Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hof, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková, Pavel Gajdoš (více)Epizody(6)
-
Kapitola 1: Oběť (E01)
-
Kapitola 2: Abrahám (E02)
-
Kapitola 3: Oheň (E03)
-
Kapitola 4: Děti (E04)
-
Kapitola 5: Kořeny (E05)
-
Kapitola 6: Pakt (E06)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)
Videa (4)
Recenze (211)
Štefane, musím říct, žes mě překvapil. Nejen tím, jak dobrou věc jsi napsal, ale i tím, jak rychle ses v branži prosadil. K seriálu mám sice výhrady, ale jen vůči některým hereckým výkonům a celkově trochu úsměvné kombinaci českých reálií, nižšího rozpočtu a snaze o moderní temnou atmosféru (a Michálek není Fincher), ale i tak na české poměry výrazný nadprůměr. Už si tu zasloužíš mít seriózní biografii:) Tak hodně štěstí na Českých lvech, ty televizní kategorie letos určitě přidali kvůli tobě:) ()
Zřejmě tomu nebude tak, že v českých televizních podmínkách nemůže vzniknout kvalitní dílo, které kdyby nepromlouvalo naším jazykem, mohlo by být klidně zaměněno za nějakou zahraniční produkci, jak se naši tvůrci často zaklínají. Musí nám to však opět dokázat importovaná kabelovka HBO, jejíž Mamon vypadá na první pohled jako něco z jiného filmového světa. Nejde o přehánění, zcela jiná úroveň kvality nad ryze tuzemskou produkcí je nepopiratelná po pár záběrech, kdy obraz vypadá filmověji než u většiny filmů, zvuk postrádá pachuť studiových postsynchronů a generická dramatická hudba nedoplňuje 100 % stopáže i u těch nejnudnějších dialogů, aby vzniklo drama tam, kde prostě není. Mimo jiné proto, že tu nudné dialogy nejsou. Po dvou dílech. ()
Skvělá výprava, akce, střih, kamera. Výborně celistvé a sterilní. Nadprůměrné dialogy, jsou buhužel často vykoupeny, prapodivnými hereckými výkony. Ale hlavní i vedlejší charaktery jsou díky původní přdeloze, zajímavě dotažený takřka do mé spokojenosti. Problém s těmi malinkými chybkami, na straně dramturgie. Kterých člověk prostě všimne. ()
Těžko uvěřitelná hra na klukovský pakt s reálnými následky. A to je moje největší výtka. Menší subjektivní výtkou je, že mám obecně problém s herectvím bří Hádků, tady Matěje. Naopak mimořádně charismatický Michal Dlouhý, který si to mohl s Matějem vyměnit, dostal opět jen pár štěků na začátku. Rozmotávání klubka bylo tak akorát pomalé, napínavé, emočně chladné, ale bohužel se slabým závěrem. Měl jsem dojem, že někdo, kdo druhé nutí k sebevymazání by měl stát o mnoho stupínků společenské hierarchie výš. Být šéfem takové firmy, rozmáznu ho jako sopel. A zase jsem u těžko uvěřitelné hry. Velkým kladem byla Gabriela Míčová, snad jediná postava v tomto seriálu nabitá emocemi a uvěřitelností. A navíc je to fakt pěkná ženská. Z chlapských rolí se casting trefil do černého v případě Dušana Sitka. Dobré, vcelku dobré, ale safra nemůžu se ubránit dojmu, že Michálek vystřílel svůj talent na ne moc dobrém přespolním námětu, místo toho aby zkusil něco svého. ()
"Neexistujou žádný špinavý nebo čistý peníze. Co to vůbec kurva je? Jsou jenom peníze. Tečka." Těžko Mamonu uvěřit dvě věci. První věc je, že se těžko věří, že Mamon má na svědomí stejný režisér, co točil prapodivného Pohádkáře. Druhá věc, které se těžko věří je to, že na české poměry se jedná o brilantní a perfektní kousek. Šest dílů bohatě stačí k tomu, aby se divák mohl pokochat perfektní technickou stránkou filmu a hlavně vytříbeným dějem, ve kterém se mrtvolami, zvraty a výborně sepsanou zápletkou nešetří. Je mi fuk, že se jedná o převzaté dílo. Teda asi do pátého dílu mi to fuk nebylo. Ale poslední dvě epizody mě přesvědčily o tom, že tenhle fakt se dá relativně lehce přehlédnout. Proč? Mamon se dá totiž brát jako pokus,.. experiment. Experiment české filmové produkce a v podstatě důkaz toho, že když se schopnému filmaři i v našich luzích a hájích dostane kvalitní scénář, dokáže z toho vyboxovat maximum. A přesně to se Michálkovi podařilo. Mamon je rozhodně hodně kvalitní, napínavou a brilantní detektivní jízdou. Teď už jen doufat, že se i u nás zrodí stejně kvalitní, nepřevzatý námět. Podrobnější komentář se připravuje. 95% ()
Galerie (77)
Photo © Home Box Office (HBO)
Zajímavosti (9)
- Realizaci tohoto mysteriozního thrilleru - vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů - zaštítila produkční společnost Bionaut. (Zdroj: HBO)
- Znělku k seriálu vyrobil Martin Duda. (RenSen)
- Ve scéně, kdy dojde k únosu Michala Vlčka (Daniel Tůma) chybí únosci na injekční stříkačce jehla. Po střihu na krk už na stříkačce je. (Brooks_xx)
Reklama