Spisovatelé

• USA Stuck in Love (více)

Uznávaný spisovatel, jeho bývalá manželka a jejich dospívající děti se v průběhu jednoho bouřlivého roku vyrovnávají se složitostmi lásky ve všech jejích podobách. (Filmbox)

Videa (7)

Recenze (318)

ORIN

Stuck in Love klame tělem. Tváří se jako typický produkt amerického nezávislého filmu, nicméně příběh má jasně definované obrysy, narace je klasická a uzavřená bez náznaku roztříštěnosti, rozmělněnosti či vyprázdněnosti, pocit každodennosti není natolik intenzivní, herecké obsazení je nadprůměrné. To vše ale nutně neznamená negativum, snad jen v rámci diváckých očekávání je nutné se v průběhu filmu přeorientovat na trochu odlišný zážitek. [==] Vyprávění se zaměřuje výhradně na rodinu Borgensových (rozvedený otec hledá ztracenou chuť do života a doufá v návrat ex-manželky, ex-manželka, která uplně přesně neví, co chce, promiskuitní dcera odmítá vážný vztah a citlivý syn, který se poprvé zamiluje), vše ostatní notně zjednodušuje a používá zkratek a zobecnění. Dávkování vtipu, dramatických okamžiků a zvratů, životních pravd a mouder je přitom celkem rovnoměrně rozloženo a feel-good biják nejen pro nedělní odpoledne je na světě. Ten závěr je teda až moc cukrkandlový a hřejivý. Slabší 4*. ()

hellstruck

Lehce romantická příručka pro život, která vás zbaví cynismu a přitom ve vás nezanechá pocit, že to bylo příliš cukrkandlové. Po shlédnutí si přeju, abych také pocházela z rodiny spisovatelů a aby mě táta nutil psát si deník. A prožívat život naplno. Lily Collins sedla role cyničky natolik, že bych klidně brala celý film o ní. Její motta, filosofické monology před sexem a cynismus je na Stuck in love bezpochyby tím nejlepším. Ale přestože se film zapíše do mojí TOP 10, jedna výtka by tu přece byla - u tohoto filmu čekáte poněkud silnější konec, než jen nevhodný happy end. Škoda. ()

misterz

Ľahučká, vzťahová romantická drámička s výsledným pozitívnym dojmom. Ono celkovo netreba nad filmom veľa premýšľať, stačí ho nechať voľne plynúť a relaxovať, príjemný pocit sa už dostaví. Pri niektorých scénkach sa však nemôžem ubrániť dojmu istej prvoplánovosti a typických, amerických konzumných prvkov. Najlepšie je to vidno pri konci, kde približne posledná polhodinka je už iba lacná citová vydieračka. Za herecké osadenstvo, dobrú hudbu a výsledný pozitívny dojem však pridávam hviezdu navrch. 70/100 ()

TomX2

Drink up, baby, look at the stars, I'll kiss you again, between the bars... ♫ Stuck in Love je film, ktorý je v istých miestach pôsobivý a má svoje silné momenty (hoc od zhliadnutia filmu si detailne pamätám len jeden, snáď pre milovníkov dobrej muziky nemusím presnejšie vysvetľovať ktorý), pričom môže potešiť pestrým výberom postáv, kde sa síce asi žiadna nedostane hlbšie do vášho srdiečka, za to ale aspoň oceníte, že každá je nejakým spôsobom svojská a originálna. Do toho feel-good indie vibe a skvelý OST, z ktorého si čas od času rád pustím nejakú tú pesničku. Na druhej strane je to film miestami až príliš otravný a predvídateľný s veľmi lacnou stavbou príbehu, ktorý občas skĺza k takým klišé, až ten film nakoniec budete nenávidieť. P.S. Pôvodne som ani nemal v pláne písať komentár, ale Elliott Smith ma v tom filme prekvapil a potešil až natoľko, že proste musím. ()

pepo

Z polovice hypsterská romantická komédia ( v štýle 500 days of Summer, Spectacular now alebo Perks of beeing Wallflower) a z polovice dojímavá rodinná dráma. A v oboch žánroch skvelá. Postavy sú sympatické a skvelo zahrané , každý vrchol filmu trafí do čierneho a šlape to ako hodinky. Ku koncu to mohlo byť možno menej srdcervúce ale každopádne pre fanúšikov oboch žánrov povinnosť. Občas malý, funkčný feel good film poteší. 9/10 ()

• Mezi známé spisovatele, kteří jsou ve filmu zmíněni a jejich dílo diskutováno či citováno, patří Stephen King, Richard Ford, Joan Didion a Raymond Carver. Hlas Stephena Kinga dokonce ve filmu i zazní, když volá Rustymu (Nat Wolff) ohledně jeho povídky. (PogoJoe)
  • Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2012 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (BMW12)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Severná Karolína od 14. marca do 7. apríla 2012. (MikaelSVK)