Mladý muž je oddělen od své rodiny během druhé světové války. Rozhodne se ji hledat pod maskou nacistického důstojníka SS a odhaluje více než jen, kde se nachází jeho rodina. (Luke7)

Videa (5)

Recenze (17)

solisoli

Napínavý vojnový príbeh z obdobia druhej svetovej vojny v Budapešti, podľa skutočných udalostí, sa prezentuje niekoľkými zvláštnosťami. Jedna je, že regent Maďarského kráľovstva Miklós Horthy fajčil v roku 1944 cigaretu s filtrom. V Európe sa prvý krát objavili cigarety s filtrom v 50-tych až 60-tych rokoch. Nemeckí dôstojníci sa v spoločnosti pohybovali, vždy vyholení s tvárou, ako prdelka, ale na falošnom dôstojníkovi v nemeckej uniforme si to ani raz nevšimli. Z celého toho zhonu, najviac zaujal koniec, kedy sa potvrdilo zadosťučinenie s vojnovými zločincami, ktorí skončili tak, ako si zaslúžili. ()

Johnny.ARN

Jeden z tých mála filmov, kde sa dabing nepodaril. A keď už robím film o vojne, je celkom trapas nevedieť hodnosti. Obsadenie fajn, keď ten žid by prežil v tej uniforme asi tak 3 sekundy a za ten účes by ho popravili pri prvom stretnutí. U mňa to židovské vyplakávanie a tlak na emócie nefunguje, chlapci z SS ale občas prácu flákali. Na taký rýchly exkurz do maďarskej histórie fajn, dokonca aj tie bojovky ušli ( keď si odmyslíme počítačové efekty) ale nezanechá to vo mne stopu. 3 z 5 ()

Equilita

Je to veľká škoda, že o tomto vojnovom skvoste vie tak málo ľudí. Obdivujem hrdinov ako bol Oskar Schindler, John Rabe a mnoho ďalších. Po zhliadnutí tohto snímku k nim patrí už aj Pinchas Rosenbaum, o ktorom som dodnes nič nevedela. Chcelo to veľký kus odvahy obliecť si esesácku uniformu, oklamať "kolegov" a zachrániť niekoľko stoviek maďarských Židov. Film je skvele spracovaný a zameriava sa hlavne na samotný príbeh (nie na politikárčenie), čiže sa jedná o veľmi príjemnú vojnovú oddychovku. Všetky dôležité postavy vo filme boli veľmi sympatické, na čele s Jonasom Armstrongom, ktorý sa hlavnej úlohy zhostil perfektne. ()

kaylin

Další film z druhé světové války. Bohužel nic jiného to není. Maďarsko také nemělo zrovna jednoduchou situaci během nacistické okupace a samozřejmě, že na to nejvíce doplatili obyčejní lidé. Právě ty "obyčejné" příběhy tu ale nefungují. A tak je snímek prostě jen dalším filmem o válce, nic navíc. Takové události si zasloužily něco lepšího. ()

Arsenal83

Pozitívom je vidieť maďarský pohľad na nacistickú otázku, ktorá za Horthyho sužovala aj ich, ale napriek tomu majú sochy admirála Horthyho po celom Maďarsku. Paradox. Ani v Česku sa na na Háchu nepľuje. U nás sa pľuje skoro na každého, to je trocha hanba slovenského národa. Film obsahuje príliš veľa streľby, ale málo emočných situácií, nebolo to pritlačené na pílu tak, ako mohlo. Film s takouto témou by diváka nemal nechať chladným, ale tu sa stal presný opak. Vidíte silnú tému, chápete ju, ale pocitovo nič moc. ()

Zajímavosti (19)

• Při průzkumu lokací v maďarské Budapešti se produkční tým Liberty Studios zastavil v kavárně, kde odpočívaly hvězdy seriálu Robin Hood (od r. 2006) z produkce BBC, včetně Jonase Armstronga. Netušili, že o rok později obsadí Armstronga, do hlavní role tohoto filmu. (Johnny.ARN)
  • USA vyhlásily 4. června 1942 válku německým silám v Maďarsku, Bulharsku a Rumunsku. Bombardování ropných polí Ploesti v Rumunsku v roce 1943 mělo ukázat, že USA myslí vyhlášení války vážně. (Johnny.ARN)
  • Adolf Eichmann (Charles Hubbell) má na sobě uniformu důstojníka Waffen-SS s bojovými vyznamenáními včetně Rytířského kříže s dubovými listy, což bylo mimořádně vysoké vyznamenání za statečnost. Ve skutečnosti byl Eichmann plukovníkem bezpečnostní policie, obvykle nosil bezpečnostní uniformu s holými límcovými výložkami a zeleným policejním lemováním a nikdy nebyl vyznamenán bojovou medailí, natož Rytířským křížem. (Johnny.ARN)