Režie:
Hossein AminiScénář:
Hossein AminiKamera:
Marcel ZyskindHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Oscar Isaac, Viggo Mortensen, Kirsten Dunst, Daisy Bevan, David Warshofsky, Yiğit Özşener, Okan Avcı, Mehmet Esen, Stella Fyrogeni, Kosta Kortidis (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v roce 1962 v Athénách. Tam přicestoval mladý americký pár. Charismatický Chester (Viggo Mortensen) a jeho krásná manželka Colette (Kirsten Dunst). Setkávají se s průvodcem Rydalem (Oscar Isaac), který často podvádí bohaté turisty. Později je párem pozván na večeři. Večer ale skončí nešťastnou smrtí řeckého policisty. Rydal jim za příslib peněz pomůže zbavit se těla a dostane je do Turecka. Trojici sužuje posedlost, žárlivost a paranoia, čemuž napomáhá i fakt, že mladý průvodce začne ke Colette chovat jisté city. (mentos.)
(více)Videa (2)
Recenze (79)
Smrt v labyrintu nabízí dramatický příběh o temné minulosti, touze po bohatství a zlu skrytém pod závojem krásy. Jenomže té krásy a opravdu povedené stylizace prosluněného Řecka je zde tolik, že pod tím vším úplně zanikne příběh samotný. Nakonec se tedy spíš díváme na líbivá městečka, líbivé herce s líbivým oblečením no a všechno je to takové...pěkné. Krom toho ale taky zapomenutelné. ()
Příběh vztahového trojuhelníka je adaptací stejnojmenného románu Patricie Highsmith z roku 1964 a odehrává se v Aténách, na Krétě a v Istambulu. Chester MacFarland (Viggo Mortensen) a jeho manželka Colette (Kirsten Dunst) vypadají jako bezstarostní američtí manželé na dovolené v Řecku. V Aténách potkají Rydala Keenera (Oscar Isaac), Američana, který se v Řecku živí jako pokoutný průvodce turistů. Rydal je k MacFarladovým přitahován jejich bohatstvím, Chester mu neveří, ale Colette má Rydala ráda. Chestera v hotelu vyhledá soukromý detektiv a žádá ho, aby zaplatil peníze, které ukradl investorům v pyramidové hře (letadlo, Ponzi scheme), ten ho však nešťastnou náhodou zabije. V hotelu se náhodou objeví Rydal a manželům nabídne, že jim pomůže utéct a zajistit nové pasy, které museli nechat na recepci v hotelu. Název románu i filmu vystihuje, že nikdo není jenom černý nebo jenom bílý. Jednání člověka, jeho tvář, se mění podle okolností. A situace trojice na útěku se stále více komplikuje. Jednak vyšetřováním policie, jednak napjatými vztahy mezi nima třema. Tíživé napětí je budováno postupně, ale myslím, že Hitchcock by tento námět využil lépe. Všichni tři herci jsou dobří, ale režie je zbytečně drží na uzdě. ()
Neatmosférické fádní vyprávění o podvodnickém páru, na kterém se rozhodne něco trhnout floutek přežívající jako průvodce po athénských památkách. Z mého pohledu nuda o ničem, které neprospívají ani mdlé herecké projevy všech tří hlavních představitelů. Něco do sebe mají jen nádherné řecké exteriéry, ale ty samy o sobě film neudělají. 30% ()
Opravdu je to strašná nuda. Táhne se jako nekonečná šňůra dialogů, které jsou neoriginální, nudné a vlastně nic neříkající. Samozřejmě že Řecké prostředí filmu svědčí, ale to je tak asi to jediné, co se na něm dá ocenit. Někteří zde vyzdvihují závěrečnou půlhodinu, já bych řekl, že ta zajistila filmu alespoň trošku koukatelnosti, jelikož pokud by film pokračoval ve svém původním tempu, tak se obávám že by většina diváků po hodině usnula, někteří určitě i dříve. ()
Necelá hodina filmu moc nenasvědčuje tomu, že by šlo o thriller, a příběh (i když určitě ne nudný) divákovi přijde víceméně nalajnovaný. Ovšem pak přijde zvrat, dostaví se napětí, zbývající půlhodinka už je více než chytlavá a také odpovídá slibovanému žánru. Škoda ovšem toho Chesterova „monologu“ k samotnému závěru, který ten zlepšený dojem z filmu kazí, je dle mého absolutně zbytečný a bez něho by měl film podstatně zlověstnější vyznění. A český název snímku je sice maximálně výstižný (a to dokonce 2x v průběhu projekce), ovšem zároveň nepěkně spoileruje. Za mě to budou lepší 3*. ()
Galerie (91)
Zajímavosti (5)
- Měsíc leden (January) je pojmenován podle Januse, antického boha přeměn, začátků, bran, dveří, vchodů, průchodů a konců, a je proto obvykle zobrazován se dvěma tvářemi. Jedna hledí do minulosti, druhá pak do budoucnosti. Z toho tedy originální název filmu The Two Faces of January. (eMeMko)
- Pes, který je vidět v úvodní scéně, patří Viggu Mortensenovi. (eMeMko)
- Natáčení začalo v srpnu 2012 a točilo se v Aténách, na Krétě, v Istanbulu a v londýnských Ealing Studios. (eMeMko)
Reklama