Reklama

Reklama

Miliardy

(seriál)
Trailer 1
USA, (2016–2023), 78 h 58 min (Minutáž: 49–61 min)

Hrají:

Paul Giamatti, Damian Lewis, Maggie Siff, Malin Åkerman, Toby Leonard Moore, Liz Celeste, Marko Caka, David Costabile, Jeffrey DeMunn, Terry Kinney (více)
(další profese)

Série(7) / Epizody(84)

Držitelé cen Emmy® a Zlatý glóbus® Paul Giamatti a Damian Lewis excelují ve spletitém dramatu o mocenské politice v newyorském světě velkých financí. Mazaný a protřelý státní zástupce Chuck Rhoades (Giamatti) se dostane do ostrého střetu s geniálním, ambiciózním králem spekulativních investičních fondů Bobbym "Axe" Axelrodem (Lewis). Oba využívají veškeré své moci, vlivu a taktik, aby se navzájem přechytračili. V tomhle aktuálním, provokativním seriálu jde totiž o miliardy. (HBO Europe)

(více)

Videa (39)

Trailer 1

Recenze (115)

KevSpa 

všechny recenze uživatele

Pro mě nejočekávanější novinka roku mě chytla po pár minutách. A to přesto, že svět financí není zrovna můj koníček. Výborně napsané, skvěle obsazené, zkrátka chytrá podívaná, která si diváka získá od samého začátku. Tenhle duel mezi Damianem Lewisem a Paulem Giamattim rozhodně bude stát za to. Pilot - 100% Jediný slabší díl jsem hledala marně, Billions jsou jedna velká jízda plná skvělých dialogů, překvapivých momentů a především vynikajících hereckých výkonů. Většinu času na tuhle výborně rozehranou hru jen civíte s otevřenou pusou a věřím, že tvůrci v další sezóně na obrátkách rozhodně neuberou. 1. série - 100% Druhá řada byla snad ještě větší jízda, promyšlená do nejmenšího detailu, korunovaná závěrečnými dvěma epizodami, které jsou hotovým mistrovským dílem. A navíc to mají tvůrci do další série parádně rozjeté. 2. série - 100% ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rhoades vs Axelrod, round 1 /// Paul Giamatti a Damian Lewis ve výborně rozehrané šachové partii mezi státním zástupcem a bezskrupulózním finančním magnátem. Na plnou palbu to zatím nevidím, Giamatti (Chuck Rhoades) je ve druhé půli přeci jen už morálně dosti za čarou, čímž jeho bezúhonná býčí zarputilost lehce ztrácí na věrohodnosti a jde tak spíše na ruku přímému a divácky atraktivnějšímu "tahu na branku". Čemuž na druhou stranu rozumím, protože mít po boku takovou výstavní roštěnku, tak toho samolibého zrzouna zatluču do země vlastníma rukama. Jo, žárlivost hory přenáší. Nebo tak nějak podobně. Na druhou sezónu už mám každopádně obsazena místa v první řadě. Kvalitní konverzačky, co nešustí papírem, jsou vždycky událostí roku. /// 2. sezóna /// Giamatti versus Lewis, round two! Výborný zápas plný záludných kliček a amorálních úkroků s ukázkovým knock-outem v posledním kole. Jdeme na pět! /// 3. sezóna /// Giamatti versus Lewis, round three! A tentokrát je to plichta, vážení! David Costabile stále baví nevybíravými bonmoty, Maggie Siff je furt superkost a John Malkovich to celé táhne hodně nahoru. Prakticky už ani není kam moc stoupat, je to velká pecka. /// 4. sezóna /// No ty vole! Aktuálně asi moje nejoblíbenější TV série současnosti. Furt strašnej kotel intrikaření, pletichaření a kujopiklení v líbivém latexovém oblečku. ()

Reklama

VictorMartel 

všechny recenze uživatele

Další z profesních seriálů, prodávajících chytrý dialog a machiavelistický kalkul. V první sezóně to s důrazem na supermanskou charakteristiku miliardářů trochu přehání, v čemž během II. řady poleví. Lewisem ztvárněný finančník je sice krapet přeleštěnou směskou kognitivní, sociální a tržní geniality s estetickými parametry pohádkového prince, což má samozřejmě jediný účel: preventivně usvědčit všechny případné odmítače kosmetické sebekritiky kapitálu z mindráku sdíleného s po všech stránkách méněcenným rivalem. My, kterým se zvířecí i lidská nadřazenost pronásledovaného vůdce nějak nepozdává a všimli jsme si, že je mu silou argumentů důsledně nadržováno, máme podlehnout obrazu komplementarity mezi vzorovým a odpadovým mužstvím. Velkorysými fantasiemi usoustruženému Atlantovi může chtít uškodit jen evoluční výblitek spodních sta procent, který zahanben přirovnáním k přírodou ukřivděnému ratlíkovi raději zpacifikuje všechna svoje „ale“. Přesto, tuto lacinou hru na sexy kapitalismus a nás ostatní jsem už zvyklý odpouštět, protože si dlouhodobě všímám, jak tragicky se neujímá v srdcích čím dál nervóznějších voličů rekonstelace sil. „Neúspěšných“ a „zapomenutých“, jak si je opřívlastkovala neofeudální církev mediálních domů, placená za to, že ohledně vstupů a výstupů na straně odíraných má ideologicky jasno: zamlžovat, dokud to jde. Tou slabinou, ke které přezíravý nejsem, je způsob, jakým seriál recyklující zavedené formule meritokratického průjmu na úkor triviálních fakt konservuje falešný příběh o hospodářské recesi vyvolané hypoteční krizí. Snad až v druhé řadě se tu jednou mihne - aby byl samozřejmě rázem zaházen bláboly o ničitelích amerického tržního snu - komentář, který se dotýká věci tam, kde opravdu je, a na nějakou minutu už nejsou údajným zdrojem hniloby jinak zdravého a férového nastavení obchodníci s důvěrou. Je to během líčení, když se justice potřebuje ujistit o nestrannosti poroty s ohledem na nevysvětlitelné příjmové rozdíly mezi těmi, kteří jsou investováni, a těmi, kteří investují nebo investorům pomáhají s umisťováním. Čím dále je dělená hodnota z konečné tržní ceny produktu od dělné ruky vlastního výkonu, tím snadněji se naše očekávání vymykají gravitaci toho jediného, co bylo třeba: dát dílo dohromady. Sebehodnocení nasátých zprostředkovatelů a vlastníků získává své jistoty shlížením na to, jak jimi najatá lopotná síla rekonfiguruje energetické sekvence do smysluplných řetězců našeho společného spotřebního vzorce. Seriál tedy až na ten krátký moment, kdy se o skutečnost otře, schválně reprodukuje solidními ekonomy nikdy nepřijímaný blábol, že krize nastávají až s mediálním provalením škod v úrovni finančního sektoru a že selhává-li kapitál v uspokojování elementárních ekonomických potřeb rostoucího počtu, má to na svědomí mamon. Samozřejmě žádný mamon nenadělá chudáky z milionů pracujících. A my už dávno víme, v čem žijeme. / 5. řada: Všiml jsem si toho už dříve, ale v epizodě s černošským chlapcem v Yonkers to vynikne nejvíc. Bobby si protiřečí. Jednou burcuje k sociálnímu darwinismu, který si, bez nejmenších podkladů, zaměňuje s kapitalismem, a ve stejnou dobu navazuje přátelství s chuďasem. Tam najednou nejde o to, „brát si co nejvíce“, „dobývat a podmaňovat“, ale „ničitel a dobyvatel“, stranící se svého „parazitního“ otce, se stará, aby někdo jiný věděl, jak uniknout podřadnému postavení toho, kdo je v té hře „kořistěn“. Takže se prezentuje, jako by mu šlo jen o kořist, a oslavuje to, a zároveň se zdržuje péčí o to, aby jiný nebyl kořistí: svého otce, okolností, ostatních hráčů. Tohoto momentu je proto zvlášť radno si všimnout, jelikož perfektně ilustruje Bobbyho psychoideologický zmatek. Taková stanoviska nelze smířit stejně metodicky jako účty během účetní závěrky. Jsou to nesrozumitelné vnitřní energie a jako takové dokazují absentující autoritu. Osoba takto rozpolcená není své perspektivy vědomou autoritou, neví, co vlastně chce od sebe a od světa. Může toho mnoho dokázat a tím mást, že je cílevědomá, ale právě cíle si vůbec vědomá není, protože jednou miluje a chrání, jindy celou koncepci péče vysvětluje expanzivním instinktem, jako by i v péči mělo jít výhradně o seberealizaci. Nerozumí sama sobě, je slepá. / 5. řada mi vůbec nepřijde zásadně slabší těch předešlých, pořád splňuje původní formuli, což lze hodnotit tak, že je variováno totéž, ale přece – o čem jiném seriály jsou? Větší prostor je věnován Krakowovi, který mi je překvapivě po chuti: „I won't be a part of a criminal enterprise...“ /MÍSTY SKVĚLÉ PŘI POPISU SVĚTA - PŘÍKLAD: „People are merciless when it comes to doing good.“ (S05E07) () (méně) (více)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Spousta velkých slov, ale emoce zatím žádné - tohle bude long-game v každém smyslu téhle fráze, nicméně pilot jako takový rozhodně není stoprocentním lákadlem. Režie Neila Burgera je sice jako obvykle znát, oba hlavní herci vynikají, jenže pocit, že tomu paradoxně chybí něco, čím se tu všichni tak vehementně ohánějí - tedy koule, je po skončení stejně tak neodbytný, jako představa Malin Akerman s bičíkem. Velmi neodbytný. Zatím 7/10 a uvidíme, jestli z toho tvůrci vytlačí víc. ()

alldo.raine 

všechny recenze uživatele

Koncert dua Giamatti vs Lewis. Koncert, který byť má již mnoho epizod, stále baví a neustále přináší něco nového. Já jsem v týmu Axe, kde vy? :) PS: S pátou sérii končím. V nejlepším přestat, což se u mě rovná skončit s Bobby Axelrodem, kterého už v castingu na šestou nevidím. Byla to ale moc pěkná jízda. PS back on track se 7kou. Závěr jsem si nemohl nechat ujít a stálo to za to. ()

Galerie (1 453)

Zajímavosti (6)

  • Když se Lara (Malin Akerman) vrací s chlapci domů a Chuck (Paul Giamatti) se vrací k Wendy (Maggie Siff) a vzápětí Bobby (Damian Lewis) smaže své hlasové zprávy v Lařině telefonu, slyšíme po celou dobu skladbu „With or Without You“ od irské kapely U2 z jejich pátého alba „The Joshua Tree“, které vyšlo v roce 1987. (Trajektt)
  • V 4. epizóde 1. série sa objavila v malých cameo rolách trash metalová legenda Metallica. (Irktus)

Související novinky

Dexter se dočká prequelu

Dexter se dočká prequelu

08.02.2023

Minulý týden byla oznámena fúze mezi stanicí Showtime a streamovací službou Paramount+, obojí patří pod Paramount Media Networks, takže v praxi to bude znamenat jenom více sdruženého obsahu na jednom… (více)

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

Hank Azaria ztvární Tima Cooka

22.08.2021

Slavný herec a komik Hank Azaria ztvární jednu z vedlejších rolí současného šéfa Appleu Tima Cooka v novém antologickém seriálu Super Pumped od stanice Showtime. Projekt se bude zabývat vzniky… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno