Reklama

Reklama

Fargo

(seriál)
  • USA Fargo
Trailer 1
USA, (2014–2024), 44 h 20 min (Minutáž: 39–69 min)

Tvůrci:

Noah Hawley

Hudba:

Jeff Russo

Hrají:

Allison Tolman, Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Russell Harvard, Ewan McGregor, Patrick Wilson, Juno Temple, Kirsten Dunst, Colin Hanks, Carrie Coon (více)
(další profese)

Série(5) / Epizody(51)

Seriál Fargo, inspirovaný stejnojmenným oscarovým snímkem, adaptoval spisovatel a scénárista Noah Hawley. Děj se točí kolem zbrusu nového “skutečného” zločinu a neotřelých postav. Vše je protkáno typicky černým humorem, vraždami a pověstnou “minnesotskou zdvořilostí,” díky nimž se z filmu stala nadčasová klasika... (HBO Europe)

Videa (24)

Trailer 1

Recenze (633)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

První epizoda navnadila na VELMI vtipnou, černohumornou, nekompromisní a atmosférickou sérii. Bohužel v dalších dílech už na mě Fargo nepůsobilo zdaleka tak odzbrojujícím dojmem a především humoru znatelně ubylo. Ta základní dějová linie mě bavila velmi (Martin Freeman je jako Lester výtečný), ale některé vedlejší mě v podstatě naopak vůbec nezajímaly. Poslední dva díly to šlo zase trochu nahoru, ale zdá se mi, že to bylo za cenu několika podivných, neodůvodněných rozhodnutí, které některé postavy učinily. Celkově dobré (vlastně velmi dobré), ale příslib pilotního dílu byl vyšší. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S01: Kouzlo maloměstský zasněžený Minnesoty podtrhlé zábavnou krimi story, decentně černým humorem a super herci. Zvlášť záporáčtí Thornton a Freeman jsou tu k nezapomnění. A hojí mi to absťák po Twin Peaks (mrk Lou’s Coffee). Po letech zpoždění tedy stoprocentně proměnilo všechny pozitivní reference a hurá, to jsem teprve u první. 85% S02: Přes zasazení děje do konce 70. let se vrací podobné prostředí, mix krimi, humoru (v čem je sakra chcaní do bazénu horší než do kuchyňskýho dřezu?), inteligentního scénáře a skvělých herců/ zábavných postaviček - předně Dodd Gerhardt, Mike Milligan a řeznícká dvojka Ed & Peggy. Funguje i star power Patricka Wilsona. Druhý ročník je o něco propracovanější, s větším množstvím postav, stylovější a vůbec skvěle retro, včetně perliček typu Campbellův Reagan. Je znát nadšení a hravost tvůrců - jednoznačný plus. Možná jsem to necítil kompaktní jak jedničku, ale líbilo se zhruba na stejno. 85% S03: Ač mi tu trvalo déle dostat se do děje a postav, ve finále uznávám, že je to potřetí trefa do červené. Opět stylová a dialogová vytříbenost, pár skvělých bodů v obsazení - Thewlisův požitkářský nechuťák záporák Varga předčí i Thorntona z první, z vedlejšek mě hlavně těšil Stuhlbarg (jako Sy) a Whigham (Chief), dokonce jsem v průběhu přišel na chuť i té dvojroli McGregora. Palec nahoru i za odbočovací pulp/ sci-fi flashbackovou L.A. epizodu 3, nebo tajemnou postavu v podání Raye Wise (Leland z Twin P.), přesně ty občasný hravý úlety co se mi na Fargo FX líbí. Tedy další sezóna odlišná, přitom kvalitní a v jádru stejně super zábavná a mixovaná, opravdu TV show co stojí za váš časový fond. 85% S04: Může za za to vysoká laťka nasazená v rámci sérií, také ale slabší rozjezd a až nudivých pár epizod, než konečně nabere ty správný grády (smíření bratrů) - za mě wops X coons řada dobrá, ale zároveň ta zatím nejslabší. Stále je tu dost zábavných postaviček a cool momentů, herecky nej Esposito, Buckley, Schwartzman asi i Olyphant (naopak nesednul mi Chris Rock), potěšil "odbočkový" devátý díl, ne vše ale fungovalo a říkám si, bývalo by prospělo šikovně to osekat na osm. 75% S05: Juno Temple skvěle sedí a je roztomilá, ale pár věcí tu dře (nebo působí jako zbytečná výplň) a prostě velký špatný je postava mystickýho skotskýho pošuka. Ve finále stejný dojem jako z předchozí řady - 75% a opět nepřesvědčivý. ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Po šesti dílech nemůžu vzhledem ke skvělému nástupu pilotu konstatovat nic jiného, než že jde o promarněný potenciál. Cynický spletenec osudů, kde je půlka postav otravná a druhá půlka rádoby cool (naprosto tragická dvojice zabijáků, kteří nikoho vůbec nezajímají) a lidský rozměr se ztratil, tedy až na pár záchvěvů Martina Freemana. Ten zůstává nejzajímavější postavou. - Edit: Po sedmi dílech končím se sledováním. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Skvělý nápad, a ze začátku to vypadá, že bude fungovat. Úplně jiné charaktery, jiný příběh než původní Fargo Coenů, jiná etika i morálka, čili srovnávat nelze, a o to magičtěji pak působí rozmanité odkazy na původní film v povrchové struktuře seriálu, v nesčetných detailech, divák jako by se ocital v paralelním vyprávění, v bifurkačním větvení vesmírů naruby (kde se dle obvyklých teorií jeden příběh větví v každé vteřině v novém bifurkačním bodě do odlišných verzí, tady jako by se odlišné příběhy v takových bodech naopak nahodile, leč neustále setkávaly). Výtečný je nápad obsadit Billyho Boba Thorntona, magického herce ze stáje právě bratří Coenů (Muž který nebyl). Potud je parádně založeno na geniální film. *** Postupně ale začínají převažovat chyby v provedení a brzy se ukáže, že nejde jen o kosmetické trhlinky, ale že některé jsou procedurální a zásadně narušují statiku celého počinu. Při bližším ohledání se stavba otřásá v základech a hroutí, a tady už je možné srovnávat s původním dílem, a Coenovic Fargo z toho vychází vítězně prostě proto, že jako jediné z obou zůstává komplexní a shromážděné, a strmí o to úderněji a majestátněji. *** Přejdu-li, že si v seriálu vedle organického humoru začne velice brzy svoje místo uhajovat i samonosná zábava, komično ryze pro pobavení diváka, vtípky rozeseté rytmicky tak, aby se nikdo nenudil, a které člověk sledující organicky se odvíjející příběh odhalí jako zdržování, nenezbytné odskoky od dějové linie, a přechází je netrpělivým mávnutím ruky (opravdu musíme minutu zbytečně sledovat, jak Gus ve sněhu odchytává zaběhlou kolii?), přejdu-li, že v seriálu je i dost dalších vycpávkových míst a toliko ilustrujících záběrů a scén, bez jakých by se mělo dobré filmové vyprávění obejít, zbývá a přibývá hodně dalších věcí, které nelze prominout, neboť narušují samu detektivní výstavbu a maří i svébytnost filmového obrazu. Především dostávají trhliny motivace postav, ústrojnost jejich logiky, konzistentnost a usledovatelnost jejich jednání (jako příklad třeba celé podání FBI, fušeřiny jejích agentů i rozpory ve vnitřní komunikaci, přestože to neslouží jako kritika, naopak, o FBI se tam mluví jako o profících; nebo ty ploše naznačené vztahy v rodině Lesterova bratra, nepochopitelné přistoupení ženy na banálně nastražené okolnosti, nehledě na to, že se celá tahle linie v seriálu vůbec nedořeší, spadne pod stůl, co se stalo s dítětem, s manželkou, s celou rodinou poté, co se bratr - zřejmě? - vrátil z vězení, ačkoli předtím se jejich fungování čas věnoval napříč seriálem průběžně; nejen z toho je poznat, že seriál je zakončený hodně narychlo a vypadlo toho tam dost, co se nedopovědělo; nepochopitelný je i obrat ve výpovědi Lindy, Lesterovy druhé ženy, o nočním odjezdu z hotelu atd. atd.) a jejich vzájemných vztahů - a s přibývajícími díly to přestává být ukočírovatelné, všechny ty nedůslednosti, nepravděpodobnosti a povlávající konce alternativních, či lepších možností postupně přerůstají v síť spekulací, se kterou seriál nepracuje a nepočítá, která škrtí jeho životnost, vytváří pachuť, vybuzuje vědomí, že hodně klíčových momentů je nutné toliko akceptovat jako scénáristickou zvůli a zapomenout na všechny pádné výhrady, domněnky a otázky, které povětšinou už nebudou vysvětleny ani zodpovězeny. Nejsem připravená sledovat filmové dílo stavící na detektivním pátrání (byť je mi zřejmé, že nejde o detektivku) a muset přitom blahosklonně akceptovat tolik na sebe navazujících kroků založených čistě na benevolenci výkladu nejednoznačného chování postav, ani tolik freestylových obratů v ději umožněných stále častěji implantovaným prvkem náhody (např. scéna v nemocnici, kde policistou hlídaný Lester "náhodou" skončí na pokoji s týpkem stejně starým, stejně blonďatým, vysokým atd., s ksichtem omotaným fáčovinou, takže hned při prvním záběru je vám jasné, jak se z toho Lester vyvleče, aby se to pak o pět minut později skutečně nepřekvapivě stalo - jenže my nesledujeme grotesku!, ale příběh, v němž se mají srozumitelným jednáním v extrémních situacích vyjevovat jisté lidské povahy). *** Další velká výtka pak míří na adresu režie a kamery, která zhruba od třetího dílu začíná být zjevně inspirovaná Dexterem a jeho inovativnostmi (ostatně stejně jako celý v seriálu nakonec poněkud vyšumělý motiv biblické apokalypsy nastražené na Stavrose je tu jen ozdobný exoskelet, převzatý z jedné série Dextera, a zrcadlení vidím i v tom pohrávání si s obětí, přivázanou leukoplastí ke zbrani a narafičenou k rozmašírování při policejním útoku), které ovšem v Dexterovi niterně spolupracují se scénářem a jsou haptickou součástí velice fyzického vyprávění, kdežto tady jde o odvozené, opět nenezbytné manýry, které mají spíše vnějšně osvěžit a pobavit zlajdačelého diváka - ti zaujatí ale musí pociťovat sebezapření, vnucuje-li se jim taková pouťovost (ostatně pak tyto efekty, např. použité při ukázání toho, jak se Lesterovi zavrtal do ruky brok, ke konci seriálu zase mizí zapomenuté stejně jako celá apokalyptická vsuvka se Stavrosem). *** Kolem a kolem je to veliká, ale nenaplněná možnost, a ráda bych se dočkala toho, kdyby to vzali jako hozenou rukavici třeba samotní Coeni (nebo autorský tým Dextera či nakonec kdokoli jiný) a dotáhli ten nápad i scénáristicky a formálně do skutečně vytříbené podoby, ačkoli je mi jasné, že se to nejspíš nestane. Banálně, byť furiantsky nakročeně promrhaná příležitost. Ten naznačený a dílem rozvedený potenciál zůstává vzrušující, o to více lituji nakonec tolik zfušované realizace. () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

„NÁSLEDUJÍCÍ UDÁLOSTI SE STALY V MINNESOTĚ ROKU 2006. JMÉNA PŘEŽIVŠÍCH BYLA ZMĚNĚNA NA JEJICH VLASTNÍ ŽÁDOST. Z ÚCTY K ZEMŘELÝM JE VŠE OSTATNÍ POPSÁNO PŘESNĚ TAK, JAK SE TO STALO…“ /// Mrazivej příběh z mrazivýho kraje. Série zvláštních vražd, který spojuje jedna osoba a Fargo. A dokuď se hádanka nevyřeší, lidi chcípaj a chcípaj… Dobře odvyprávěný, zajímavý postavy, charismatickej padouch a fabulace skutečnosti (podezírám Thorntona, že tam vraždil on, aby pak mohl vystřihnout svůj skvostnej seriálovej part). Série plná drsnejch scén, ze kterých (často nenápadně) vyčuhuje (ukrytej) ftip (černej pochopitelně) a která je (stejně jako Freeman) díl od dílu lepší a lepší. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Fargo? Neznám. 2.) Nechápu, proč lidský oko vidí ze všech barev nejvíc odstínů zelený. 3.) Thx za titule „Anniie126“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (1 005)

Zajímavosti (29)

  • Russell Harvard, představitel neslyšícího zabijáka Mr. Wrenche, který se objeví v 1. a 3. sérii, se společně se svým bratrem Rennym už hluchý narodil. (geklon)
  • Natáčanie série prebiehalo v kanadskom meste Calgary počas októbra 2022. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Seriálový Vetřelec nabírá posily

Seriálový Vetřelec nabírá posily

28.11.2023

Již nějakou dobu víme, že nadcházející celovečerní film ze světa Vetřelce s názvem Alien: Romulus je dotočen a čeká nás příští léto, přičemž jeho režisér a scenárista Fede Alvarez se chlubí tím, že… (více)

Sigourney Weaver s Vetřelci skončila

Sigourney Weaver s Vetřelci skončila

27.04.2023

Ačkoliv doba přeje rebootům a návratům ikonických hrdinů – ostatně už to nepotrvá moc dlouho, a do kin se vrátí legendární Indiana Jones s tváří Harrisona Forda – jednu konkrétní postavu s tváří jiné… (více)

Blade Runner jako seriál?

Blade Runner jako seriál?

23.11.2021

Legendární režisér Ridley Scott (Černý jestřáb sestřelen, Gladiátor) má poslední měsíce pěkně na pilno. Krátce po sobě mu totiž vyšly hned dva filmy, nejprve chválený Poslední souboj, který v kinech… (více)

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

O čem měl být Tarantinův Star Trek?

10.08.2020

Dnes ráno sfoukneme dvě novinky naráz. Tou první je, že nová prezidentka studia Paramount Pictures Emma Watts stopla vývoj všech tří chystaných Star Trek projektů. Ty zahrnovaly Tarantinův mládeži… (více)

Reklama

Reklama