Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

topi 

všechny recenze uživatele

Belmondo jako zloděj smaragdů a jeho protivník, zkorumpovaný policajt Omar Sharif tvoří perfektní duo, které se mezi sebou výborně doplňuje a hýří super hláškami. Úvodní část filmu, kdy dojde k loupeži smaragdů se obejde klidně deset minut bez slov, aniž by postrádala napětí. Potom už začnou v rychlém spádu akční automobilové honičky, spousta kaskadérských kousků mistra Bebela, u kterých jsem zíral s otevřenou hubou, co ten ďábel všechno vyvádí. Nejdrsnější a zároveň nejnebezpečnější kousek předvedl, když ho z korby nákladního auta vysypou kamsi do lomu sto metrů hlubokého a Belmondo se kutálí dolů hlava nehlava, kotrmelec za kotmelcem a mezi tím padají z i balvany, kterým se mistrně vyhýbá. Fakt neskutečnej řízek!! Z dalších herců zaujmou "Žofré" Robert Hossein - parťák Belmonda, nebo Dyan Cannon, známá jako milenka šéfa gangu z Pomsty růžového pantera. Režisér Henri Verneuil umí filmy točit s odlehčenou dávkou humoru, která jim zatraceně prospívá. Jen mě k Belmondovi neseděl dabing přestárlého Krampola. Je sice pravda, že po Třískovi byl jeho hlas taky výbornej, ale to byly osmdesátý léta. Když ho daboval před deseti lety ve svých sedmdesáti, tak je to sakra poznat a působí to hodně nevyváženě. Ale i tak jsem si film nadmíru užil!! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Kořist jsem byl hlavně já. Stal jsem se kořistí Henri Verneuiliho, který umí naprosto fantasticky pracovat s příběhem. Stal jsem se kořistí Omara Sharifa, protože za to, jakým způsobem šel po Belmondovi jsem ho nesnášel a samozřejmě jsem už dlouhodobou kořistí Bebela, jeho rošťácký úsměv, kaskadérské kousky a chlapácké chování si ukořistí mé sympatie pokaždé s naprostým přehledem. Velké překvapení pro mě byla role Roberta Hosseina, tady dostal markýz z Angeliky až nečekaně malý prostor a navíc působil jako Belmondův ocásek, co posere na co přijde. Na rozdíl od Belmonda, jehož honička v žiguliku byla parádní a to jeho cestování MHD v Řeckých autobusech asi brzo začnu uplatňovat taky, pokud budou neustále zdražovat jízdné. Správní frajeři totiž lístky na MHD neřeší, správní frajeři se rozeběhnou, skočí na bok autobusu a když potřebují přeskočí na jiný bok, jiného autobusu a když je jízda MHD přestane bavit, seskočí a jdou balit holky. Jo a hrozně se mě líbilo jak si tam šel Belmondo pro holku a ten její trapák "Ona tě nechce, tak bud tak hodný a odejdi a bla,bla, bla na to Belmondo, bum , bum, bum a trapák dokecal :) Jo balit holky, to je velkolepá zábava. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Úvod je jak od Melvilla; zarytě mlčenlivé, táhlé, chlapské, do detailů zevrubně analytické provedení loupeže... No prostě žánrovka jedna báseň. A pak to jde do háje, protože to sice zůstane vážným krimi thrillerem, ale zároveň to Belmonda stylizuje do komediální "eskapádové" polohy. A to nefunguje ani trochu. Rovněž nepomáhá, že v "belmondovkách" jsou ty jeho kaskadérské velekousky až na výjimky potvrzující pravidlo spíše třešničkou na dortu, která korunuje již tak dobrý filmový a dějový základ. Kořist je ta výjimka potvrzující pravidlo. Zde je vše podřízeno tomu, aby co pár minut mohla začít další desetiminutová kaskadérská scéna. Což dobře není. Všechny jsou sice samy o sobě působivé; jen měly být v lepším filmu. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

V tomto ucházejícím snímku s jednou z nejlepších honiček filmového světa se sešli hned tři skvělí herci a dali tak vzniknout filmu s klasickou zápletkou hry kočky s myší, kde J.P. Belmondo je Kořist a Omar Sharif velice vykutálený detektiv. Celkem slušný akční film, kde nechybí skvělá hudba mistra Ennia Morriconeho. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Režisér Henri Verneuil byl vždy plný skvělých nápadů. V případě Kořisti se ale překonal. Úvodní dvacetiminutová, téměř bezeslovná loupež, následující autohonička vyrovnávající se Bullitovu případu, Belmondovův útěk hromadnou dopravou...Ostatně Belmondo...I s jeho pověstí bych pomalu nevěřil, že ty kaskadérské kousky dělá on sám, ale v detailním záběru je zřetelně vidět, že právě on se například valí ze srázu před valícími se kameny. A ta věc s tím blbečkem, o které píše pshimi, se mi taky líbila, stejně jako dotyčná slečna. A málem bych zapomněl, soundtrack má na starosti Ennio Morricone. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)
  • První slovo ve filmu zazní až v 11. minutě. (Winster)
  • Když si Jean-Paul Belmondo scénář přečetl, byl nadšen svou postavou sympatického zloděje Azada a potvrdil své učinkování ještě před odjezdem do Rumunska na natáčení Manželů z roku ll (1971). (Pierre)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama