Po tom, čo bezprecedentná globálna pandémia premení väčšinu ľudstva na násilných infikovaných tvorov, muž nadaný schopnosťou hovoriť novým jazykom nakazených vedie posledných preživších pri pátraní po pacientovi nula a lieku. (TV Markíza)

Recenze (55)

silentname

"Patient Zero" sa konečne dostal k dispozícii na zhliadnutie. Na tento malý počin som bol celkom zvedavý. Nápad nebol najhorší, myslím si, že obsadenie je schopné a myslím si, že väčšinou to funguje. Neviem ako to zapôsobí na väčšinu divákov, no za mňa poviem, že som spokojný. Možno to nebude jeden z najlepších filmov roku, ale rozhodne je dostatočne zaujímavý na to, aby som ho pochválil. Plus mám pocit, že na rozdiel od filmu "The Cured", ktorý vôbec svoj potenciál a možnosti nevyužil, tak tu máme nejaké využitie. Stanley Tucci je skvelý a v role profesora, ktorý aj ako nakazený vie byť pokojný. Neviem síce čím to je a film nám to akosi nikdy neobjasní, takže nebudem to vysvetľovať... ale tak to hold je. Morgan je zaujímavou postavou a záverečné vysvetlenie je celkom okey. Čo sa mi ale páči je vzťah s jeho manželkou, ktorú sa snaží vyliečiť. Ľudia sa vždy snažia adaptovať. Ale keď som už spomínal "The Cured" tak minimálne by som povedal, že aj tu by sa dala aplikovať myšlienka, že "nočné mory nám pripomínajú našu ľudskosť." Pretože aj Morgan je pokúsaný ale jeho krv reagovala úplne inak, než všetkých ostatných. Možno to vizuálne mohlo pôsobiť silnejšie, možno to mohlo byť trošku strašidelnejšie... ale na druhú stranu mám pocit, že tento dramatický tón filmu je dobrý. Niečo sa dozvieme, bol som zaujatý kam sa to vyvinie a najmä som veril, že sa k niečomu dostaneme. Čo je len blbé je fakt, že trailer toho veľmi dosť spoiloval. Takže som vedel, čo sa ku koncu filmu udeje. Ak to nechcete vedieť, odporúčam trailer nepozerať. Ako film sám o sebe to podľa mňa funguje. Som rád, že som to videl, neviem či by som sa k tomu niekedy vrátil, ale za jedno zhliadnutie to stálo. Zvážte si pre a proti a rozhodnite sa. Hodnotenie: B ()

Psychor

Jakožto zdejší hororový expert jsem k projekci snímku Patient Zero přistoupil především z profesní povinnosti. Obdobný námět totiž zpravidla vyústí v oddechovou zábavu pro nenáročné diváky a ne jinak tomu bylo i v tomto případě. Přesto snímek vyloženě nepropadl a v rámci zombie subžánru dokonce patří mezi ty vydařenější. Z hlediska příběhu se sice jedná o přímočarou recyklaci již mnohokrát viděného, přičemž se scénárista Mike Le nevyvaroval ani početné řádky zjevných logických lapsů, avšak na druhé straně je snímek obohacen o několik osvěžujících anti-atropocentrických myšlenek odkazujících k Teorii Gaia a přítomné akční scény stojí na poměrně bytelných atmosferických základech. Vše podpořil skvělý casting, kterému vévodí nestárnoucí Natalie Dormer a charismatický Stanley Tucci. Patient Zero ode mě tedy obdrží vcelku přívětivé slabší tři hvězdy. ()

JASON_X

Mrzí mě, že Pacientovi 0 nemůžu dát s čistým svědomím aspoň čtvrtou hvězdu, protože jeho vizuál, celková atmosféra, herci i některé momenty (vede řezání tlusťochovy ruky) jsou fajn, ale příšerně mě prudily časté telenovelické vztahové vložky, kteréhožto sajrajtu bylo vlastně nakonec ve filmu mnohem víc, než pravověrné zombijské akce. Walking Dead hadr. A z té cajdákovité hudby, podbarvující neustálé plkání o tom kdo koho má nebo nemá rád, by se snad poblil i sám kýčařský prasopes Špílberg. Jinak ale oceňuju netradiční pojetí zombií (která vlastně ani "pravá" zombie nejsou), bavil mě Tucci a líbila se mi Dormer. ()

tron

Cenu wtf týždňa získava tron za to, že si o Stanleym Tuccim v tomto filme myslel, že je to Mark Strong. A inak? Taká nuda. Síce sa to do žánru (zombies?) snaží vnášať nové prvky (komunikácia s infikovanými), ale nakoniec to aj tak skončí tak, ako si budete myslieť, že to skončí. V kastingu okrem Tucciho poteší Natalie Dormer. Ostatní nuda. Výprava komplexu fajn, detto nešetrenie krvou. Stefan Ruzowitzky neprekonal Anatómiu. Nebolo to zlé. Po technickej stránke dokonca OK. Ale zároveň nič originálne. Kvôli nudnému scenáru a nezáživným postavám dávam prísnejšie hodnotenie. ()

LIVINGDEAD odpad!

I love you Janet, I love you Janet, I love you Janet.....ty srdceryvné kydy mne rvaly. Jak ušetřit za masky? Dáme nakaženým CRAZY PARTY žluté kontaktní čočky za 350 Kč a je to. Chtěl jsem stisknout rychlý posun, ale musel jsem se na tu kokotinu dodívat do konce, aby ODPAD byl oprávněný. Celý film se jen kecá. Však taky umí frajer rozmlouvat s nakaženými. Fakt trapné! ()

• V čase 01:14:40, kdy lezou hlavní postavy vzduchotechnikou a pronásledujou je zombíci, je v detailu jasně vidět, že zombík nemá žluté oči, ale klasicky hnědé. (Ace.A.T.L.)
  • Když v čase 44:15 připoutávají pokousaného vojáka a odchází eskorta, tak v jednu chvíli má pravou ruku dole za zády, pak je střih, má jí položenou na opěradle židle a po chvíli opět dole za zády. (Ace.A.T.L.)