Final Girl

Skupina chlapců loví, mučí a zabijí v lese mladé dívky. Do jejich školy nastupuje nové děvče, které vypadá jako perfektní oběť. Netuší však, že dívka je trénovaný zabiják a její finální zkouškou je zabít tyto mladé vrahy. (beba789)

Recenze (112)

JohnCZ

Final Girl je film, kterej mě zaujal. Zejména námět podobný Hanna je pro mě dost atraktivní a Abigail Breslin je v posledních letech docela zajímavá. Nakonec je z filmu vyklubalo čistokrevné béčko, ale nutno dodat, že vizuálně moc pěkně ztvárněné. Scénář je primitivní, Abigail sice vypadá skvěle (taková k zabíjení vycepovaná Červená karkulka pobíhající po lese, kontrast barev nemá chybu), ale je taková trošku toporná a celkově jsem čekal, že si s mordy tvůrci vyhrají trošku víc (resp. krvavěji). Logiku radši moc neřešit, to bych musel minimálně hvězdičku strhnout. Jedno ale musím filmu nechat: na to, jak je scénář nenápaditý a přímočarý, tak se tvůrcům podařilo vykouzlit docela zábavný slasher. Partička vrahounů je zvráceným způsobem vtipná a člověk se prostě těší, až jim ta nevinně tvářící se holka nakope prdel. ()

Wacoslav1 odpad!

Ach jo to jsem si zase jednou dal. Nechal jsem se na to nalákat jménem Abigail Breslinové která mě zaujala ve filmu Maggie, ale měl jsem se na to vybodnout. Musím z velké části souhlasit z kolegou JASON_X komorní role nebohého postupně umírajícího zombie děvčete jakou měla v Maggie jí sedla dokonale, ale nebojácná hrdinka z ní fakt nebude. Začátek spojenej s tím výcvikem a různými psychotesty byla neskutečná pruda. Po pravdě abych byl upřímnej, tak v půlce jsem to chtěl vypnout. No nakonec jsem vydržel a v druhý polovině se to přeci jenom aspoň trochu rozjede, ale pořád velká bída. Kdo se těší na nějakej závěrečnej, výživnej a šťavnatej masakr, tak ten půjde asi domů z brekem. Popravdě ani pořádně nevím kam tohle zařadit, že by pokus o hrozně cool a hrozně nevšední teaneagerský psychothriller z prvky akce a hororu? Pokus o totální úlet??? No fakt nevím co si o tom mám myslet. Za mě každopádně prakticky nekoukatelné.5% ()

silentname

Myslím si, že Abigail Breslin je skutočne veľmi talentovaná a má vo filme skutočne dobré postavenie. Netušil som ako to tvorcovia celé pojmú, no hoci to na začiatku pôsobí trošku nudne, zvyšok "Final Girl" dokáže preletieť až neuveriteľne rýchlo a je to veľmi dobrá kamera od Gregoryho Middletona. Postavy sú doslova len zo scenára, no na druhú stranu to v takomto filme až tak veľmi nevadí. Jediné čo to kazí je fakt, že si človek celý čas uvedomuje, že je to len koncept a prakticky by to asi nefungovalo. Páči sa mi, že tu veľkú rolu zohráva aj strach, a nakoľko nechcem dávať spoilery, nebudem tu hovoriť o tom viac. Ako som už povedal, Abigail Breslin je skvelá, kamera je skvelá, hudba je skvelá, technika boja s nepriateľmi je skvelá, no postavy a scenár to vedia ťahať dole. Som rád, že som film videl, dávka napätia bola dostatočná, no nemyslím si, že by som sa k nemu v budúcnosti vrátil. Hodnotenie: C+ ()

Junys

Skupina mladíku si vyhlídnou nějakou dívku a tu pak v lese zabijí. Jednou si vyhlídnou mladou nádhernou dívku která se zdá na pohled jako každá ale není, je totiž trénovaný zabiják - Chvílemi mi přišlo že se ten film snažili natáhnou. Hudba na pozadí se mi hodně líbila. Scény na kterých byla vražda hodně slabé. Jako akčňák 4* a jako horor 3* ()

marrjaana

Nemám nic proti "oplácanějším" herečkám, právě naopak. Je sympatické, když herečka vypadá jinak než ramínko na šaty. Jenže nějaká filmy prostě vyžadují určitou postavu. A tohle je přesně on. Hlavní postavou je totiž dívka, která je od svých cca 5 let trénována k tomu stát se vražedkyní a když ji vydíte máte pocit, že začala cvičit možná tak dva dny před tím, než se do kluků pustila (tou by odpovídali i její pohyby a bojové umění, kterému by spíše slušelo pyžamo a polštáře než zbraně). No o kamaře raději mluvit nebudu a scénář je taky takový slabší. Co ale musím pochválit, tak byly světelné efekty v lese, ty se povedli- asi jediné pozitivum filmu. ()

• Natáčení probíhalo v Kanadě. (willy1)
  • Termín "final girl" alebo "posledné dievča" sa zrodil v počiatkoch žánru slasher, pretože poslednou, ktorá v týchto filmoch prežila alebo bola zavraždená, bolo veľmi často nejaké dievča. (beso74)