Někdo staví ploty, aby lidé nemohli dovnitř a někdo proto, aby nemohli ven. 50. léta, Pittsburg. Bývalý nadějný baseballový hráč Troy Maxson (Denzel Washington) se snaží zaopatřit rodinu ve světě, který mu klade jednu překážku za druhou. (Magic Box)

Videa (6)

Recenze (158)

Spiker01

Jestliže někdo trpěl u Jackie, tak tohle je ještě o stupínek výše. 130 minut podle mě ne úplně nosného příběhu nevyvažuje ani nyní hojně opěvovaná Viola Davis, jelikož je to obecně až moc pomalé a celkově to vyznívá jako prosba o docenění akademií, nic extra jsem si ale z filmu neodnesl. Viola je sice fajn, ale letos bych si uměl představit cenu pro někoho jiného, obzvlášť když je nefér, že byla přesunuta do kategorie vedlejší ženské role, přitom ve filmu má jasně jednu ze dvou hlavních. Tou druhou je samozřejmě Denzel Washington, který minimálně první hodinu prakticky nesleze z obrazovky a celé to působí jako jeho vysněný projekt pro úzké publikum, které je navíc buď seznámeno s divadelní hrou, nebo konfliktem, který se ve filmu řeší. Pomalejší filmy mi nevadí, ale zde mi přijde, že si Denzel jen honí vlastní ego, i když samozřejmě řemeslně filmu prakticky není co vytknout...5/10 ()

Slasher

Sterilní "černošská" oscarovka o tom když je člověk poražený životem a nešťastně ho rozesírá i všem kolem sebe. Velmi konverzační, připomíná divadlo (což také původně je), předvádí super herce, a je docela smutný a depkoidní, plný silných slov, ale přesto se mi nedostalo k tělu jak mělo a tragédie jen tak vyšuměla. Je tu ale možnost, že jsem s tím měl počkat nějakých 40 let. (vzpomněl jsem na svůj oblíbený SUNSET LIMITED) ()

*CARNIFEX*

Fantastický Denzelov výkon, ktorý pre tento krát nespočíva vo forme prezentácie násilia kadejakého druhu, no hlavne v skutočnom hereckom umení. Divák tu narazí na všetky druhy prejavu emócií, pričom najviac žiari práve hlavný "hrdina". Učiť sa takýto scenár, by ma asi porazilo. Priznám sa však, že na mňa samotný film práve pre tieto dôvody spočiatku pôsobil veľmi uhundrane až otravne. Keď však človek pochopí tú hlbokú myšlienku, ocení celkový pohľad na vzťahy v jednej rodine, ktorá je po celý svoj život skúšaná nie len bežnými trápeniami, no najmä neustálemu poúčaniu, svojskému premúdrelému správaniu hlavy rodiny, ktorej sympatie si hádam ani nemožno získať, v konečnom dôsledku ocení čo si tvorcovia zaumienili. Skrátka - otec je len jeden, pričom nie vždy všetko negatívne pôsobiace, musí byť myslené naozaj zle. Aj keď to koniec koncov môže "vypáliť" kadejako .. ()

luka4615

Životní herecký a režijní výkon Denzela Washingtona, jež je rámován silným příběhem, skvělými hereckými výkony a hutnými dialogy. Na Fences mi vadila snad jen ta přemrštěná stopáž. Až na tento detail film funguje na všech frontách. Nabízí totiž slušnou dávku poctivých emocí, které jsou zabaleny do úhledného a citlivého filmového balení. Skvělá práce! PS: Mám silný dojem, že Viola Davis si rolí v tomto filmu "vyslouží" nominaci a následnou sošku Oscara za nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli. „It's not easy for me to admit that I've been standing in the same place for eighteen years!“ ()

zlabus

Zaoukrouhluji nahoru jen kvůi mé lásce k divadelním konverzačkám. Uvidím, jestli časem přeci jen tu čtvrtou hvězdu nesundám, protože i já sám jsem si vědom toho, že to má zlehka přepálenou stopáž a místy to jen klouže po povrchu. Jinak herci (až na přehrávajícího Williamsona) naprosto dechberoucí. 70% ()

• August Wilson, autor stejnojmenné divadelní hry z roku 1983, trval na tom, že filmovou verzi musí natočit afroameričan. Režie i hlavní role se zhostil Denzel Washington, který si tímto zopakoval svou roli z obnovené hry roku 2010, za kterou získal cenu Tony, stejně tak i Viola Davis, která si rovněž zopakovala svou roli. (Spidey3)
  • Keď sa Troy Maxson (Denzel Washington) bije so svojím synom na dvore za domom, používa baseballovú palicu. Môžete si ale všimnúť, že pri každom zábere ju drží inak. (Johnny.ARN)
  • Paramount Studios zvažovalo natočenie tohto filmu už v roku 1983, s Eddie Murphym. Nakoniec z toho nápadu upustili, pretože v roku 1987, keď by začalo natáčanie, bol už Murphy príliš starý. (Astonko)