Když už si Arthur Bishop myslel, že nechal svou vražednou minulost daleko za sebou, unesl jeho nejobávanější nepřítel jeho životní lásku. Nyní je nucen cestovat po celém světě, aby spáchal tři naprosto nemožné atentáty a udělal to, co umí nejlépe: spáchat je tak, aby vypadaly jako nehody. (Freeman Ent.)

Videa (13)

Trailer 3

Recenze (291)

verbal

Ještě 50 kilo a pan Statická šunka dožene vepřového Segala i co do porážkové váhy. Kvality jeho „blokbástrů“ právě dosáhl. Sice se pořád snaží svižně testosteronově baletit, až se mu z toho rosí pleš, ale po pás v hustých scenáristických hovnech mu to jde dost ztuha. A to jsem ty Šunkoviny míval docela rád. První Mechanik byl, co by předělávka klasické Karlovy Bronsnoviny, docela vymazlený, pestrý a lehce stravitelný, tohohle však někdo mrdnul po palici heverem, a tak jen dementně lítá po půlce světa jako čornuté dildo v sedminásobné cigánské prvorodičce, aby ve hře na kočku a kokota ultimativně přehlupačil špatňáka s kyselým xichtem, jehož sofistikované plánování nájemných vražd a ukrutně fickané vydírání nezastavitelného gumového zabijáka hraničí až s ožužláváním šprušlí klecového lůžka. Neméně vkusně mu při tom kunduje Džesika Vulva, která si do svého nehereckého bárbí deníčku udělala duhovou tužkou další čárku v kapitole toporného kození, a opravdu nechápu, jak se k něčemu takovému mohl upsat Tomáš – li Jonáš. To bylo, kurva, naposled, Turku! Ještě jedna taková vyhnisaná žánkládovina a staneš se pro mě postradatelnější než matikářka na hornickém učňáku! ()

ilemas

Souhrou různých náhod se mi film velice líbil. Zrovna jsem se vrátil od moře, po dlouhodobé absenci filmů jsem pustil tv a aniž bych věděl co běží , zaujaly mě prvotní velmi krásné záběry Ria. Nejprv jsem si myslel, že je to nějaký vynikající dokumentární film než začali titulky z kterých jsem se dověděl, že tam hraje má oblíbená herečka Jessica Alba, která i na svůj pokročilejší věk je neskutečně krásná. Překrásné záběry Ria, Thajska, Sydney a hlavně Jessiky udrželi mou pozornost až do konce, což byl asi záměr tvůrců, jinak by se dal film hodnotit i jako odpad, přes spoustu nesmyslů, klišé a předvidatelnosti, ale já měl zrovna po velmi vydařené dovolené perfektně vyčištěnou hlavu zbavenou stresu , blbé nálady z našeho hnusného počasí, dobře naladěn, tak jsem se nesmírně bavil. Prostě vypnout mozek, nehledat chyby, přistoupit na hru a bavit se. Možná, kdybych se nevrátil z úžasné dovči ve skvělé náladě a viděl to za jiných okolností, hodnotil bych méně, těžko říct. ()

Oktavianus

V současném Hollywoodu je Jason Statham patrně poslední, kdo může podobnou akční roli přesvědčivě zahrát. Stathamovi vrstevníci jako Vin Diesel nebo Vinnie Jones stárnou a tloustnou, mladá generace svalovců tolik testosteronu prostě nemá, a když se o nějaký akční výplach pokusí a tváří se u toho vážně, dopadá to špatně (třeba Channing Tatum je v Útoku na Bílý dům spíš komický než drsný a totéž platí o celé jeho generaci). Naštěstí Stathamovo mlčenlivé charisma spojené s kamennou tváří dokáže ledacos zachránit, přestože v jeho případě je to spíš z nouze ctnost: jeho stále neměnný výraz není důsledné herectví, on prostě jiný nemá a je to naprosté dřevo. Ovšem skvěle fyzicky vybavené. Zástupci špatného herectví je pak Mechanik zabiják vysloveně protknutý. Vedle Stathama je řeč především o Jessice Albě, která nedostatek talentu dohání svým půvabem, nebo Michelle Yeoh - ani ona věk už nezastaví, i její výraz se redukoval na jediný - ustaraný. Na film se krásně dívá, to jo. Nejatraktivnější lokace - Cukrová homole v Riu de Janeiru, ostrovech Phuketu nebo v Sydney - plus hezcí herci (Statham ukazuje muskulaturu bez trička v každém druhé záběru, Jessica Alba se v plavkách také představí a podle klouzání kamery po jejím těle si to režisér dostatečně užíval). Jenže jinak je to naprostý průser. Nepravděpodobný příběh, zápletka vycucaná z palce, každý dialog bolí, každý logický přemet vyvolává smích a dějový zvrat snad ještě víc. A to i v rámci fikčního světa akčních filmů, který má podstatně jiná pravidla. A já už jsem asi moc starej, než aby mi stačilo předem jasně dané zjištění, že Statham každýmu dokáže nakopat prdel. ()

Enšpígl

Ze začátku se to ve filmu možná víc vykecává než by bylo zdrávo, ale zase nám tam běhaj hodně hezký baby a vyslíknou do půle Jasona, takže jak kluci tak holky akorát sklapnout a čumej. V případě kluků není o čem, Jess by chtěl mít v posteli asi každej chlap a Jason před natáčením pobyl nějakou tu dobu v posilce. Ovšem lepší část je ta, kde Jason začne mít uřední hodiny a ve filmu najednou všechno lítá co peří má i nemá. Pokud jde o zdejší hodnocení, uvědom si, že to nízký dávaj hlavně zdejší socky ještě před kinopremiérou, protože jejich finační situace jim umožní akorát tak na profil napsat "miluju film" a pak se koukaj na film klidně na krabičce od zápalek stažnej bůh ví odkud. Na rozdíl od těchto uživatelů budget filmu rozhodoně nestrádal a tak si užijeme docela sexy destinace, ale hlavní je ta akce a ta je vymazlená. ()

Lateef

To, že je to vlastně hrozná nuda, zastiňuje Jason ještě stále svými latissimy a deltoidy, vrásky na jeho obličeji ale přibývají neochvějně a prohlubují se jako kaňony. Holt čas, tak jak jej známe, nikdo nezastaví. Akční scény naštěstí fungují velmi dobře a jsou to přesně momenty, kterými se film drží za poslední články prstů na 60%. Ulítlých over the top scén tu je bohudík poskrovnu (padák), trochu jsem se toho bál, pohybujeme se převážně jenom ve scénách typu "zlikvidujustotřicetpětborcůbezjedinýhošrámu"... Škatulka jak vyšitá - bijec Jason, barbínka Jessica... 40 miliónů dolarů(rozpočet)/109 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

• Skladba, ktorú si prehráva Arthur Bishop (Jason Statham) na LP platni, je "Suffocation Blues" od skupiny Black Pistol Fire. (Laslo)
  • Film se natáčel na čtyřech kontinentech a v šesti zemích: Austrálie, Evropa (Maďarsko), Jížní Amerika (Brazílie) a Asie (Kambodža, Thajsko, Malajsie). (kellne)
  • Arthur Bishop (Jason Statham) nosí hodinky Omega Speedmaster Professional a IWC Aquatimer Automatic 2000. (Liqid)