Děj filmu je zasazen do bouřlivých 20. let minulého století, kdy ani prohibice nezastavila tok kořalky v ilegální síti gangstery provozovaných náleven. (Freeman Ent.)

Videa (9)

Recenze (251)

Fiftis

Live by Night trvá 129 minút, no mnohí sa azda po videní zhodnú, že adaptovaný materiál by si zaslúžil aj o polhodinku viac. Zbesilé tempo prvého aktu slúži ako skvelé intro pre zoznámenie sa i spoznanie hlavnej postavy. Miešajú sa v ňom viaceré charakteristické črty, Affleck ho hrá klasicky tlmene, netreba čakať veľké emočné výbuchy, čo je to pravé orechové a jeho postava vyzerá chladne ako sa na pravého mafiána patrí. O to pestrejšie vyznejú všetci v jeho okolí, osudová negerská femme fatale, skvelý kamoš či mafiáni, pre ktorých sa odhodlá pracovať. Niektorým sa môže zdať, že dianie sa sústredí iba na jednu osobu a nie je také výrazné ako v iných eposoch, no nedajte sa zmiasť. Ben Affleck parádne zvládol s produkciou aj finesy ako výprava, kamera, kostýmy i zvuk - originálne prostredie vedie k nezameniteľnej atmosfére, ktorou sa dá ľahko opantať. ()

Gwaihir

Vcelku zajímavá gangsterka, která je ale bohužel poměrně dost rozvleklá, přestože se rozhodně nedá říct, že by se v ní nic nedělo. Spíše naopak, malých či větších příběhů je tu spousta, ale jejich vyprávění často postrádá tolik potřebnou dynamiku a místy i odpovídající atmosféru, takže na vrcholné představitele svého žánru hledí s výrazným odstupem. 65 % ()

malylada

Jedna z těch méně povedených gangsterek, vyprávějící o chlapíkovi z 30.let, který budoval zločin v Tampě. Bohužel, na rozdíl od klasik tomu chybí šťáva, souvislý gradující děj nebo moment, který by film vytáhl z průměru. Celé to působí jako špatně sestříhaný slepenec scén, které jsou občas jen dobré, ale ve většině případů nic neříkající a jen odráží dobové souvislosti, či témata. Bena mám moc rád, ale tato role mu absolutně neseděla a jako gangster s jedním výrazem po celý film mě docela nudil a to včetně vedlejších postav, které vůbec nedostaly prostor vyniknout. Hardy v Legendy zločinu, Depp v Black Mass dokázali, že podobnou žánrovku lze vytáhnout na vyšší level. Určitě se povedly akční scény a především honička ve veteránech je perfektní. Nicméně filmu chybělo něco, co by dokázal strhnout nebo utkvět v paměti. Za mě zatím nejhorší režijní počin Afflecka......6/10 ()

OG_Swifty

Komercni mega propadak s Affleckem jako "charakternim" gangsterem z doby prohibice. Nevim co vadilo ostatnim, ale me to docela bavilo a ty dve hodiny utekly jako voda. Epilog po prestrelce v hotelu mi prisel takovej uspechanej, ale jako celek me film bavil. Maly plus za radu dobrejch / zajimavejch hercu vcetne Wada z GTA 5 :) ()

silentname

"Live By Night" som dlho odkladal a čakal som na nejakú dobrú príležitosť, no konečne som si mohol film odškrtnúť zo svojho zoznamu a môžem ho ohodnotiť. Akosi nie som veľmi veľkým fanúšikom gangsterských a mafiánskych filmov. Nemyslím si, že sú zlé, no mám pocit, že vedia často ponúknuť to isté, len v trošku inom formáte. A je to žáner, ktorý ma trošku problém byť veľmi originálny. Samozrejme, že tu máme vynikajúce klasiky ako "The Godfather" alebo seriál "Peaky Blinders", no potom vieme zažiť aj nudu, ako som to ja prežíval v prípade filmu "Legend". Takže pokiaľ si ma chce niekto takýmto filmom získať na svoju stranu, musí poriadne zabojovať. A v prípade režijného filmu Bena Afflecka musím skonštatovať, že celkovo som spokojný. Nemyslím si, že ide o vynikajúci film, no má v sebe pár zaujímavých momentov, ktoré si určite zapamätám. Ale sú to skôr scénky vo filme, ktoré majú trošku šarmu a pár záverečných momentov. Ako celok to je pre mňa skôr okey. Film padá na postavách a príbehu, ktoré nie sú veľmi zaujímavé a kreatívne. Až na pár scénok mám pocit, že som nemal záujem poznať postavy okolo mňa. A to je škoda. Naopak silné stránky má film v jeho technickom spracovaní. Vynikajúca dobová atmosféra, kostými a režijne film pôsobí skvele. No motáme sa v rôznych kruhoch, kde mám občas pocit, že film neustále smeruje niekam a potom odbočí a ide inam a opätovne odbočí. Čiastočne to hovorí o dvoch myšlienkach a to sú: "My sme v nebi. Práve teraz. Len si ho sami sebe likvidujeme." a "Všetko sa ti raz vráti. A často vtedy a spôsobom, akým by si vôbec nečakal." Som rád, že som film videl a myslím si, že je lepší ako niektoré iné gangsterky posledných rokov, no nemyslím si, že je to film, ktorý nejako výrazne nadchne. Na to už je tu veľa predchodcov, ktorí spravili mafiánsku story lepšie. Rozhodnite sa sami Hodnotenie: B- ()

Zajímavosti (12)

• Po filmu Gone, Baby, Gone (2007), se jedná o druhý film podle předlohy Dennise Lehannea, který režíruje Ben Affleck. (mrborn2lose)