Režie:
Peter HyamsScénář:
Mark VerheidenKamera:
Peter HyamsHudba:
Mark IshamHrají:
Jean-Claude Van Damme, Mia Sara, Ron Silver, Bruce McGill, Gloria Reuben, Kenneth Welsh, Brad Loree, Gabrielle Rose, Theodore Thomas, Veena Sood, James Lew (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Max Walker je v roce 2004 už deset let zaměstnancem tajné vládní agentury, střežící tajemství stroje času a dbající na to, aby nikdo možnosti cestovat v čase nezneužil ve svůj prospěch. Nekompromisně zasahuje ve chvíli, kdy někdo mění události a tím ohrožuje budoucnost. Ani on sám nesmí daná pravidla porušit, přestože by mohl zabránit nevysvětlitelné násilné smrti milované manželky před deseti lety. Když se mocichtivý senátor McComb rozhodne stroje času použít k tomu, aby získal peníze pro chystanou prezidentskou kampaň: Tento bezohledný kariérista hodlá zasahovat do času – v nově vzniklé budoucnosti má v plánu zlikvidovat agenturu, aby měl volné ruce pro své špinavé plány. Dokáže se mu postavit jedině neúplatný Max… (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (220)
Ono se k tomuhle něco skutečně blbě vymýšlí. Je to ta nejobnošenější béčková vesta, ze které chvílemi zasvitne nějaký náznak napětí a cár celkem slušného námětu. Opravdu zazáří jen několik málo míst, kde Jean Claude rozehraje své herecké nadání v grimasách tak tajemných, že i Mona Lisa proti němu vypadá jako čitelná úřednice z banky. K vizuálním efektů nelze než s lítostí poznamenat, že jich mohlo být víc, neboť jsou tak kouzelně nejapné a amatérské, že zaručeně baví. Stejně tak design vozidel, proti nimž vypadá vytůněná Škoda Rapid vulgo Upír z Feratu jako Tie Fighter proti trojplošníku Rudého barona. Maličko škoda, že se scénárista více neopřel do dialogů, mohla být i velká legrace a nejen pár krásných perel ducha, volně roztroušených ve vizuální hlušině. Takhle je Timecop jen snesitelná nuda o cestování časem ()
Timecop je kdesi na pomezí áčka a béčka. Rozpočet, výdělky a Van Dammova náhlá popularita ho táhnou na jednu stranu, papundeklová výprava a nic moc herecké výkony na druhou. Temnou, bezvýchodnou atmosféru a syrové akční scény jen občas skryté v milosrdné tmě ovšem musím ocenit. Timecop se nakonec stal labutí písní Van Dammovy ambice zařadit se mezi hollywoodskou smetánku. Nutno dodat, že doba osvaleným bijcům nepřála. Kariéra Slye a Arnieho nabrala úplně stejný sestupný směr, akorát padali z větší výšky. ()
Jeden ze tří nejlepších Van Dammeho filmů. Člověk znalý filmů jako Kickboxer nebo Krvavý sport by čekal řadovou mlátičku, co se scénáře týče absolutně primitivní. Jenže tady to zas až tak neplatí. Cestování časem není teda až tak nic originálního, možná by to bylo stejně originální jako machrovat v Microsoftu že víme co je Windows. Jenže tady nechybí spád, dějově bohatý film s kvalitními speciálními efekty a hodně slušná Jean Claude, kterému přidali do scénáře pár vtipných hlášek. Na čtyři hvězdičky to nebude neb mi film vždycky připadal jako videoprojekt, ale dvě by byly opravdu hodně nespravedlivé, neb jde o kvalitní sci-fi. Takže drazí filmový strávníci fandům akčních filmů doporučuji jako hlavní chod a fanouškům sci-fi alespoň jako předkrm. ()
Abych se přiznal, tak tenhle film s Van Dammem mi dlouho unikal. Ani nevím proč jsem shlédnutí tak odkládal. Takže jsem to shlédl a zklamaný rozhodně nejsem. Před pustění filmu jsem měl obavy co to vůbec bude za sci-fi. Úvod filmu je teda obyčejný, ale jak se film začne vyvíjet je pořád na co se dívat. První půlhodina filmu, tam se nic extra neděje, samozřejmě je zajímavé sledovat dění postav, děj, chystanou zápletku, stručné vylíčení způsobu cestování časem atd. Van Dammova postava rozhodně zaujme a drží diváka po celý čas filmu. Van Damme je zde v nejlepší formě, předvádí své parádní kousky, výskoky s otočkou, rozštěpy, je furt na co se dívat. Druhá třetina filmu je už lepší, je zde více akce, není teda nějak velkolepá, ale akční scény a nějaké ty výbuch, přestřelky - to vše je bez problému a přehledně natočeno. Pár menších zvratů tu máme, napínavost - takže je film celkem kvalitní. Třetí třetina filmu je opravdu vydařená. Kdyby se film držel příkladem třetí třetiny, byl by to o dost lepší film. Tím nechci film zatracovat, ale ze začátku bylo pomalejší tempo, mohlo být tak o nějaký souboj víc a akci. Nejvíc mě štvala taková nelogičnost v některých scénách, hlavně na konci. Nějak jsem nepobral to propojení budoucnosti s minulostí, např.Ke konci Van Damme jde domů, nevím jestli je to ten starší či mladší. Takže hlavním motivem je sci-fi či cestování v čase a právě tohle mělo být více vysvětleno. Ale nevadí, ze začátku jsem se obával, nakonec mi film sedl. Takže nebýt těchto nelogičností, byla by to výborná klasická VanDammovka. Co se týče hereckého obsazení, to je na tom celkem dobře, každý nějak dokázal krom hlavního hrdiny zaujmout, i hlavní záporák. Hudba rovněž slušná. Ve výsledku nedostávám sice bombu, ale rozhodně výrazně nadprůměrný film, který si ještě určitě párkrát bez problému zopáknu. Celkově hodnotím na slušných 76% = **** ()
Škoda, že som relatívne nedávno videl všetky diely návratu do budúcnosti - o to výraznejšie boli logické chyby plynúce z cestovania časom v Timecopovi. Najviac sa mi páčila veta "Samozrejme nemôžeme cestovať do budúcnosti, pretože sa ešte nestala..." to bolo také zdôvodnenie, že som skoro spadol zo stoličky. ()
Galerie (47)
Zajímavosti (13)
- Po dokončení filmu dostal Van Damme nabídku na natočení 3 filmů s honorářem 12 milionů amerických dolarů. Van Damme, v té době závislý na kokainu, však odmítl s tím, že si přeje 20 milionů, podobně jako Jim Carrey. Jeho kariéra pak nabrala negativní směr. (colin70366)
- Z celkového rozpočtu 27 milionů amerických dolarů si Van Damme odnesl honorář 5 milionů. S výdělkem přes 103 milionů se jedná o jeho nejvýdělečnější snímek. (Eldrick)
- Po snímke Dvojitý zásah (1991) sa jedná už o druhý film, v ktorom stvárnil Jean-Claude Van Damme dve postavy naraz. (ČSFD)
Reklama