Režie:
Scott HicksScénář:
William GoldmanKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Mychael DannaHrají:
Anthony Hopkins, Anton Yelchin, Hope Davis, Mika Boorem, David Morse, Alan Tudyk, Tom Bower, Celia Weston, Adam LeFevre, Will Rothhaar, Deirdre O'Connell (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Fotograf Bobby Garfield dostává zprávu, že jeho přítel z dětství Sully se zabil při autonehodě. Vydává se na jeho pohřeb do Bostonu a doufá, že tam potká Carol Gerberovou, poslední z partičky tří nerozlučných jedenáctiletých dětských přátel. Na pohřbu se dozvídá, že Carol je již také po smrti. Vzpomínky na mládí ho vedou k domu, kde bydlel. Je to již stará polozbořená ruina, ale dětství bylo nezapomenutelné: Bobby žije sám se svou matkou a ta pronajme první patro domu Tedovi Brautiganovi. Zatímco matka je vždy zaneprázdněna, hlavně sama sebou a svou prací, Ted začíná brát Bobbyho pod svá křídla. Vzniká mezi nimi vztah jako mezi otcem a synem. Brzy se ukáže, že Ted má jakousi telepatickou schopnost číst v myšlenkách a částečně ji předá Bobbymu, když se ho občas dotkne... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Zatiaľ moja najobľúbenejšia filmová adaptácia Kinga z tých, čo som videla. Dej knihy nie je obsiahnutý celý, iba prvá časť venujúca sa detstvu Bobbyho a jeho spomienkam na Teda (jaj, znalci Temnej veže vedia). Komorná dráma, ktorá postupne citlivo nahliada do duší postáv, tak ako to vie jedna z postáv. Hopkins klasicky úžasný, veľmi dobre typovo zvolený a v tomto filme som niekedy v roku 2002-2003 objavila Antona Yelchina. No nemôžem ho nemať rada. ()
Veľmi pekný film z prostredia 50.rokov. Dej sa odohrával o niečom inom než som predpokladal. Ako sa píše aj v obsahu - muž sa dozvie o smrti dvoch jeho priateľov z detstva a tak sa dostávame o viac ako 45 rokov do minulosti. Lenže i keď sa minulosť začína pohľadom na troch kamarátov, film je skôr o priateľstve chlapca a starého neznámeho muža. Tým sa absolútne vytratila tá smutná časť, keď muž dostal oznámenie o smrti jeho priateľa z detstva. Je to len chyba krásy. Inak sa nemôžem na nič sťažovať. Dostal som film plný lásky, skvelej rock n rollovej hudby a s pekným príbehom. ()
Hicksovi se podařilo zachytit to zvláštní kouzlo dětství, jež je prosyceno radostí, bezstarostností a nadějí, rovněž však smutkem, ležmi dospělých, strachem, ztrátou, zklamáním a hlavně spoustou magie a tajemna. To je přesně to, o co tu jde. Knihu jsem nečetl a možná bych šel s hodnocením níž, kdyby ano. Jednoznačně mě ale tento film dostal, je plný skvělých hereckých výkonů, jimž pochopitelně vévodí Anthony Hopkins, známé písničky jsou využity na těch nejpravějších místech a veškeré lokace mě uvedly do nostalgie, aniž by se vůbec něco dělo... Neřekl bych, že filmu chybí emoce, jak zde někteří tvrdí. Mě například film třikrát téměř rozbrečel. Jsem nadšen a dávám za pět, až přečtu Kinga, možná přehodnotím. Každopádně je jasné, že takovéhle příběhy umí napsat jen on, když se vzdá všech mrtvol a sekačem a mandlů na prádlo:-) ()
Srdce v Atlantidě je adaptace první poloviny Kingovy stejnojmenné knihy. A dopadla mnohem lépe, než jsem čekal. Je to jednak zásluhou dobrých herců (ač mi k postavě Teda Brautigana Hopkins moc neseděl, je to natolik skvělý herec, že jsem na své námitky brzy zapomněl) a docela slušné režie. Nepotěšil mě ale scénář, hlavně ten úvod a závěr s Davidem Morsem. Copak scenárista předlohu nedočetl až do konce? Proč se tedy v pár zbytečných monolozích snažil do toho nahustit srdce i Atlantidu? Že z ničemných mužů ve žlutých pláštích zbyli nízcí muži v černém je nepodstatné. Že zmizely všechny spojitosti s Temnou věží se dalo čekat. ()
Veľmi príjemný film na víkendové jesenné sychravé popoludnie pri televízii. V tom tkvie ale aj jediné výraznejšie negatívum tejto snímky, pretože na kino je to trochu málo. O nejaký hit sa ale tvorcovia asi nesnažili a Hopkinsovi išlo tentokrát o čistý pôžitok z hrania. Trochu nedotiahnuté, ale svojou príjemnou atmosférou vás môže film okúzliť. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (21)
- Automobil rodiny Sullivanů je Packart z roku 1958. Těchto vozidel bylo vyrobeno jen 159 kusů. (Othello)
- Dle režiséra bylo jednou z nejnáročnějších věcí na natáčení donutit mladého Yelchina k výraznému smíchu. Vyrůstal totiž v poměrech, kde je takový smích nevhodný, a proto mu to bylo přirozeně proti srsti. Náročné bylo zejména vytáhnout z něj požadovanou emoci ve scéně, kdy Anthony Hopkins předvádí prdění. V jedné scéně (konkrétně v minutáži 48:11 až 48:12) můžeme vidět jeho upřímný úsměv, který zabraly kamery až poté, co režisér řekl "stop". (Othello)
- Mika Boorem hrála jak Carol, tak její dceru Molly. (Othello)
Reklama