Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželé Marek a Monika Šírovi se přestěhovali z Prahy na vesnici. Hodlali tady najít nejen lepší vzduch pro vlastního synka trpícího těžkým astmatem, ale i vstřícnější klima pro dva starší adoptované syny, kteří nezapřou svůj romský původ. Sen o svobodném "přírodním" prostoru však bere rychle za své, když postarší soused jejich syna Františka obviní z toho, že mu kamenem rozbil čelní sklo u auta. Vesničané nejsou k cizincům příliš vstřícní, soužití s otevřenou arogancí, která neskrývá chuť hnát svou kauzu až k soudu, však Šírovy dohání k neadekvátním reakcím. Marka a Moniku, odhodlané vybudovat rovnoprávné a láskyplné rodinné prostředí, navíc dovedou čas od času pořádně vytočit i samotní kluci. Mezi křehkým zázrakem lásky a strachem z nenapravitelných chyb se rodí rovnováha všedních dní. Střídmé komorní vyprávění nabízí otevřený pohled na otázky všednodenní tolerance a ekologie rodinného i společenského prostoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (156)

Mara97 

všechny recenze uživatele

Typický film z přelomu tisíciletí - poněkud zvláštní hudba, pomalé plynutí děje a opravdu hodně záběrů na dopravu - vždyť na ten dálniční most byl záběr snad dvacetkrát. Příběhem je film vyloženě tuctový, v ničem extrémně nevyniká, ale také nepropadá, jen ta kamera je strašná - vždycky jsem obdivoval, jak to kameramané dokážou, že vše vypadá ve filmech tak skvěle, i běžné kulisy v Praze a Brně, kde se denně pohybujeme, vypadají na plátně lépe - tady to ovšem není tento případ, je to jako natočené telefonem, kamera se celá třese a některé otočené záběry jsou hodně zvláštní. Takže příběh na průměrné úrovni, kamera ale tristní srovnatelná s amatérským filmem. ()

Mr.Shock 

všechny recenze uživatele

Vyzdvihl bych výkon Petry Špalkové, kterou jsem viděl hrát i naživo - v Praze v Pygmalionu byla v roli Lízy Doolitlové naprosto vynikající... A ve Smradech byl její výkon neméně zajímavý. Trojan nedostal tolik prostoru, niméně pracujícího otce vystřihl bravurně. Moc pěkný film, který se netváří nijak skvostně, ale má "něco do sebe" . ()

Reklama

sa_kra 

všechny recenze uživatele

Bohužel, dala bych i víc hvězdiček. Mnohem víc. Jenže Tereza Boučková, její knížky a její nádherně beznadějné a otevřené psaní, její tvorba, její síla, její každodenní boj a její zkušenosti, strach, vztek, proplakaný polštáře a ruce nateklé od facek, její oči, její myšlenky, odhodlanost a statečnost- to všechno v tom filmu mělo být. A není to tam. Vůbec to tam není. Z knížek jsem měla úplně jiné pocity, mnohem intenzivnější. Škoda. ()

markotter 

všechny recenze uživatele

Hodně silný film, ale chybělo mi u něj větší rozpracování vedlejších postav - třeba chlapík s dodávkou ("kámoš" Franty) tam takhle byl úplně zbytečný. A dle mého, pokud někdo ve vsi rozpoutá takovéto xenofobní nálady, tak zaručeně nezůstane sám. Moc se mi líbili Špalková s Trojanem a František, ostatní dětští herci bohužel tak dobří nebyli a jejich deklamování dost tahalo za uši. ()

mohamedsfinger 

všechny recenze uživatele

Po sedmileté tvůrčí přestávce natočil Tyc oproti předchozím dílům formálně dost umírněný film, který v některých momentech vypadá až televizně či dokumentárně. To ale pouze odpovídá vybranému tématu, adaptaci skutečného příběhu rodiny potýkající se s xenofobií nového bydliště. I přes tuto zdánlivou umírněnost je ale film opět vizuálně velmi zajímavý, hlavně díky kameře Patrika Honzauera. Velmi netradiční je v tomto filmu práce s humorem, který zde nepůsobí jako odlehčující prvek, ale naopak atmosféru ještě vyhrocuje a sarkasticky komentuje. Tradičně bravurní herectví Ivana Trojana i debutující Petry Špalkové působí v kontrastu s dětskou spontaneitou a nevázaností velmi přirozeně. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Petra Špalková (Šírová) ve filmu působí dojmem, že je mnohem starší, než v době natáčení ve skutečnosti byla: "Na tom jsme byli domluvení. Jednak tomu pomohlo chování a pak - úplně jsme odstranili líčení. Řasy mám namalované snad jen když jedu pro kluky do školy a přijedu z Prahy. Shodli jsme se, že nemáme rádi, jak hollywoodské herečky vždycky vstanou s tou učesanou hlavou a dokonalým make-upem, protože je to tak málo podobné životu... Navíc jsme chtěli, aby maminka Šírová byla psychicky i fyzicky krásná i ošklivá. Někdy je člověk zmačkanej a nezpůsobilej a někdy naopak duch tak krásně prosvítí tvář a pohyb... A to hledáte asi vždycky. Aby to v sobě mělo vzestup i pád, kouzlo i nepůvab. Aby to nebyla vymyšlenina, ale člověk." (NIRO)
  • Detailněji a bez příkras se věnuje autorka scénáře Tereza Boučková své rodině v knize „Rok kohouta“. (sator)

Reklama

Reklama