Režie:
Ned BensonScénář:
Ned BensonKamera:
Christopher BlauveltHudba:
Son LuxHrají:
James McAvoy, Jessica Chastain, Viola Davis, Ciarán Hinds, Bill Hader, William Hurt, Isabelle Huppert, Jess Weixler, Nina Arianda, Ryan Eggold (více)Obsahy(1)
Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (CinemArt)
(více)Videa (5)
Recenze (89)
Nedokážu se rozhodnout, jaká z obou verzí se mi líbila více. První jsem zhlédla tu jeho, poté její (a v tomto pořadí to asi byla dobrá volba). Každá mě zaujala v něčem jiném, obě do sebe zapadaly a přinesly něco nového do každé scény. Takové rozdělení snímku na 2 části není vůbec špatný nápad, i u mnoha jiných filmů by se hodila ještě další verze, aby to divák vše viděl i z druhé strany. Časem se chci určitě ještě podívat na verzi společnou. ()
Neskutečně dokonalé a přirozené výkony obou hlavních představitelů mě nadchly. Tam, kde bylo zapotřebí trochu melancholie, našla jsem jí. Tam, kde bylo zapotřebí kýbl smutku a beznaděje, viděla jsem ho jasně. Tam, kde byl na místě smích a štěstí, smála jsem a byla šťastná s nimi. Konec jsem si už doladila po svém a to bylo asi i úmyslem Neda Bensona. Díky za velmi dobře odvedenou filmařinu a za bezchybnou hereckou podívanou. ()
Systematické, herecky dobře obsazené a pevně vedené. Eleanor Rigby nabízí tradiční příběh o velké ztrátě a hledání sebe sama se všemi překážkami a peripetiemi, které se v normálním životě nabízí. Bez sentimentu, s ruční kamerou a naprosto minimální zvukovou mixáží. Zřejmě jen s potřebnou výbavičkou lze naplno docenit rozostřené zvuky ulice apod. Téměř žádná hudba, zato v pravé chvíli roztřelí ticho trip-hopový frajer Son Lux (emocionální hroty). Představoval bych si větší tlačení na pilu a rychlější děj, nicméně uvidíme co přinesou další dva díly, možná jako celek to bude výrazně lepší. ()
Nejlepší verze. Viděl jsem jí jako první a nesouhlasím s četnými výroky, že bez jeho verze ta její nedává smysl. Ano, je trochu složitější se v ní orientovat, ale to celkovému zážitku spíš přidává, protože je třeba přemýšlet nad souvislostmi a není čas nudit se u scén, které už byly (jen z trochu jiného úhlu pohledu) viděny. Jessica Chastain definitivně přestupuje do pozice jedné z mých nejoblíbenějších hereček, tenhle film svým výkonem táhne a krade si ho pro sebe, bez ní by ty emoce Eleanořiny postavy nefungovaly ani z poloviny. ()
Neviem, či som mal najskôr pozerať jeho, alebo ju, rozhodol som sa pre ňu a mám dojem, že hodnotiť tento projekt samostatne nie je najlepší nápad. Ak by si človek vopred neprečítal, o čom to je, tak by to vo filme zisťoval iba postupne. Je to napísané a nakrútené zrejme presne tak, ako Benson chcel, a samozrejme aj zahrané, ale to docením asi až po oboch filmoch spätne. Okrem Chastain dostanú skvelé príležitosti sa predviesť aj Davis a Hurt, málo priestou dostali McAvoy (to má ale vzhľadom na charakter projektu opodstatnenie) a prekvapivo aj Huppert. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (1)
- Když se Eleanor (Jessica Chastain) vrátí do svého pokoje z dětství, několikrát je možné zahlédnout na zdi plakát k filmu Clauda Leloucha Muž a žena (1966). (=woody=)
Reklama