Stranger Things - Season 1

(série)

Epizody(8)

Ve městě Hawkins, ve kterém se dějí podivné věci, se sice po jednom chlapci slehne zem, ale objeví se dívka, která vládne silami, které jako by byly z jiného světa. (Netflix)

Recenze (193)

Dr. Hawkeye

První řada je z dosavadních tří jednoznačně nejlepší. Chvílemi jsem měl pocit, že za rohem musí být schovaný E.T. mimozemšťan, komunikace světly mi připomněla Blízká setkání třetího druhu, občas jsem měl strach, že se odněkud vynoří Freddy Krueger. Zkrátka nostalgie obrovská. Nepřijde mi fér srovnávání Stranger Things se seriálem Dark, neboť americký seriál je mnohem hravější a díky dětským hrdinům i často odlehčenější. A díky tomu asi i divácky svým způsobem stravitelnější. ()

VanTom

Opravdu spíše 7hodinový fantaskní rodinný film, u kterého by se mi, předpokládám, více osvědčil sledovací "maratón", než dávkování 1 díl týdně. Nicméně i při 2. variantě jsem si klučičí dobrodružství s jasnou "80s DNA" (výprava, hudba, styl) báječně užil. Výrazněji s přibývajícími epizodami, protože některé linky (např. hroucení zoufalé matky, zamilovanost premiantky do třídního plejboje), byť později obhajující svou příběhovou opodstatněnost, mě bavily mnohem méně než jiné (osud "Jedenáctky", pátrání zarputilého šerifa, rošťáckost party kluků). Rozjížděly se tedy poněkud rozvláčně až do SPOILER paralelního temného světa, jenž mi zase přišel poněkud "za hranou". ()

kaylin

Poté, co jsem viděl plakát k seriálu, říkal jsem si, že tohle bude skvělé. Hodnocení mě v tom utvrdila. A první sezóna přesvědčila o tom, že tu máme něco výjimečného, i když to ve své podstatě není objevné. Skvělý retro styl, výborně vybraní herci, hlavně v dětských postavách, naprosto úchvatná hudba a hororové momenty, které vás dostanou. Nemohu se dočkat druhé sezóny, i když se trochu bojím, kam se to vyvine. ()

ilemas

Čím větší blbnina, tím větší hodnocení. Přes samé vychvalovaní tohoto seriálu jsem neodolal, ale i přes to, že tohle není můj šálek čaje jsem shlédl první velice trapnou řadu. Dětský horor, který vůbec nefunguje, snad kdyby mě bylo mezi 10-12 lety, dal bych plný počet. Jisté kvality to má, něco se mě na tom přesto líbilo, proto nedávám odpad, ale každým dílem je to trapnější a trapnější. Vlastně mě ovlivnila Metallica, díky níž jsem začal tento seriál sledovat a snad ho dosleduji celý, i když mě samotný děj ani trochu nezajímá. Metallica reagovala na použití písně v seriálu Stranger Things | REFRESHER.cz ()

BoredSeal

Snaha vzkřísit osmdesátkovou zábavu se cení. Stranger Things to vyvolávání nostalgie snad až přehánějí. Půjčují si řadu elementů z klasických filmů, pořád někde hraje synťáková písnička, mluví se o tom, jak se jde do kina na Poltergeista, ale přes tenhle čelní útok nelze přehlédnout, že příběh je vlastně velmi prostý, postavy jsou jednoduché a přitom je to všechno zbytečně roztahané. Vzhledem k tomu, že všechny ty vypůjčené prvky z filmové éry plné víry v monstra, telekinezi a ufony si každý v nějaké míře vybaví z povedenějších děl, je v podstatě jednoduché předvídat, jak se bude děj vyvíjet, jak která scéna skončí a nějakou zvědavost vzbuzuje série až v závěru. Opravdu zajímavé věci (co se dějí především v posledním dílu) by se daly zhustit tak na třetinu počtu epizod. Škoda, snad to bude příště lepší a ne tak násilně roztomilé a nostalgické za každou cenu. ()

Zajímavosti (52)

• Úvodní scénka, kdy kluci hrají hru na hrdiny „Dungeons and Dragons“, je odkazem na film E.T. - Mimozemšťan (1982), ve kterém jsou nám podobným způsobem představeni hlavní protagonisté. Kromě toho můžeme na pozadí zahlédnout plakát ke kultovnímu snímku Věc (1982). (HellFire)