V době, kdy úspěšný vedoucí pracovník newyorské reklamní agentury (Will Smith) prožívá hlubokou osobní tragédii a zcela se stahuje do ústraní, jeho kolegové vymyslí drastický plán, jehož cílem je přinutit ho překvapivým a hluboce lidským způsobem se vyrovnat se svým žalem. (Freeman Ent.)

Videa (12)

Recenze (378)

easaque

-3* dle doporučení jsem zkouknul tento hvězdně obsazený film. Co mu jde určitě pochválit je originalita a hřejivé lidské teplo, když si lidé chtějí pomáhat v nouzi. Na můj vkus však zbytečně moc tlačí na sentimentální strunu a snaží se dojmout, což jde těžko, když Will Smithovi nejde vůbec uvěřit jeho postavu. Pocit si z něho odnáším rozpačitý na hraně 2-3 hvězdiček, ale dívat se na to dalo, tak se ručička přehoupla k vyšší známce. [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Lucasion

Od roku 2013 čekám na další kvalitní film mého oblíbeného Willa Smitha. Poslední tři filmy s ním byla docela tragédie, a proto jsem tak rád, že konečně je Collateral Beauty dobrým filmem. A to nejen proto, že Smith hraje naprosto parádně. Spousta lidí sleduje každé Vánoce Lásku Nebeskou (2003). Já si dokážu představit, že tohle je další Vánoční film, který by se mohl každý rok promítat. I přesto, že je hořký a smutný. Úspěšný vedoucí velké firmy (Will Smith) přijde o dceru a ani po třech letech není schopný se s tím vyrovnat. Ovšem jeho kolegové (Winslet, Norton, Peña) mají taky svoje starosti a netečnost jejich vedoucího je přivádí do dalších problémů. Ve stejné době přichází za Smithem tři osoby - Láska, Smrt a Čas. Svými konfrontacemi se snaží navrátit krásu a lásku do jeho života. Film jako takový funguje díky scénáři po každé stránce. Je dojemný a zahraný skvěle. Sice jsem měl někde pocit, že si film až moc přehnaně vynucuje divákovi emoce. Nicméně konec mi dává za pravdu, že je tohle jedno z lepších dramat o životě. Díky skvělým hercům to funguje. Oproti třeba Sedmi životů (2008), kdy film graduje pouze na konci, a celý film máte jasnou představu, jak skončí. Možná to nemá tak hlubokou myšlenku, ale emoce fungují, jak mají a propletenost příběhem mezi charaktery se mi moc líbila. [Csfd projekce19] (80 %) ()

corpsy

Ľudia v sebe nosia rôzne ťarchy, či už to je sklamanie zo života, lásky, smrti. Tento príbeh, je vlastne trochu vypočítavý a odhad pointy nieje až tak ťažké, ale svojou sentimentalitou, dáva prislúchajúcich do kolien. Poplačete, väčšinou...je to smutné, je to inšpirujúce, je to tragické, ale vždy je to optimistické...na Štedrý deň, by som mu asi nafasoval 5ťku. ()

applause

Tento film se mi líbil už podle traileru, tak jsem byla ráda, že jsem se dostala na jeho projekci. Překvapivě to bylo celé jinak, než v traileru, což jsem nečekala, ale o to bylo zajímavější a více se mi to líbilo. Je to opravdu neštěstí, když rodič přežije své dítě. Film je krásný, i když smutný. Určitě doporučuji. ()

kingik

Šarmantní opus o zdolávání životních útrap neotřelým způsobem. Zvrácená triviálnost typu Pretty Píča si účast naštěstí rozmyslela. Kvůli této domnělé hrozbě jsem do filmu dlouho nešel. Tři kamarádi mají šéfa, který po smrti své malé dcery tak trochu víc sekl se životem. A píše dopisy třem abstrakcím - Lásce, Času a Smrti. Jeho přátelé to tak dál nehodlají nechat, v sázce je totiž prestiž i krach firmy a šéfova příčetnost. Mají s ním plán, za jehož účelem najmou tři divadelní herce, kteří mají personifikovat tyto abstrakce, a začnou se svým pisatelem komunikovat. A pokud vám to zní absurdně nebo legračně, film je důsledný v tom, aby přesně takový nebyl. A je na filmu zajímavé, jaké (režijní) posuny zaznamená. Parta dělá z Willa Smithe blbce, když mu do cesty posílají ochotníky, co mají zastavit nejen jeho pád, ale i pád firmy. Smith je troska, ale když mu má hrábnout, tak kvalitně. A jejich úmysl neprokoukne. Film občas vyloudí nějaké to filosofické moudro, ponoří diváka do myšlenek o smyslu života a pěkně kalkuluje. Nemám mu to zlé. Je zajímavě vystavěn, páchne člověčinou, je intenzivně i zručně natočen. Samozřejmě se dá prokouknout, závěrečné vypointování mu totiž nechybí a divák není ušetřen slzám. Ale je lepší nebádat po vyústění. Obsazení čítá luxus - Will Smith, Kate Winslet, Edward Norton a Keira Knightley si společný sraz v jednom filmu určitě hned tak nedají a režijní vedení Davida Frankela jim dopřálo vkusné herecké chvilky. Velmi příjemné překvapení na poli romanticko/slzopudných dramatizací. 8/10 ()

Zajímavosti (9)

• Ve scéně, kdy se White (Edward Norton) kouká na televizi, se zeptá své matky, jestli dávají už i CSI: Celeveland, ona mu odpoví, že je to novinka. Ve skutečnosti na obrazovce běží seriál Beze stopy, který se vysílá již od roku 2002. (hendrich6)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj celé jeho natáčanie prebiehalo v New Yorku. (MikaelSVK)