Dědic velkého jmění, který má v patách detektivy, se po sérii příjemných i tragických nedorozumění rozhodne dát dohromady svého dvojníka a jeho tajnou lásku. (Netflix)

Recenze (68)

MickeyStuma

Velice brilantní snímek ve své podstatě krásného pohádkového rozhraní spojeného s poetikou vánoc, písniček a dobré nálady. Po technické stránce je hodně podobný českým snímkům z téže doby. Pastelové barvy dávají všemu punc nádhernosti a představám. Umělecký potenciál je vidět každým filmovým okénkem a dá se říci, že i dnes o vánočním čase diváky po celodenním shonu dokáže potěšit. Nestárnoucí francouzská filmová vánoční klasika, která si na televizních obrazovkách zaslouží své pevné místo. ()

zette

Vseobecne na francouzskych filmech obdivuji, jak umi bez rozdilu zanru do snimku udat temer vzdy dobrou atmosferu. Zeme, odkud prichazim neni vyjimkou, zvlast, kdyz se na film divate na Stedry den... Zaujme predevsim Gilbert Becaud ve dvojroli a pisnicky ponechane v puvodnim zneni. Scenar me ale zase tolik nezaujal a pokud se odprostim od vanocni sentimentalnosti, nemohu dat vice nez tri hvezdicky. ()

MaxForValue

Francúzska variácia na americký Život je krásny so skvelou dvojrolou Gilberta Bécauda, ktorý dokáže stvárniť nesmelého pianistu i "ježiškovského" poslíčka. Nie je to nič nové pod slnkom, napriek tomu však príjemne zahreje. Madeleine Lebeau je mimochodom neodolateľná! Divím sa, že jej "Bécaud" odolal! ()

radektejkal

Chápu to jako hommage Gilbertu Bécaudovi, a jako takovou ji přijímám. Pohádka "o zemi, odkud přicházím, a v níž panuje jen ticho", sice moc tomuto celkem hlučnému filmu neodpovídá, ale i tak to drží Bécaud ve své zpívající dvojroli pohromadě. Na druhé straně (přece jen geniálnější než bécaudovské) zpíva Jacques Brell v jedné ze svých posledních nádherných písních: "La vie ne fait pas de cadeau! / Et nom de dieu! / C`est triste Orly le dimanche / Avec ou sans Bécaud (Život nenaděluje dárečky! / a himlhergot! / Jak smutné je nedělní Orly / s Bécaudem či bez něho" (Orly, album "Les Marquises"). Je tato písnička určitou aluzí na film? Těžko říct, ale řekl bych, že ano. ()

italka63

Jako malá jsem to viděla dobrovolně povinně dvakrát.Seděla jsem vedle táty a on si broukal tu nádhernou písničku a neustále mě dopředu upozorňoval, co bude následovat.Ani mě to nevadilo, protože to vánoční město, dýchající atmosférou čehosi krásného, toho, co určitě přijde, to mě učarovalo. A i když jsem film viděla potřetí a již jako dospělá, byl stále kouzelný. Jen už táta zrovna vedle mně neseděl a najednou to předvídání a možnost si s Gilbertem v triu potichu zazpívat, malinko chyběla ... ()

Zajímavosti (3)

• Některé scény z filmu byly natočeny ve francouzském Lantriacu nedaleko Puy-en-Velay. (sator)
  • Písně, jenž zazní ve filmu, zpívá chlapecký sbor Manécanterie des Petits Chanteurs à la croix de bois. (sator)
  • Filmovou píseň „Le Pays d'où je viens“ zkomponoval Gilbert Bécaud a text k ní napsal Louis Jean Mathieu Amade. Píseň byla vydána v roce 1959 v souboru gramofonových desek „Karel Vlach Orchestra 1957–1960“. Text přebásnil do češtiny Zdeněk Borovec a píseň nazpíval Josef Zíma. (sator)