Kamera:
Vittorio StoraroHudba:
Nicola PiovaniHrají:
Florinda Bolkan, Peter McEnery, Klaus Kinski, Lila Kedrova, Evelyn Stewart, Caterina Boratto, Rosita Torosh, Nicoletta Elmi, Esmeralda Ruspoli, John Karlsen (více)Recenze (25)
Rešpektujem názory ostatných. Sú vo vytržení z niečoho, čo mne, aj napriek jeho nepredvídavosti a totálnej mystickosti, skôr zaľahlo v ušiach. Nemal som v tomto smere chuť na žiadnu detektívku, ale na takto zmätenú estrádu, kde sa nedočkám ničoho, čo čakám...Hovorím nie. Záver je pomerne nejednoznačný, riešiteľný z každej možnej strany, ale dopracovanie sa k nemu, čo to trvá, čas je totižto relatívny...Ách jo! ()
Napínavé psychologické drama s příměsí thrilleru tajemné jako hrad v Karpatech. Specificky sedmdesátková atmosféra, z níž až docela mrazí, okořeněná poměrně šílenou zápletkou/pointou. To vše sice ve zdlouhavějším tempu, ale v zajímavém prostředí, se sympatickou hlavní hrdinkou a originálním podání. Takhle vás Kinski ještě nepobavil. ()
Italská Jana Šulcová ve skutečně mysteriózním filmu, který funguje, jak má. Začne záhadou (žena se jednoho dne probudí a zjistí, že utekly tři dny, o kterých neví, kam zmizely nebo co dělala), pokračuje pátráním, a to ve skutečně fotogenickém městě plném zajímavých uliček - a samozřejmě dojde i k závěru, který mi přišel sice poněkud jednoduchý, ale nevadí mi to, podobně jako pár nelogičností (třeba proč jí nikdo neřekl, co se v té překladatelské místnosti stalo?). Ten film si pohrává se záhadou stejně jako se světlem a lokacemi a i když už pointu znám, rád se na film podívám znovu právě pro jeho kouzelnou a chytlavou atmosféru. Klaus Kinski se tu objeví jenom v pár záběrech. --- A málem bych zapomněl. Film je ze 70. let a v jedné scéně je konference o klimatu na Zemi. Vědci tam tvrdí, že v 90. letech zanikne život v mořích a v roce 2000 lidé budou mít problém na Zemi žít. Tolik ke katastrofickým předpovědím vědců. ()
Kto to tu taguje? Netuším, čo má toto spoločné s giallom. Teda okrem toho, že je to talianske a má to skvelú kameru. Iba tá a ešte výborná hudba sú na Orme zapamätania hodné. Zvyšok je len hrozne uťahaný a nudný mysteriózny/psychologický film, ktorý stojí na prepletenom tajomstve, ktorého odhalenie je predvídateľná rutina najhrubšieho zrna. Strata času. ()
Stylový, surrealistický, vizuálně velmi atraktivní a oslnivý a po technické stránce (režie, střih, kamera) velmi kvalitní film, po žánrové však těžko zařaditelný (něco mezi psychologicko/mysteriozní detektivkou s šikovnou kombinací scifi a giallo elementů). Opravdu velmi zajímavý a netradiční film, jehož dobrým základem je kvalitní scénář, perfektní skličující a úzkostlivá atmosféra, kdy jste těžko mohli předvídat události dopředu, film díky efektivnímu tajemství vás udržuje ve stále nejistotě, napětí i ve strachu, stále jste zvědavi na to jak se věci nakonec vyvrbí, sekvence jsou i dost matoucí (hlavně v tom neustálém mísení snů a reality), takže musíte opravdu hodně přemýšlet, aby jste to nakonec všechno dobře pochopili (fascinující finále hodně napoví, ale pořád tu ve vzduchu visí nějaký ten otazník), české titulky v tomto případě hodně pomohly a já za ně děkuji, samozřejmě nesmím opomenout ani velmi přesvědčivý výkon Florindy Bolkan (Alice) v hlavní roli, která je tu tentokrát nakrátko a Piovaniho hudební doprovod. Spokojenost, neprávem podceněný režisér Bazzoni, opět nezklamal (celkem 5 filmů, z toho 3 vynikající gialla, i když tento film tam spadá jen okrajově, a 2 westerny) a pokud budete mít trpělivost, vydržíte určitě až do konce, nejde ani tak o to film pochopit, ale hlavně si ho vychutnat, stojí to vážně za to. Neprávem zapomenuté 70s mistrovské dílo, pro filmové fanšmejkry především. ()
Galerie (36)
Photo © Mercurio Films S.A.
Reklama