Režie:
Jiří SádekKamera:
Antoan PepelanovHudba:
Jan MaxiánHrají:
Karel Kovář, Gabriela Heclová, Nikola Čechová, Petr Florián, Lucie Ehrenbergerová, Nicole Ehrenbergerová, Martin Carev, Milan Peroutka ml. (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Jsme svědky generačního přerodu audiovizuální zábavy. Televizní produkci konkuruje nezávislá tvorba internetových tvůrců, kteří už stihli zaujmout v žebříčcích celebrit první místa. Rodiče panikaří, když jejich děti tráví celý den přimrzlé u obrazovek notebooků a smartphonů. Nejsledovanější je komunikačním mostem mezi dvěma generacemi. Co to vlastně znamená být YouTuberem? A proč se stali YouTubeři fenoménem, který má už dnes na společnost nepřehlédnutelný vliv? Celovečerní dokument poodhaluje tajemství jejich úspěchu a nahlédne do každodenních životů, které drží stranou kamery. Vyslechne názory všech, kterých se sledování a vytváření YouTube videí dotýká. Rodičů dětí, marketingových specialistů, sociologů, psychologů a samotných diváků. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (73)
Natažená televizní repka je pořád televizní repka. Tvůrci se bohužel nezmůžou na nic lepšího a objevnějšího než obyčejné rozhovory, filmařsky je to děsná, mechanická nuda. Nejzajímavější "ukončení kariéry" jedné z youtuberek je odbyto titulkem na konci. Chápu, že to chtělo říct, že youtubeři jsou taky lidi, to ale přece nestačí. 40% ()
):-(přitom my nejsme ještě tolik vzdálená předchozí generace,ovšem takovéhle zabavení je vskutku mimo jakoukoli zdravou/normální realitu=jejich vnitřní svět patří do jiné dimenze a vlastně ani litovat se nějakým ospravedlňujícím způsobem nedají;natož aby jim měli pomáhat psychologové, kteří jsou i na toto krátcí aneb každý strůjce svého osudu*študovaná běs a hrůza ()
Film je úkaz sám. Ale zpracování nezajímavé a nezáživné. Klouže po líbivém povrchu. Dobrý film by měl znejišťovat a objevovat. Až v závěru se objeví kritičtější sebereflexe. Zaskočí chování rodičů malých fanoušků , které nevyvede z míry, že jejich děti papouškují po svých idolech prázdné fráze. Škoda že tahle ambiciózní skleníková generace interiérových v posledních letech přivedla ke krachu zničila 90% diskoték a tanečních klubů když si o víkendech vystačí s blitím nesmyslů na sociálních sítích. ()
Škoda potenciálu, který mohl tohle ukázat možná po vzoru Show! i trochu odvráceně. Youtubeři se před kamerou přespříliš hlídají, což chápu, ale trochu to kazí podstatu dokumentu, který i přes objektivitu neukazuje nic, co by člověk neznal. Soustředí se vlastně na tvorbu spíše než na osobní životy a problémy, které jsou spojené s tak medializovanými kariérami. A odpověď na otázku jejich popularity vlastně také nenajdete. ()
Nebudu zde mluvit o tom, co si o celkovém yotube femonému myslím. Duležité je hlavně to, že Nejsledovanější jsou vhodní spíš pro televizi. Dát je do kina, byla trochu absurdní kampaň. Dokumentu totiž i přes standardní režii, chybí nějaké větší sdělení. Nicméně, i tak mě donutil na některé učinkující změnit názor. Pokuď byl záměr ukázat yotubery jako obyčejné lidské duše, tak mohu i říct, že se docela zdařil. A víc jsem od toho, ani očekávat nemohl. Takže dávám 3. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (5)
- Dokument byl původně koncipován jako časosběrný, což ve střihu nakonec není tolik patrné, ale hlavní hrdiny sledoval 6 let. Vzniklo 400 hodin materiálu, který musel být sestříhán. (hansel97)
- Přezdívky jednotlivých youtuberů: Karel Kovář - Kovy, Petr Florián - Pedro, Nikola Čechová - Shopaholic Nicol a Gabriela Heclová - Gabrielle Hecl. (ČSFD)
- Poprvé v českém filmu se sami diváci stali spoluautory filmu určeného pro kina. (ČSFD)
Reklama