Obsahy(2)
Začínající 70. léta dvacátého století. Britská tajná služba dostává od přeběhlého plukovníka KGB informaci o připravované rozsáhlé ruské operaci s kódovým označením Sklo a vytvoří uzavřenou pracovní skupinu, která se jí má zabývat. Do hry ovšem velmi záhy vstupují morální dilemata, vzájemné řevnivosti a soukromé agendy jednotlivých aktérů.
Britská šestidílná špionážní série Hra svým zpracováním a atmosférou odkazuje k mistrovskému špionážnímu thrilleru Tomase Alfredsona Jeden musí z kola ven (2011), natočenému podle literární předlohy Johna le Carrého. Kromě propracovaného scénáře Tobyho Whithouse – v jehož podání každá epizoda představuje relativně uzavřený celek, na jehož konci se otevírá zcela nový level celkové hry – série vyniká dokonale navozeným retro pocitem a zvláštní melancholickou atmosférou. (Česká televize)
(více)Videa (5)
Recenze (31)
Po velkém očekávání přišlo stejně velké zklamání. V polovině jsem se ztratil, v dalším čase jsem ztratil víru, že se v ději ještě najdu, a až se to v závěru přece jen trochu prosvětlilo, tak už mě to pro za vlasy přitaženou překombinovanost skoro nezajímalo. Herci dělají, co můžou, proto nejdu s hodnocením ještě níže. ()
Dějově jsem měla pocit, že co deset minut na mě vyskočí nějaký nový překvapivý zvrat, až se v tom ke konci člověk skoro přestává orientovat. Respektive chápe co se děje teď , ale jak k tomu vedlo všechno to předchozí, to už je zamotané. I přesto, na samotné provedení je radost pohledět. Po vizuální a herecké stránce se to BBC povedlo. Překvapivě se mi zdálo, že to není Brian Cox, kdo herecky vyčnívá nad ostatními, ale Victoria Hamilton, v závěsu s Paulem Ritterem, který se do té vážné atmosféry vůbec nehodil, ale byli jste rádi, že tam je (kdo by si neoblíbil tak nešikovného Casanovu) ()
Minisérie jako ze staré školy o špionáži. 1) Seriál mi překombinovaný ani plný neočekávaných zvratů nepřišel. Všechno víceméně vyplývalo z předchozího a pointu včetně jejího nositele jsem odhalil krátce po třetím dílu. 2) Zaujal me přitažlivý 28letý zamračený Tom Hughes (Joe). Herce zvolil v červenci 2010 Company Magazine za desátého nejatraktivnějšího starého mládence v Británii. ()
Krása, Britové opět ukazují, že umí. Šťavnaté dialogy, zkušení herci, britská angličtina, studená válka, špionážní triky, mrtvé schránky, toho všeho a mnohem více užijete dosytosti. Příběh je opravdu celkem dost překombinovaný a plný zvratů, ale osobně mi to zase tak nevadilo a alespoň se člověk ani chvíli nenudí. Prostě maximální kvalita a je škoda, že o tomhle kousku neví více lidí. 5* ()
Já vám nějak nevím. Rozhoduju se mezi *** a ****, protože hlavně počáteční díly (tak první tři) mi přišly poměrně lehce o ničem, sice náznak nějaké zápletky tam byl, ale vyznívalo to lehce úsměvně a nudně, než že bych měl být napjatý tím kdo s kým kde jak a co. Tom Hudges mi tam bohužel taky 2x nesedl. Pak sice přišla druhá trojice dílů, kde už to začínalo být napínavé a ke konci i bylo, ale zase se tam některé postavy chovaly divně, vč. Hudgesovy, dějový twist byl jaksi vycucaný z prstu... a to opakovaně zmiňované Hudgesovo prvotní zběhnutí jsem taky nějak nepochopil - kdyby o tom furt nemluvili, asi by mě to ani nenapadlo, nic tomu totiž během celé doby nenapovídalo - prostě byl na misi. Když si to tak sumíruju, tak to sice bylo celkem dobré dobově atmosférické pobíhání po Londýně a okolí, ale zasloužilo by si to nějakou dramaturgickou úpravu - klidně celkově kratší, ale smysluplnější => *** ()
Reklama