte viac otázok ako na začiatku. The Imposter vyniká formou aj obsahom, dokáže pracovať s napätím, emóciami a diváka väčšinu stopáže jednoducho nenechá vydýchnuť. No nechýbajú mu ani parádne naservírované zvraty. Ide skrátka o prvotriedny dokument, ktorý svojou znepokojivou a mrazivou atmosférou v pohode strčí do vrecka väčšinu súčasnej tvorby. Som nadšený! ()

mark9th

Krasne pretaveny realny pribeh na filmove platno. Takto si predstavujem zivotopisny dokument. Avsak tento ma este nieco naviac nez vacsina co som videl. Neuveritelny pribeh, ktory je podany bez akychkolvek prikrasleni, resp. aspon tak na mna posobil. A rozhodnutie uviest do role rozpravaca skutocneho Frederica to posuva na vyssiu uroven 85% ()

VanTom

Jelikož mě nijak zvlášť nezaujal samotný případ sebestředného podvodníčka, tak ani z celého hraného, pěkně filmově vypadajícího dokumentu nejsem příliš na větvi (spíš jsem usínal). Naopak jeho celovečerní délku považuji za poměrně nešťastnou, protože tím zabředá do nicotných podrobností a dramatizaci do velké míry rozmělňuje. Ze "zvratu" (nebo spíš možného směru vývoje) v závěru také nic nevyplyne. ()

gezper

Haha, tak tohle je velice povedené, originální. Je to dokument, je to thriller, je to fikce či snad komediální narážka na naivitu amíků? No dobře, teď už tuším, ale zároveň si pár věcmi stejně nejsem jist. A vůbec mi to nevadí (kecám, trochu ano). Ale hlavně. Jsem rád za to, že jsem neudělal trapnou chybu a četl si o tom něco výrazněji dopředu (což se mi poslední dobou již několikráte královsky vyplatilo). Nedělejte ji také. Jdětě rovnou do toho .. [80%] ()

Tosi

Hodně zvláštní dokument, u kterého jsem několikrát kroutil hlavou, a říkal jsem si, to jsou fakt všichni slepí?!! Ale popořadě. V roce 1994 se z rodiny Barclayů v San Antoniu v Texasu ztratil jejich 13letý modrooký, blonďatý syn Nicholas... o tři roky později jim španělská policie přes úřady sděluje, že se u nich našel někdo, kdo o sobě tvrdí, že je právě Nicholas Barcley. Tato postava je zároveň i vypravěčem celého dokumentu, tudíž na ní od začátku koukáte a vidíte, že je to mladý muž, snad kolem třicítky, tmavovlasý, s tmavým strništěm na tváři, hnědooký a s francouzským přízvukem... Jestli-že jsem čekal rychlý konec příběhu tím, že americká rodina na sto metrů pozná, že se nejedná o jejich pohřešovaného syna, mýlil jsem se. Všichni unisono tvrdili "ano,toto je náš Nicholas"! Dále se dokument začíná měnit v hru chameleónů...kdo vlastně více lže, Nicholas nebo všichni členové rodiny, která má zřejmě postranní úmysly a něco děsivého skrývá... Rozuzlení je tak nečekané, že tomuto celkem běžnému dokumentu přidává dosti procent navíc...takže nakonec slabší čtyři hvězdičky. ()

• Někteří producenti již měli o Bourdinovy kauzy zájem, ale než vždy došlo k uzavření dohod, a to protože se jim Francouz vždy ztratil. (Brousitch)
  • Režisér Bart Layton objevil zmínku o Bourdinovi ve španělských novinách, později si ke kauze dohledal další informace a téměř okamžitě navázal s Bourdinem kontakt. V Londýně s ním pak natočil jediný rozhovor, který je použit ve filmu. (Brousitch)