Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Velmi zajímavý film, který proti sobě staví vědecký přístup a náboženský/duchovní přístup, navíc perfektně odehraný i s takovou velmi ponurou atmosférou. Jenže nevím, jestli bych ho chtěl vidět znovu. A už vůbec nevím, o co přesně tvůrcům šlo, co bylo jejich záměrem? Každopádně jako filosoficko-fantastická jednohubka to funguje poměrně dobře. 65% ()
Byl to pro mě první filmový zážitek letošního ročníku a laťku pro ostatní vybrané snímky nastavil opravdu vysoko. Možná až uhrančivá kamera, skvělí herci a vlastně i celá myšlenka dotváří tento působivý celek. I origins dokáže být kouzelný, dojemný a v momentě i hororový. Při závěrečné scéně u hotelového výtahu jsem zatlačil slzu - 90%. PS: určitě si počkejte na potitulkovou scénu, která zajímavým způsobem podtrhuje již zmíněnou celkovou myšlenku filmu. [49. MFF Karlovy Vary] ()
Ďalšia vydarená spolupráca Mike Cahilla a Brit Marling (Another Earth ) od ktorých som nič iné ako pohodové, civilné, hĺbavé a decentné sci-fi s parádne emočným zakončením ani nečakal. Naviac potitulková scéna dojem z filmu tak zaklincuje, že tie Marvelácke sú oproti nej len takým bezvýznamným bonusom na ktoré sa v podstate ani neoplatí čakať (čo aj sú). ()
Jednou za čas narazíte na film, který vás upoutá svojí nevšedností a nemá vlastně papírově chybu na kráse, nejste schopni obhájit proč se vám to vlastně tak moc nelíbilo. Přesně tím jsou teď pro mě I ORIGINS. Uznávám, že jde o zajímavý film, ač se mi nelíbí s jakou myšlenkou si zahrává (snad je právě to kamenem úrazu), který osobitě kombinuje mysteriózno, spirituálno, vědu a romantiku, ale hold to necítím na víc. Tak jako tak ten film ale není ničím, na co bych měl zapomenout. P.S. Přál bych si vidět Michaela Pitta, jednoho z nejzajímavějších herců mladší generace, častěji a v něčem vysokorozpočtovém. ()
Chci se rozplynout v tomhle bezprostředním pocitu. Tahle touha se mě u I Origins během filmu zmocnila dokonce vícekrát. Cahill totiž dokázal v každé části, která byla vždy i tak trochu žánrově jiná, než části předešlé a následující, vystavět silnou scénu, která děj zároveň posunula dál. A nemluvě o té scéně poslední. Dlouho mě žádná závěrečná scéna takhle nerozsekala. I think you're crazy, maybe. I will see you in the next life. 9/10 ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
- Po závěrečných titulcích je možné zhlédnout ještě jednu scénu. (romajz15)
Reklama