Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Joss Beaumont byl jeden z nejlepších francouzských tajných agentů. Především proto mu byl „ve státním zájmu“ svěřen tajný úkol – v jakémsi africkém státě odstranit diktátora. V Paříži však došlo ke změně politického kurzu a útok na nepohodlného politika se stal z hospodářských důvodů nevhodným. Beaumontovi nadřízení zvolili tu nejjednodušší cestu – nechali svého agenta odsoudit a poslat na doživotí do trestaneckého tábora. Beaumontovi se podaří uprchnout a vrací se do Francie posedlý myšlenkou na pomstu, tedy dokončit svěřený úkol! Úmyslně prozradí bývalým nadřízeným a kolegům svůj plán a odtroubí tak zběsilý hon, kde lovnou zvěří je on sám. Nebude to jednoduché, neboť Beaumont, a toho jsou si všichni vědomi, byl jedním z nejlepších. Ostatně tak jako Jean-Paul Belmondo! (Česká televize)

(více)

Recenze (538)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Než na to zapomenu, tak honem rychle začnu soundtrackem, pro který nacházím jediné slovo - impozantní. Nemusíte ani příliš pátrat. Když nahlédnete do kolonky hudba, tak určitě nepřehlédnete jméno Ennio Morricone. Ten člověk je totální hudební genius. Zde mě jednou provždy přesvědčil, že je to skladatel multitalentovaný a nedělá mu problém vytvořit impozantní a skvostnou hudbu i k něčemu jinému než k westernu. Teď bych se volně přesunul k samotnému filmu. Jean-Paul Belmondo je vysoce charizmatický herec, na kterém se dá vybudovat úspěch i v případě, že samotný příběh za moc nestojí. Nevěříte? Potom jste nemohli vidět tento film. Ostatní herci za ním celkem jednoznačně zaostávají, což mi příliš nevadilo. Ten děj však přehlédnout nelze. Nějak se neubráním pocitu, že na zdejším vysokém hodnocení měl Ennio Morricone větší zásluhu, než by bylo zdrávo. Zkrátka jako celek nevidím film na více, než na takové výrazně lepší 3*. Rozhodně ne nic geniálního. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Belmondo v roli, která není ani trochu založená na humoru. Typický příběh, čerpající z romantické tradice. Hrdina sám (nebo s pomocí brzy uhynuvšího bubáka) čelí celému světu, a to téměř úspěšně. Happy end něčekat, ovšem filmová hudba mistra Morriconeho je jeden z nejlepších počinů, jaké jsem kdy v tomto oboru zaregistroval. Ozývá se mi v prostoru mezi ušima často v okamžicích, kdy bych to zrovna nečekal. Nedávno takto spustil můj soukromý mozkový audiostroj v momentě, kdy jsem v tescu složitě předjížděl zpomalenou babku mezi regály se zeleninou....A hned z toho byl zážitek naplněný adrenalinem, orámovaný posmutnělou atmosférou úpadku lidských bytostí, zdůrazněno pošmourným stropním osvětlením. Možná jsem tak trošku narušený? Huhl ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Doteraz šla Belmondova filmografia akosi (nechcene) mimo mňa, tak som sa do nej konečne zahryzol a toto je jeden vôbec z prvých filmov, ktorý som s týmto francúzskym sympaťákom videl. Je nutné povedať, že som čakal nejaký ľahší žáner, podľa čo sa o belmondovkách hovorí. Námet je skvelý, príťažlivý a s veľkým akčným potenciálom, ktorí tvorcovia naplno využili. Prestrelky, bitky a hlavne jedna jediná autonaháňačka boli natočené presvedčivo a vo veľkom štýle. Takmer päťdesiatročný Belmondo bol v tomto v perfektnej forme, dokonalý masér. 90%. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Drsný africký vězení ho nezlomí, francouzská vláda si s nim neumí poradit, nejdrsnější detektiv v Paříži je na něj taky krátkej a všem ženskejm v blízkosti vlhne spodek. Zkrátka klasickej Belmondo v jedný ze svých nejslavnějších rolí. Neni to sice příliš akční, spíš je to kriminálka s chytrym příběhem, parádnim castingem (Hossein jako hajzl je neodolatelnej), několika bitkama, fajn hláškama ("Jestli se vám zdá z tý skříně trochu pomačkanej, můžu vám ho vyžehlit") a dokonce jednim párem pěknejch koziček. Tady tomu filmu prostě a jednoduše nic nechybí. Anebo je taky možný, že už stárnu a mně stačí málo, nebo co :) ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Profesionál je velice dobrá kriminálka, ale zároveň je názornou ukázkou toho, s čím mám u francouzských filmů často problém. Postavy se často chovají nejen nelogicky, ale i tak nějak v rozporu s jejich charakterem. Film třeba vůbec nedokázal věrohodně sdělit proč vlastně tolik Beaumont lpí na odstranění diktátora. Nebo proč prostě Roselliho neodělal už v bytě, když to měl v úmyslu? Ony politické hry v pozadí jsou načrtnuty jen velice povrchně a ve filmu je vůbec víc zcestných rozmáchlých gest, než logických činů. Morriconeho ústřední melodie je sice úžasná, ale na druhou stranu je také snad jediným a nadužívaným hudebním motivem, takže se brzy ohraje. Štěstím je, že film má Belmonda, který má takové charisma, které spoustu děr přezáplatuje alespoň při prvním shlédnutí. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (22)

  • Aby se snížily produkční náklady, byly všechny scény odehrávající se v Africe natočeny v regionu Camargue na jihu Francie a štáb obsadil jako komparzisty afroamerické studenty z univerzity v Montpellier. (sator)
  • Čtvrtý nejvýdělečnější film ve francouzských kinech roku 1981. Jen v Paříži jej navštívilo přes 300 tisíc lidí. (HellFire)
  • Při filmování se Jean-Paul Belmondo (Josselin Beaumont) ještě více spřátelil s Robertem Hosseinem (komisař Rosen), který ve filmu ztvárnil padoucha. Přibližně po 15 letech od uvedení filmu pak Hossein přemluvil Belmonda, aby s ním zkusil oprášit divadelní scénu, a to se mu také podařilo. (Arnost.Dadak)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama