Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (321)
Slabá legenda. John Travolta vlní své tělo v rytmu Bee gees a každá holka na parketě i mimo něj by se mu odevzdala. Škoda, že film samotný není tak dobrý jako Travoltovo tančení a charisma. Po Pomádě jsem čekal trochu jinou jízdu a ne zadřený motor v sobotu večer u mého půjčeného auta, které musím namazat kamarády a nějakou tou holkou, co má ráda kotníky od sebe... Především závěr dovršuje fádní podívanou příběhu o "kultuře" doby, která nemá moje sympatie. ()
Tento film si nikdy nezískal mé sympatie a ani nezíská. Pro někoho možná nostalgická záležitost, ale z diváckého hlediska je tohle šílená nuda. K dovršení všeho si to pusťte s českým dabingem a z průměrného filmu se vám najednou zdá, že sledujete nějakou parodii nebo grotesku a nezachrání to ani hity od Bee Gees. ()
Tak jsem to konečně viděl a nebýt skvělého soundtracku (včetně Disco Inferno, které někdy poslouchám jen tak... tu desetiminutovou verzi) a překvapivě tragického konce s opodstatněným sebeuvědoměním "srdíčkové" povahy Tonyho, nedal bych ani tři hvězdy. Jinak je to povrchní film, který sice chce vystihovat určitou dobu a určitou část její generace, ale jde na to skrze banální náčrty charakterů postav. Tonyho kamarádi jsou prostě jen hédonističtí sígři, chytrá holka projevuje chytrost pouze skrze znalost slavných jmen, introvertní se snaží zapadnout, ale vždycky tím něco pokazí, Tonyho rodiče jsou nejklasičtější stereotyp nefunkčního vztahu (který by ale s hlubším prokreslením nevadil) a jejich víra se projevuje natvrdlým deklamováním o Bohu, které by takhle jednoduše nevypadlo ani z fanatického věřícího a Tonyho bratr měl sloužit jako prostředek pro Tonyho uvědomění si podstaty života, ale stejně se část s ním dala vypustit, protože si vše Tony uvědomí zničehonic, z banality na taneční soutěži, kterou by nikdy předtím neřešil a že by ho nakopl k vlastní cestě zde taky zrovna nevyplývá. A tak zůstane jen působivá kamera (především ve scénách z klubu - ale pro ty já mám slabost, ačkoli bych do takového místa vlezl asi jen omylem), Travoltovy taneční kreace (které mě zas tak moc nebraly, ale já tanci nerozumím a laicky jsem ocenil pár zajímavých částí) a onen pověstný soundtrack, převážně od Bee Gees, které mám docela rád. V rámci pravděpodobné cílovky to není špatně vedené, ale osobně jsem čekal něco upřímnějšího, kde hudba bude tvořit výrazný podklad a ne stavět samu sebe do popředí. Rád jsem to viděl, pro znalost, ale druhé zhlédnutí nepotřebuji. 3* ()
Film, který moje generace těžko posuzuje, protože nás pěkně poznamenal. Nosili jsme džíny, smrděli hospodou a poslouchali Black Sabath. Na parketu jsme se pohybovali jak ožralí zombies. Tohle byl šok, který nás nutil leccos přehodnotit. Film má určité vtipné pasáže(večeře v italské rodině, brácha už nechce být knězem), má vkusně vybranou hudbu, která zní v přesných místech a všichni se na ni umí pohybovat. Rád se na to dívám každých 5 let. ()
Tak jenom kvůli Travoltovi a muzice od Bee Gees. Tony v podání Johna Travolty předváděl na parketu neuvěřitelné taneční kreace. Skutečně radost pohledět. Příběh nestojí za moc, ale o ten tu asi nešlo. Nehledala jsem nic hlubokomyslného a dostala pořádnou dávku výborné muziky a tance. Nevím jak by to dopadlo bez Bee Gees a bez Travolty. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (41)
- Ve filmu také hrají sestra Johna Travolty Ann, a to roli prodavačky pizzy, a jeho matka Helen. Ta ztvárnila postavu, od které si Tony (John Travolta) na začátku filmu bere barel s barvou. (Terva)
- Během natáčení zemřela přítelkyně Johna Travolti Diana Hyland. Díky této události se Johnovi přičítala zvýšená podrážděnost při natáčení. Filmování bylo na tři dny přerušeno. (Terva)
- Klub Odyssey 2001 neměl před natáčením barevné stěny a ani blikající podlahu. To si vymysleli filmaři pro lepší efekt. (Terva)
Reklama