Saludos Amigos

Recenze (12)

Nin

Walt Disney vzal jednou své talentované výtvarníky na výlet po krásách Jižní Ameriky. Foťáky jim zakázal - vše musí pěkně zaznamenat v podobě kreseb a maleb. Na jejich základě pak vznikly 4 krátké animované příběhy s Disney postavičkami, se kterými může divák taktéž nahlédnout do těchto exotických míst. Velmi pohodové, krásně zanimované a s chytlavou muzikou. (8/10) ()

kajas

Sice jsem jenom pochytávala slova (tak dobrá v angličtině zase nejsem), ale celkem mě to bavilo. Donald nádherně žvatlá, muzika byla pěkná a celé je to tak krásně kreslené :). Nejvíce se mi asi líbil poslední příběh, ten štětec byl dokonalý. Na další shlédnutí už to ale nevidím, prostě další Disneyho celovečerní film. ()

wobufet

Takle by se měl vyučovat zeměpis! Pobavil jsem se a něco i dozvěděl o mě neznámé Jižní Americe. Zhodnotím-li jednotlivé grotesky: Lake Titicaca - Klasická Donaldovská groteska s naučným komentářem 4*. Pedro je docela chytlavý příběh o letadélku. Přiznám se, že v určitých chvílích jsem byl přímo zažrán do děje a držel pošťákovi palce 5*. Následuje El Gaucho Goofy - patrně základ všech těch "Buďte správným rybářem/sportovce apod." Klasické Disneyovské eskapády 4*. A na závěr to nejlepší ! Aquarela do Brazil kombinuje chytlavé rytmy samby s úžasnými tahy štětcem. Do toho Donald a José Carioca.... Hotová pastva pro srdce a duši 5*. Podtrženo sečteno, klasické grotesky strýčka Walta. Jejich věk na nich nepoznáte a vysoce převyšují dnešní šunty z House of Mouse. Chystám se na Caballeros :) ()

farfalla

Šestý film z edice ´animovaných klasik Walta Disneyho´. Kombinovaný animovaný (4 příběhy) a dokumentární film (rámec). Animátoři Disneyho studia studují kolorit Jižní Ameriky. Jihoamerické krajiny v té době měly těsné vztahy s nacistckým Německem. USA poslaly Disneyho lidi spolu s dalšími umělci jako vyslance dobrých vztahů. Cestu sponzoroval Nelson Rockefeller. 1. ´Lake Titicaca´ - Donald Duck, 2. ´Pedro´ - malé letadlo, 3. ´El Gaucho Goofy, 4. Aquarela do Brasil – Donald Duck a Jose Carioca, papoušek, který se tady objevil poprvé. Animované části jsou jednoduché a milé. ()

studiobadguy

Tak a nyní přicházíme do temných časů Walta Disneyho, protože se USA dostalo do války a nebylo financování filmů a nebylo moc lidí co by se na ty filmy dívaly. A první film z těchto temných časů je Saludos Amigos. Tenhle film je v podstatě takový dokument o jižní Americe ve kterým se střídají hrané sekvence a animované. Animace klesla lechce dolů a není se čemu divit. Film je za mě takový nezajímavý a nudný. Uběhlo 10 minut a já si říkal jestli to má cenu koukat do konce. Kdyby film měl český dabing tak by to mohl být docela dobrý film na zeměpis. Za mě 47% ( 2 hvězdy z 5). ()

• Je to šiesty dlhometrážny film štúdia Walt Disney a prvý, ktorý vznikol spojením viacerých animovaných príbehov do jedného celku. (majo25)