Režie:
Jordan PeeleScénář:
Jordan PeeleKamera:
Toby OliverHudba:
Michael AbelsHrají:
Daniel Kaluuya, Allison Williams, Bradley Whitford, Catherine Keener, Caleb Landry Jones, Stephen Root, Lil Rel Howery, Lakeith Stanfield, Betty Gabriel (více)VOD (5)
Obsahy(3)
Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (927)
Jordan Peele ve své hororové premiéře (a doufejme i derniéře) dočista propadl. Jakožto zdejší hororový expert jsem toto fiasko pochopitelně předpovídal, jelikož režisérova dosavadní tvorba čítá jednu přitroublou komedii za druhou, a tak podle očekávání nedokázal u diváka docílit kýženého pocitu strachu či děsu. Get Out sice neodstartuje vyloženě nejhůře a v průběhu první poloviny stopáže divákovi dokonce naservíruje slabší odvar paranoidní atmosféry, kterou můžeme v dokonalém provedení obdivovat u hororů Romana Polanskiho. Jenže ta postupem času začíná upadat, a tak se Jordan Peele rozhodne vyřešit problém se skomírající atmosférou po kocourkovsku. Povolá na scénu postavu nablblého mluvky, čímž se ze snímku spolehlivě vytratí i poslední zbytky napětí. S blížícím se závěrem navíc začíná přibývat děr v logice, scénář se stává čím dál předvídatelnějším a vše vyústí v béčkový konec á la 10 Cloverfield Lane. Udělím jednu silnější hvězdu za relativně obstojný úvod s nádechem paranoie, avšak opravdovým fanouškům hororu Get Out k projekci rozhodně nedoporučuji. ()
Vítané zjevení v éře bubáčích pubertálních ptákovin, které sice vždy úplně nezvládá skloubení trpělivě budované hororové zápletky s ironicky dvojznačnou kritikou rasismu, ale v celkovém narativním kontextu se jedná o dílo více než vyspělé a fungující, které dokáže překvapit. Více zde ()
Po několikaměsíční známosti veze Rose Armitage (Allison Williams) svého černošského přítele Chrise Washingtona (Daniel Kaluuya) k rodičům, kteří se zdají být celkem v pořádku, ale služebnictvo se chová podivně... Dlouhou dobu se v pomalém tempu vyprávění nic zásadního neděje a finále celkový dojem nezachrání. Hodnocení má Get Out (2017) na Rotten Tomatoes impozantní, ale v tomhle případě jde o mnoho povyku pro nic. ()
Jet dělat první dojem na rodinu vaší holky je nevděčná práce bez ohledu na barvu kůže. Trefit správnou kytku a flašku, přetrpět křížový výslech matky, ustát vražedné frťanové tempo otce, udržet koncentraci při rozhovoru se zkouřeným bratrem, přetrpět druhý křížový výslech od babičky, ustát doutníkovou výzvu strejdy, nezemřít při prohlídce vinného sklípku dědy, nezírat na sexy sestřenku, zajímat se o výzdobu bytu, spotřebu elektřiny, rodinnou historii, lhát o rodině svojí, sníst všechny knedlíky, chlebíčky a zákusky, nekrkat, neprdět, nezívat, nechodit často čůrat, vonět, chválit, divit se, být vtipný, vypadat mile na fotkách a večer pak podat konkurenceschopný výkon v posteli, to je ty vole taková dřina, že ještě jednou a pošlu tam za sebe bráchu. Tahle rodinka mi po zkušenostech přišla docela v pohodě, kde totiž nejde o vlastní kejhák? Překvapení měsíce. ()
║Rozpočet $4,5milióna║Tržby USA $172,687,155║Tržby Celosvetovo $193,840,384▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA ║ Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/ ()
Galerie (45)
Zajímavosti (72)
- Daniel Kaluuya (Chris Washington) uviedol, že po tom, čo sa po uvedení filmu vrátil domov do Londýna, ho jedného dňa náhodná černoška spoznala a objala. (Pat.Ko)
- Pri písaní scenára sa Jordan Peele inšpiroval aj štýlom britského televízneho seriálu Psychoville (od r. 2009). V ňom hral aj Daniel Kaluuya (Chris Washington). (Pat.Ko)
- Názov filmu odkazuje na dopravné značky, ktoré boli umiestnené pozdĺž diaľnice na mestských alebo okresných hraniciach po celých Spojených štátoch. Boli na nich nápisy „GET OUT“ a boli smerované na Afroameričanov. Radili im, aby opustili mesto do západu slnka. V niektorých regiónoch zostali tieto značky až do 70. rokov 20. storočia. (Pat.Ko)
Reklama