Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Joseph Rearden je britský agent pracující v utajení. Jeho úkolem je stát se tím, kým on sám není – zlodějem a trestancem, pokud to situace vyžaduje. Jeho dalším úkolem je vyváznout se zdravou kůží. Paul Newman v hlavní roli napínavého thrilleru režírovaném legendárním Johnem Houstonem podle scénáře Waltera Hilla (48 hodin). V dalších rolích uvidíte Dominique Sandu, Harryho Andrewse a Iana Bannena. James Mason (Newmanův protivník v Rozsudku) hraje nepřátelského agenta ukrytého za maskou člena parlamentu a proslovy, plné práva a pořádku. Ačkoliv se příběh odehrává za studené války, zima vám při sledování Mackintoshova člověka určitě nebude. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (28)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Pala Novomuza velme nemusim, i ked i taky obstarozny mentalny invalid ako ja uznava, ze vo filme bol svetoznamy A nielen vo filme, ze jo. Tuna sa predstavuje ako britsky agent v utajeni a ma za ukol stat sa trestanbcom a zlocincom. Ocakaval som nudny spionazny film a dostalo sa mi nadpriemernej podivanej. Nechyba par napinavejsich csen, aby film dostal grady : 77 % ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Pro snímky Paula Newmana mám zvláštní slabost, tudíž jsem si s nadšením pustil Mackintoshova člověka a byť jsem očekával spíše průměrnou podívanou, nenudil jsem se ani na okamžik a patřičně jsem si Hustonův počin užil. Paulu Newmanovi role agenta Reardena perfektně sedla, a přestože několik scén bylo vskutku napínavých, jak se na špionský thriller sluší a patří, bez něj by šlo opravdu o tuctovou žánrovou záležitost. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Stará dobrá studenoválečná špionážní škola, ano, ano, pro tu mám vyloženě slabost. Mackintoshův člověk sice není tak realisticky se tvářící počin jako Případ Ipcress, není ani tak skvěle a poutavě napsaný jako Pohřeb v Berlíně a není vlastně ani strhující jako dejme tomu Quillerovo memorandum, přesto všechno by ale byla škoda jej nadobro odepsat. Řekl bych, že jde o slušný a o nic podstatného ochuzený příspěvek k žánru, který se ale jiným lidem než jeho příznivcům asi zamlouvat nebude. Paul Newman je jako vždy dobrý, vtipný a sympatický, John Huston odvedl standardně dobrou práci (útěk z domu a útěk před psem, automobilová honička starého hnusného náklaďáčku a mercedesu), hudba Maurice Jarreho připomíná (v tom nejlepším slova smyslu) atmosférické práce Johna Barryho... Dobré to bylo. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Huston se snaží o realistické špionské dobrodružství - film se volně inspiroval útěkem sovětského špiona G. Blakea, jenže jeho pokus je nedotažený. Na záčátku odkáže k bondovkám (Diamonds are forever), Newman je tvrdý jako skála, ale jinak se hlavně v první půli snaží o detailní zachycení plánu. Bondovi pomáhala nadsázka, mrkající oko tvůrců na diváky - blbneme jako kluci, zatímco u Hustona se hraje takový špionážní Shakespeare. Jako skutečnost je to silně nepravděpodobné, jako dobrodružství málo napínavé, i když se tu pár perel najde. ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Úspěch dua Newman-Huston v Roy Beanovi byla patrně jen náhoda. Hustonova snaha o čirou špionáž je patrná, ovšem všechny klíčové parametry pro tento subžánr jsou bohužel těžce nedotaženy do konce. Jako pěst na oko zde působí 15 měsíců pobytu ve vězení vržených do 5 minut z celé akce. Atmosférou se to podobá spíše britskému krimi, než špionážnímu thrilleru. V obdobných případech hudba zveličuje dramatické situace a přispívá tak k napětí. Zde nikoliv. Mauricova skladba by dobře posloužila jako podkres pro groteskní western, ale ne pro špionský film. Za pozornost stojí snad jen honička po irských planinách, několik Newmanových vtípků a tajuplná povaha Dominique Sandy. Zbytek stojí za výměšek z tlustého střeva. PS: Stejně jako uživatel "pawleta", ani já jsem ještě neviděl vězně s kravatama. Budu muset dohnat své mezery v penologii. ()

Galerie (37)

Reklama

Reklama