Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (562)
,,TI, KTEŘÍ PŘEŽILI, SE JÍ ZBAVILI A POHŘBILI JI CO NEJDÁL“...“ /// Holka s postavou, co dávno vyšla z módy, dělá chlapcům na pitevně prekérku. Patologický (filmový) puzzle se dvěma živejma (aspoň chvíli), sklízí chválu hlavně díky nápadu a jednoduchýmu provedení. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že holka, která se může na pitevním stole vyprstit, není normální. 2.) Nevím, proč mám na noze zvoneček. 3.) Thx za titule „Kasparov88“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Dva šuldové na pitevně, jedna chlupatá vagina na pitevním stole a devadesát minut shánění se po depilačním vosku, který v té tmě nebyl k nalezení. Představte si na devadesát minut nataženou povídku z Věřte nevěřte v technicky kvalitnějším provedení a s hvězdnějším obsazením. To, co by v pohodě stačilo na funkční čtvrthodinku, je zde natahováno do úmoru. Dá rozum, že by jednoho švihlo být devadesát minut na pitevně s mrtvolami, tak se herci chodili nalokat čerstvého vzduchu na chodbu, kde asi pátrali po lepších rolích. Když je ale nehybně ležící "mrtvola" Olwen Catherine Kelly na pitevním stole mnohem lepším hercem, než generačně i herecky rozdílná dvojka Emile Hirsch a Brian Cox, určitě je to na pováženou. Hirsch s Coxem už musejí být fakt zoufalí, když berou hlavní role v takovém nesmyslném škváru. Už úvod nevěstil nic světoborného. Ohořelá figurína na pitevně měla simulovat, že se s ní stalo něco opravdu strašného. A dál jste u filmu mohli v pohodě svačit. Pár vnitřností, Emile Hirsch s počínající prostatou hledal na chodbách toalety, Brian Cox zřejmě s Prostenalem vydržel víc. Veskrze nudně a velmi stupidně pojaté. Řídký scénář, který absolutně nevystačil na celovečerní stopáž, liknavá režie. Ve filmu se střídalo tlachání na pitevně s procházkami po chodbách. Nic víc ve filmu nebylo! Občas se objevilo něco jako náznak atmosféry, hned to ale necitlivě vyplašila nějaká stupidita ve scénáři. A když tam nakonec připlácli ten zoufalý a z prstu vycucaný závěr ve formě vše vysvětlujícího monologu postaršího koronera (a kde vzal Brian Cox najednou tolik info o mrtvole?!), volal jsem Šterclovi, co už měl zkušenosti s patologií ve Vodnících v Čechách, zda by mně neomyl pyj hubkou na nádobí, abych i já zahnal vůni tlejícího masa. Jak bylo zmíněno, být to krátká povídka, mohl být výsledek přijatelný. Takhle to byla natahovaná pičovina, u níž si i nekrofilní sadista začne z nudy stavět z Lega pitevnu, aby se nějak zabavil. Mě to vůbec nechytlo. 3/10 ()
První překvapení roku 2016 tu máme. The Autopsy of Jane Doe jsou od režiséra snímku Lovce trolů, který svou originalitou překvapil v roce 2010. Dlouhých 6 let ticho po pěšině a pak přijde André Øvredal s nenápadnou hororovou peckou a já znovu tleskám. Atmosféra skvělá a napětí by se dalo krájet. Prostředí pitevny bylo zvolené bravurně a doufám, že nebudu muset čekat opět několik let na další pecku .. 9/10 = 95% ()
S čarodějnicí není radno si zahrávat, dokonce ani když je mrtvá. Tento motiv je zde rozvyprávěn skvostně, a sice z výchozí samozřejmosti, že jde o oběť dobových pověr. Pocitově pro mne film vrcholí ve chvíli, kdy se z povrchu země ozývají hlasy jejích vrahů. Celá situace je paradoxní. A právě do té míry, do jaké dokáže ústřední motiv ze zárodečného bodu rozvíjet v jeho nejednoznačnosti, a do jaké dokáže budovat napětí a konfrontaci s hrůznem mimo žánrová klišé, je fim Autopsy of Jane Doe dobrý. Bohužel je zde na různých žánrových klišé stavěno až dost. Trochu mimo mísu podotýkám, že je fajn, že tento film přšel do doby, v níž je módním způsobem obrany každého veřejně propíraného blba a každé veřejně propírané svině hláška "je to hon na čarodějnice". ()
Takto si predstavujem čistokrvný, moderný horor. Okrem slušného skĺbenia dramatickej a mysterióznej zložky (čo sa stalo základom pre síce jednoduchý, ale zaujímavý dej), sa tu autori perfektne vyhrali aj s hororovými prvkami. Výborná kamera, umocnená s umným využívaním svetla a tieňov, a to nehovorím o samotnej pitve. A hlavne tu bolo niečo, na čo sa často v hororoch tohto razenia zabúda - inteligentný mysteriózny základ (aj keď by sa tu ešte pár vecí žiadalo trochu hlbšie vyjasniť). No proste, konečne po dlhej dobe nejaký poriadny hororový zážitok, za čo veľmi rád pridám aj tú piatu hviezdu. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (17)
- Na konci je špeciálne poďakovanie a je tam uvedené „Troll“. Trolljegeren (2010) je predchádzajúci celovečerný film André Øvredala. (Pat.Ko)
- Film byl natočen v Londýně ve Velké Británii. (Tygrys)
- Ve scéně, kde Austin (Emile Hirsch) píše na tabuli římské číslice, můžeme vidět, že tam číslice již jednou byly a jsou špatně smazané. (MatyasF)
Reklama