Reklama

Reklama

Jiang Shi

Trailer

Obsahy(1)

Chin Siu-ho (Chin Siu-ho), kdysi úspěšný herec a manžel, je dnes jen zoufalou, utrápenou entitou lidského bytí na pokraji vlastního zhroucení. V odděleném manželském soužití a bez možnosti vídání vlastního dítěte, ocitá se z kraje nabývající noci v ponurém činžovním domě městského předměstí, v jeho jediném nepronajatém pokoji s hrstkou peněz a s posledním šatstvem. V pokoji, který pod příkrovem zoufalé a násilné minulosti, postrádal po celou věčnost byť jediného obyvatele. 2442, pokoj za zavřenými dveřmi, stal se pro místní jakousi zapovězenou komnatou, svatyní strašících duchů, prokletou a dvojicí zlých dvojčat obývanou. Ta, hladovějící a nudou sžíraná, svádějí po příchodu čerstvého nájemníka boj o jeho tělesnou schránku. Psychicky zdevastovaný Siu-ho není pro dvojčata zdaleka žádnou překážkou. Zmocňují se jeho otrávené mysli, nutí ho k vlastnímu oběšení a jen se dívají, jak se celá situace odvíjí. A nebýt včasného zásahu starého taoistického mnicha Yau (Anthony Chan), byl by Siu-ho jedním z mrtvých a hračkou dvojici znuděných dětí. Siu-ho je starým mnichem a gastronomickým gurmánem zasvěcen do víru dění, odehrávajícím se vně ztrouchnivělých zdí bez tapet a vnitřního regulovaného vytápění. Obyvateli domu jsou vcelku obyčejní lidé; jednou staří, chudí a bez potomků s rodinou, po druhé mladí a zdeptaní alkoholem a návykovou drogou. Až na jedinou ženu, Yeung Feng (Kara Hui), kterou s pokojem 2442 pojí temná, jen těžko zapomenutelná minulost. Vzpomínky na šokující incident, díky němuž se z jejího života stal jen stále dokola se opakující hrozivý sen, připravil Feng o všechen zdravý rozum. Nebýt sněhobílého syna, svého posledního štěstí na celém světě, s chutí vzdala by se vlastního života. V chlapci Siu-ho záhy nalézá cosi svému srdci blízkému. Přátelí se, společně tráví čas a pokoušejí se o obnovu zhroucené Feng. A všechno, celý ten příběh bez úsměvů a radosti, by mohl nakonec být úplně jiný, šťastnější. Nebýt jen události náhlého skonu, která se jednou pozdě večer stala jednomu z dlouhodobých obyvatelů domu, Tungovi (Richard Ng). Chtěla to snad smrt, ne-li osud sám, zapomněl na vlastní opatrnost a svalil se nahlížejíc pod patro ze schodů po zádech až dolů. Zlomil si přitom páteř, ta projela mu hrudím a prorvala si cestu až vzhůru, aby ho jen o chvíli později, ve stavu bezmocného sevření smrti, nalezl mnich spřažený s černou magií, Gau (Paul Chung). Gau s pomocí černé magie oživuje mrtvé tělo a mění jej v temnou siluetu, hladovou postavu, kterou když jedinkrát včas nenakrmí, stane se pro všechny obyvatele domu bolestivou a násilnou smrtí. (Conspi)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (15)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Hongkongský snímek „Geung see“ je jednoznačně na vizuální stránce, a ta – ač je digitální a je to hodně poznat – se mi prostě zamlouvala. Tohle je vizuál, který je nápaditý, je děsivý, má fantazii. Jasně, mohl tu být lepší nosný příběh, mohla tu být lepší počítačová grafika, ještě dokonalejší, ještě realističtější, ale i tak je to vizuálně zajímavé dílo, které mě osobně bavilo sledovat. ()

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Podivnosť o obyvateľoch výškového paneláku v Hong Kongu, ktorí sú vystavení nadprirodzeným javom, zombíkom, duchom, či upírom... A keďže je to primárne natočené ako pocta čínskym upírskym filmom 80. rokov, zrejme to niečo povie hlavne tejto cieľovej diváckej skupine. Ináč je to totiž bláznivý guláš, oscilujúci niekde medzi rozprávkou a hororom, no spracovaný tak, že okrem plachtenia postáv vlastne ani nemá čo ponúknuť. Mňa počas pozerania prakticky až vyčerpával. ()

Reklama

maddy 

všechny recenze uživatele

Po ohavnostiach (a to vážne ani pri horore nemyslím ako kompliment) Tales from the Dark 1 & 2, v poradí ďalší tohtoročný (2013) Hong Kongský fantasmagorický pokus o horor s prehnane štylizovaným vizuálom a chaotickým príbehom. Story síce môže vychádzať z akejsi čínskej legendy, ale v tomto spracovaní je dej v podstate nesledovateľný, bez akéhokoľvek zmyslu. Všade prítomné CGI len podtrhujú lacnosť celého snímku - aj keď musím uznať, že v niektorých prípadoch tie efekty zase až tak strašné neboli, len sú používané v prehnanom množstve. Zámerom bolo pravdepodobne docieliť akúsi „štýlovosť“, ale tú nech Juno Mak nabudúce radšej prenechá v rukách bratov Pangovcov, tí to v Hong Kongu zvládnu lepšie (Diary, The Eye, Re-cycle a pod.). Pár scén síce zaujme, ale v rámci celého filmu buď nedávajú zmysel alebo sú nepodstatné a v závere je úplne ukradnuté čo sa vo filme celú dobu vlastne dialo. Vážne mám problém napísať aspoň jednu vetu o čom to celé vlastne bolo?! Márny mix hororu, fantasy, ázijskej mytológie, duchov, upírov a nevie čoho všetkého bez akejkoľvek atmosféry, napätia, nebodaj strachu a ešte aj s poriadnou dávkou sentimentu. Tá jedna hviezda len čisto subjektívne za to, že ázijská kinematografia, resp. celkovo Ázia, je inak môjmu srdcu veľmi blízka (a práve Hong Kong ešte aj s Taiwanom obzvlášť!), a za úctu k Junovi Makovi, ktorého uznávam ako celkom nápaditého hudobného interpreta, ktorý sa nebojí kontroverzie (viď jeho najnovšie provokatívne video: http://www.youtube.com/watch?v=JQ04wh1nic8). Svoj detský režisérsky sen si pravdepodobne splnil, ale nabudúce nech sa iným do práce radšej nepletie. Jeden útrpný pokus stačil, ten mu odpúšťam, avšak nikdy viac! ()

ricci.s odpad!

všechny recenze uživatele

Budem v tomto prípade stručný. Mne sa túto bezdejovú, predigitalizovanú pičovinu nepodarilo dopozerať. Nepodarilo sa mi dostať dokonca ani do polovice. Niekto môže argumentovať, že načo to hodnotím, keď som to nedopozeral, ale tak čo som mal robiť, keď sa to fakt nedalo? :-) S hororom to nemá nič. Kto ale obľubuje šikmooké poletovačky vzduchom o hovne a nepotrebuje naozaj nič viac, ten tomu možno príde na chuť. Bohvie, o čo tam vlastne šlo, ale zisťovať sa mi to už nechce. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Stylové,ale prázdné a absolutně neuspokojující. Film má působivý vizuál a pár zajímavých sekvencí, ale toť vše. Zápletka je velmi nepřehledná, postavy strašné a celý film plyne velmi pomalu. Čekal jsem upířinu a o upírech se zde vlastně jen mluví, což taky pokládám za mínus. Tohle je typ filmu, při kterém po skončení mám problém říct v 5 větách o čem to vlastně bylo. 40% ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama