Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (236)
Naprosto tuctová romance, která pořádně nevyužívá ani období, v kterém se odehrává, ani herečky, které má k dispozici. O mužských hercích snad ani nemluvě, průměrnější vybrat nemohli. Možná tím chtěli zdůraznit ženské postavy nebo co (v takovém případě docela laciná taktika, řekl bych), ale moc to nepomohlo, protože scénář je skládán z scén, které někdy nemají ani ždibek dramatu nebo nějaké provázanosti, dialogy jsou až na výjimky jedno velké utrpení a jediné, čím si člověk film může nějak odlišit, je ta hezká zrnitá retro stylizace a celkově jaksi staromódní přístup k natáčení. Ano, Rooney a Cate jsou velmi slušné, ale.. ta romance je opravdu vystavěná tak průměrně a tak šablonovitě, že se nemohou příliš ukázat. Nakonec jsem si užil tedy zvlášť Rooney jen čistě z osobních sympatií k ní. Ale většinu času jsem se jen nudil. Hudba klavírní romanticky tklivý standard, takže docela hezká, ale taky nic co by se něčím odlišovalo 5/10 (obě herečky nominované na oscara - další příklad povinné nominace) ()
Krásná forma, prázdný obsah. Skvělá dobová výprava, ze které jsem měla pocit, že se dívám na film z 50. let. Úžasná hudba a kamera. Jenže jako drama s romantickým podtextem tomu zoufale chybí jakýkoliv citová hloubka. Citové pouto Carol a Therese nemá žádné základy nebo vysvětlení. Viděly se dvakrát v životě a už je z toho romance století. Absolutně se mě to nedotklo a postavy a jejich citové utrpení mi byly ukradené. Mara už tradičně pusobí citově mrtvě, Blanchett je chladná a nevýrazná. Oscarové herecké nominace naprosto nepochopitelné, zvlášť když Blanchett podala mnohem lepší výkon v Truth. Kritici se zase jednou utnuli. ()
Chýba tomu vášen. Pekne zahrané aj natočené ale chladné a takmer bez duše. Najväčší problém je v tom, že duo Blanchett - Mara nemá potrebnú chémiu. Pripomenuli mi to Daldryho Hodiny, skvelý film pre ženy, ktorý išiel tematicky aj myšlienkovo úplne mimo mňa. Niektoré veci totiž heterosexuálnemu tridsiatnikovi nie sú súdené pochopiť. ()
Je to taká komorná dráma s pokojnou ba až pokornou atmosférou, ktorá si vyslovene pýta Oscara ale mňa nejako extra nezaujala. Mám z nej presne taký istý pocit ako z minuloročného filmu ktorý mal podobné ambície. Bola to snímka Selma. Tvorcovia nič neriskovali, s ničím neexperimentovali, jednoducho išli na istotu a nič nehrotili. Príbeh o dvoch lesbičkách, jednej vydatej milfke a mladej predavačke, musel v 50-rokoch vyvolať neskutočnú kontroverziu a rozohniť otázky sexuality v populácií. Možno keby film prišiel o pár desaťročí skôr, mohlo to byť kontroverzné aj v kinematografii. Takto však neprekvapí určite nikoho, minutáž nám ubieha pomalým krokom, a až na pár nežných dotykov to je v podstate existenciálnejšia dráma o hľadaní samého seba kde v skutočnosti nikto sám seba nehľadá. Tak ale pozerať sa to dá. Nieje to vyslovene zlé, len viacmenej nie určené pre mňa. ()
Carol je film založený čistě na hereckých výkonech Cate Blanchett a Rooney Mara. Obě tady totiž hrají to, co je po nich žádáno. Cate je krásná, dominantní a přesně ví, co chce. Rooney je pro změnu krásná, tichá a v srdci se jí to pere. Nebýt ale jedné nevýrazné narážky na naší zemi, nebyl by v dialozích pořádnější moment, kdy by to stálo za to, abych se víc do dialogů zaposlouchal. ()
Galerie (142)
Zajímavosti (17)
- Nabídku na roli Therese dostala jako první Rooney Mara v roce 2011, odmítla však kvůli únavě po natáčení Muži, kteří nenávidí ženy (2011) a po ní se tvůrci rozhodli pro Miu Wasikowsku, ta však dala přednost Purpurovému vrchu (2015). V roce 2013 byla role ještě jednou nabídnuta Maře, která ji pak už přijala. (hansel97)
- Film se odehrává na přelomu roku 1952 a 1953. Ve scéně v kanceláři New York Times s Therese (Rooney Mara) a redaktory je na zdi březnový kalendář roku 1953. V dopise, který Carol (Cate Blanchett) poslala Therese, se jí ptá, jestli by se nemohly setkat ten samý večer v pátek 17. března. Uplynulo tedy tři a půl měsíce, co byly Carol a Therese spolu naposledy. (bohyyy)
- Carol se natáčela na 16mm film ve snaze přiblížit se co nejvíce dobovému vizuálu. (kdosizrosy)
Reklama