George se dostal až na dno a žije na ulici. Přespává v útulku a rád by dosáhl na podporu. K tomu ale potřebuje kopii rodného listu, protože nemá žádné doklady. Jeho poslední nadějí je dcera, která mu ale nemůže zapomenout, že ji opustil v nejtěžších chvílích života... (TV Prima)

Recenze (38)

Aljak odpad!

Jedným slovom, Hrôza! Od chabého scenáru, cez nudný dej, až po samotného hlavného "hrdinu" (ktorý sa však celkom reálne ponášal svojim alibizmom na väčšinu bezdomovcov). Myslím, že na tému bezdomovectvo by sa dal vytvoriť aj zaujímavejší a dramatickejší film... Inak, nič proti bezdomovcom (hoci si za svoj sociálny status často môžu úplne sami), ale doslova ma vytáča (či už v tomto filme alebo aj v realite) absencia akejkoľvek sebareflexie a snahy o to, aby sa vyhrabali z biedy. Ale mnohým asi vyhovuje, že sa štát o nich musí (bohužiaľ!) postarať, tak načo sa potom snažiť, keď môžu žiť na úkor štátu? Samozrejme, pod zámienkou bezďáckeho motta "niet čo stratiť". Zaujímavé, že na jedlo peniaze nie sú, ale na alkohol sa vždy nájdu. A čo tak si nájsť aspoň nejakú robotu (hoci aj podradnú) a tým pádom by nemuseli otravovať ostatných, aby im prispeli na život? Aha, zabudol som, že väčšina bezdomovcov nemá doklady, ktoré im asi boli odňaté zároveň s ich dôstojnosťou a sebareflexiou... A presne o tom bol tento film (a bohužiaľ je to dosť častý jav aj v našej spoločnosti). Vás to neserie? Lebo mňa áno, a veľmi! Preto Odpad... ()

filipvrbik

Tak Richard Gere si střihl po roli miliardáře z Pretty Women sólovku bezdomovce, to je ale sešup. Bylo by to úplně super super, kdyby to nebylo tak zbytečně dlouhé a nudné, protože atmosféra bezvýchodné situace vynikající, Gere taky obstojný - z toho útulku při představě, že by tam měl člověk spát, mrazí. Chtělo by to ale alespoň nějaký dějový zvrat, nebo zápletku, takhle jen za ...60% ()

Ben Nevis

Jde vidět, že lidi nevědí, co s prachama, protože sondu do života bezdomovce by zajistila skoro zadarmo skrytá kamera a vsadím se, že náhodný bezdomovec by měl barvitější život než postava Richarda Gera. Navíc Gere vypadá příliš noblesně i na člověka, se kterým se "život nemazlil" (spíš obyčejný život byl pro něj složitý na žití). Každopádně bych ráda ocenila, že se Moverman vyhnul citovému vydírání, ani neukazuje na nikoho prstem. Tento film není sociální studie ani facka kapitalistické společnosti. Rovněž otevřený konec obsahuje jiskřičku happy endu. ()

kaylin

Nebýt toho hereckého výkonu, který zde Richard Gere předvádí, tak bych tomu filmu asi nedal žádný bod. Richard Gere je neskutečný a je hezké, že se někdo podíval na život bezdomovce bez příkras, ale tohle je tak nudný příběh, který mě jinak opravdu ničím nezaujal, že jsem si skoro začal zoufat. Naštěstí to skončilo. ()

dobytek

Richard Gere v roli bezďáka mi ze začátku přišel trochu jako úlet, ale postupně jsem si na něj zvyknul a musim uznat, že to zahrál celkem slušně a tu roli jsem mu věřil. Celej film je ovšem akorát takový plácání od ničeho k ničemu, kdy hlavní postava různě posedává někde na lavičkách, shání nějaký drobný, pak si koupí nějakej chlast, pak jde spát do nějakýho útulku pro bezdomovce, atd... Ale tak oni tohle bezdomovci asi obvykle dělaj, takže těžko se dá čekat od filmu o bezdomovcích něco jinýho. Film teda asi celkem reálně popisuje život bezďáka v ulicích New Yorku, ale je to dost nuda. Moc nevim, jak to ohodnotit. Nakonec dám neutrální 3 hvězdy. ()

• Richard Gere (George) se při testovacím natáčení natolik ponořil do své role, že skoro hodinu prosil kolemjdoucí o drobné. (Zdroj: Cinema 09/2015). (Terva)
  • Film měl premiéru na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu dne 7. září 2014. (Terva)