Reklama

Reklama

Batman

  • USA The Batman (více)
Trailer 1

Dva roky slídění po ulicích jako Batman, který nahání strach zločincům, zavedly Bruce Waynea hluboko do stínů Gotham City. Mezi zkorumpovanou sítí městských úředníků a vysoce postavených osobností má osamělý mstitel jen několik důvěryhodných spojenců - Alfreda Pennywortha a poručíka Jamese Gordona - a mezi svými spoluobčany se stal jediným ztělesněním pomsty. Když se vrah sérií sadistických machinací zaměří na gothamskou smetánku, stopa záhadných indicií pošle Největšího detektiva světa na vyšetřování do podsvětí, kde se setká s postavami jako Oswald Cobblepot, Edward Nashton, Carmine Falcone a Selina Kyleová. Jakmile důkazy začnou vést blíže k domovu a začne být jasný rozsah pachatelových plánů, musí Batman navázat nové vztahy a odhalit pachatele, aby se stal symbolem naděje Gotham City. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 253)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Mému náctileté já, poslouchající Nirvanu (ok, víc NIN) a čtoucí Nietzscheho, by se THE BATMAN zamlouval o poznání víc. Mé dospělé já by kdykoliv před tímto neonoirem, který je subtilní stejně, jako je v titulcích vyveden jeho název (přes celé plátno), dalo přednost kterémukoliv z dost zjevných inspiračních zdrojů. Fincherovy, Polanského anebo Scottovy filmy mají něco, co ten Reevesův postrádá: znepokojují svou nejednoznačností. Nesměřují od tmy ke světlu s postavou žijící ve stínu (práci s nasvícením odvisle od tématu a vývoje protagonisty ale cením, wtz), nemají potřebu svou symboliku (světlo-tma-stín, modrá a červená barva odvislá od policejních světel) explicitně osvětlovat. A komplexní problematiku zkorumpovanosti a provázanosti jednotlivých institucí (policie, soudy, politika, média) nemají potřebu simplifikovat, protože nejsou omezeny mantinely komiksového originu a norem velkorozpočtové podívané. Zatímco Nolanovi zmiňované normy sloužily jako záminka k experimentování s výstavbou a montáží a Burtonovi k zabydlení vrstevnatého světa příběhu, obývaného jimi favorizovanými vyvrheli, Reeves po Opicích zase blafuje hloubku a brakuje lepší snímky a konvence. Ve velmi dobrém až výborném neonoiru, který po dvou hodinách z necelých tří definitivně přepne do šestákového melodramatu a komiksového sešitku, musí být paralelismy v životních osudech postav i v řešení předkamerového prostoru (Batman X Catwoman X Riddler), musí se v díle kladoucím důraz na prvky motivované s ohledem na skutečnost a prvky strhávající pozornost na sebe a médium objevovat nejomšelejší žánrové věci z omšelých (předvídatelná rodinná tajemství, záchrany na poslední chvíli atd.). Oceňuji koncept, oceňuji jeho uchopení (více styl než neobratné vyprávění s proměnlivým počtem ústředních postav: delší záběry, nízká hloubka ostrosti, spoléhání se na zdroje světla z předkamerového prostoru, provázání skrz výbornou hudbu chytře pracující s vývojem leitmotivů jednotlivých postav, vnitrozáběrová montáž mnohdy prostřednictvím nějakého prostředku oddělující postavy žijící ve vlastním omezeném mentálním vesmíru, neostrost odpovídající míře neinformovanosti jednotlivých aktérů atd.). Neoceňuji Reevesovu potřebu - spolu s Amadeem řečeno - srát mramor. ()

somnar 

všechny recenze uživatele

Je to takový ten film, kde se někdo neustále nad něčím hrozí, že nic tak příšerného, ďábelského a temného v životě neviděl, když k tomu ale skutečně dojde nebo to ten film má ukázat, tak nějak skutek utek. Dokonce to zachází tak nechtěně směšně daleko, že když tam má někdo puštěné zprávy, tak v nich moderátoři neustále opakují, že následující záběry budou extrémně drastické, což znamená - opět - především prázdný příslib. Technická stránka věci mě bavila, nečekaně to uteklo, ale tahle detektivka se skutečně tváří, že je více zašmodrchaná a hluboká, než ve skutečnosti je. ()

Reklama

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Matt Reeves přichází se sebevědomou vizí batmanovského světa a jde úplně jiným směrem než jeho předchůdci. V jeho podání je Gotham ošklivé a špinavé město a jeho obyvatelé jsou unavení korupcí a zločinem. Takže není žádné překvapení, že Reevesův a Pattinsonův Batman není žádná měkota. Nový Batman nezastírá inspiraci v devadesátých kriminálkách a sedmdesátkových thrillerech, připomene Sedm, Serpica nebo Přání smrti. A mnohem víc se tu mluví a pátrá, protože Reeves natočil především detektivku zasazenou do podstatně realističtějšího a uvěřitelnějšího světa, než jaký stvořili jeho předchůdci.   Hezky to vypadá, parádně to zní a Pattinson je jako Batman velmi dobrý. Bohužel není moc dobrý jako Bruce Wayne a celkově práce s jeho „civilním hrdinou“ trošku drhne. Hlavně proto, že i přes tříhodinovou stopáž se tvůrcům nakonec ne úplně povedlo všechny motivy, příběhy a zvraty dotáhnout do uspokojivého konce a některé prvky tak v Batmanovi působí jaksi polovičatě. Zkrátka toho chce řešit hrozně moc a ne vždycky se to Reevesovi povede dotáhnout do uspokojivého konce. Méně je někdy více, na druhou stranu pořád toho funguje dost na to, aby z toho byl dobrý film. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Film se zcela záměrně snaží být co nejméně akční a co nejvíce atmosférický, zároveň je to nejvíc dějový Batman za celou jeho celovečerní kariéru od 80. let – napětí skutečně plyne z toho, na co hrdina musí přijít. A jako ve správné neonoirové detektivce musí podrobit zkoumání i sám sebe. Pomalu se to už blíží tomu, co pro Jokera učinil snímek s Joaquinem Phoenixem, ale nejde o portrét psychické nemoci, jež postavu rozloží, „jenom“ traumatu, které hrdina musí zpracovat tím, že se mu postaví naplno. Jde o potvrzení toho, že v současnosti je možné dělat poměrně osobní a umělecky odvážná díla v rámci komerční žánrové zábavy. Kameraman Greig Fraser (30 minut po půlnoci, Rogue One, Duna) opět čaruje a hlavně si mnohdy dovoluje rozostřovat části obrazu nebo snímat postavy přes různé clonící objekty. Vůbec tu nejde o pompézní kompozice, ale spíš o pocity klaustrofobie a špíny.   Robert Pattinson je absolutně vynikající, dokonalé ztělesnění křehké síly, plný emocí, jež probublávají na povrch jen lehce, toužící po dokonalosti a čistotě. Zoë Kravitz ztvárnila nejvíc sexy kočičí ženu všech dob, aniž by jí z toho vyšla parodie drsňačky. Tříhodinová délka nenudí a člověk si ji uvědomí až někdy u epilogu, kdy vydechne napětím. Jako mnoho jiných blockbusterů dnešní doby je i tento společensky aktuální – zlem tu jsou zapšklí mladí muži (zjevně incelové) a politickou nadějí mladé barevné ženy. Celá stylizace ale nutí přemýšlet, o jaké USA se vlastně jedná – celé to připomíná spíš 80. léta než současnost, kdyby tu nebyly mobily a internet. Taky kombinace „monzunových“ dešťů, zimy a věčné tmy z něj dělá něco, co se nachází mezi různými podnebnými pásmy. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// David Fincher meets Dlouhý Halloween meets audiovizuální hody Války o planetu opic. Skvostnej velkofilm, který mi v kině hned několikrát rozpumpoval srdeční sval, dojal mě, vyděsil a nakonec nadchnul tím, jak to celé překvapivě drží i přes tu úctyhodnou tříhodinovou stopáž pohromadě. Vlastně nevím, čemu jinýmu už bych měl tu desítku napálit než téhle instantní bat-klasice. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (55)

  • Carmine Falcone (John Turturro), zmiňuje, že byl postřelen do hrudi a následně operován Thomasem Waynem (Luke Roberts). Totéž bylo zobrazeno v komiksu „Batman: Dlouhý Halloween“. (Mikahu)
  • Při natáčení se místo klasických kulis v některých scénách používá tzv. „virtuální plac“, kdy obrovské LED obrazovky „promítají“ okolní prostředí v reálném čase za živými herci. Technologie umožňuje zpracovat dříve efekty, minimalizovat cestování, náklady na stavbu kulis apod. (JORDY)
  • Postava Sladea Wilsona (Joe Manganiello), lépe známá pod svým označením Deathstroke, se poprvé „mimo komiksy“ objevila v seriálu Arrow (od r. 2012). Zahrál si ho tam Manu Bennett. (SNCIS)

Související novinky

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

HBO plánuje další dračí spinoff o Aegonovi

13.02.2024

Spinoffů, prequelů či přímých pokračování jsme se měli ze Západozemí dočkat už několik. V současnosti je jisté, že se letos v srpnu dočkáme druhé série Rodu draka. Dále pak s určitostí vzniká série A… (více)

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

Hollywood hodlá prioritizovat jistoty

28.09.2023

Stávka scenáristů oficiálně skončila, v následujících dnech a týdnech se musí ještě vyřešit stávka herců, pomalu ale jistě to už vypadá, že se Hollywood ještě před koncem roku vrátí naplno do práce.… (více)

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

Jak se Ahsoka vyhnula problémům s Volume?

27.08.2023

Jedním z důvodů, proč se vůbec povedl vznik seriálu Mandalorian, byl tehdejší technologický průlom zvaný StageCraft, jenž byl od té doby použit v řadě dalších filmových i seriálových produkcích. V… (více)

Reklama

Reklama