Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (263)

tron 

všechny recenze uživatele

„Priveľa demokracie môže byť na škodu.“ – „Pre koho konkrétne?“ Najväčší humus je, že toto svinstvo bolo v 90. rokoch len špičkou ľadovca. Niektoré slávne tváre sú tu skôr navyše a paradoxne najlepší sú menej známi herci. Ale zas aj Ady Hajdu bol fajn, aj Tomáš Hanák bol fajn. Juraj Hrčka a Ján Greššo neboli správne typovo obsadení, brali to príliš... divadelne? Dano Heriban OK, nadávky šťavnaté, chalan, ale človek ti proste moc drastického mafiána (vytvoreného štátom v rámci neuveriteľnej filozofie, že náš mafián je lepší, ako balkánsky) neveril, hoci si sa snažil byť patrične nepredvídateľne diabolský, o to pokoj. Bizarné je, že niektorým hercom nie je rozumieť (Milan Ondrík, Rebeka Poláková), no iným je, čiže nejde o technický problém počas nakrúcania, ale dotyční herci proste nevedia rozprávať. Čo je u herca skutočne wtf. Pritom Ondrík je ako Ivan Lexa fakt dobrý, ale skrátka mu nie je rozumieť ani hov*o a ak to bol nebodaj nejaký skrytý umelecký zámer, tak potom by som bol rád, ak by ma slovenskí tvorcovia v budúcnosti podobných umeleckých zámerov ušetrili. Ďakujem. Najlepší bol Milan Mikulčík ako policajt. Retro atmosféra si myslím, že mohla byť vyobrazená (po vizuálnej stránke) presvedčivejšie, takto mi to moc deväťdesiatkovo, až na pár detailov, nepripadalo. Občas som sa strácal v deji, zvratoch a postavách a vyložene strhnúť ma to strhlo len asi v jednej scéne (zato kľúčovej – výbuch). ()

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Další žalostně odvedená práce. Nebýt zde uvdedené datumy, tak divák nemá šanci poznat, že se děj odehrává v docela hluboké minulosti. Slovensko zde vypadá naprosto stejně jako dnes. Snad jen s tím rozdílem, že tehdy tam jezdila o něco lepší auta. Ke zhlédnutí mě nalákal zejména plakát filmu, který nemá s filmem bohužel nic společného. Kdo nebyl s událostmi, které velmi špatně tento film vyobrazuje obeznámen před zhlédnutím, ten se jen velmi těžko v ději zorientuje. Film je špatně sestříhaný, špatně zahraný a děj je extrémně nudný. Téma hezké. Je vidět, že se slovenské politiky drží mafie pevně od samostatnosti. Bohužel zpracování bylo divácky krajně neatraktivní, chaotické a hlavně extrémně nudné. [8 %] ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Dost drsný, nekompromisní a brutální. Na Slováky ale zatraceně dobrý. My tu máme gangstery typu Káčko nebo Mrázek, ke kterým si snad ještě máte chuť vytvořit vztah a oni Vám předvedou ty nejodpornější zrůdy ze světa strachu a hnusu. Gratuluji. Konečně slovenská kinematografie začíná být zajímavější a zajímavější. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Scenár sa pripravoval dlhé roky čo je úplne logické, lebo téma zasahuje do spoločensko-politickej traumy spred 20-tich rokov. Znalosti vtedajších pomerov a skutkov sú pre diváka, sledujúceho tento film, veľkou pomôckou, Azda sa mi podarí stretnúť diváka, ktorý udalosti nepozná alebo ho nezaujímali, aby mi vedel povedať, či bol pre neho film dostatočne zrozumiteľný. Napriek dlhému vývoju filmu sa nemôžem ubrániť dojmu, že balansuje na hranici doku-drámy, čoho sa tvorcovia chceli vyvarovať, ale nepodarilo sa to. Určite je to aj tým, že režisérka nemá skúsenosti s podobnou tématikou, nehovoriac o politickom thrillery. Taktiež mám výhrady voči preexponovanému slovníku plnému vulgarizmov, myslím, že samotná téma je dostatočne drsná, že to nebolo potrebné. Z tohto pohľadu je prehnané hovorené slovo u niektorých hercov, ktorým vďaka slangom a nedobrej artikulácii nebolo niekedy rozumieť. Bohužiaľ, tento fenomén sa udomácńuje a platí aj pre iné slovenské ( aj české ) filmy. Našťastie pozivíva filmu prevažujú, niektoré scény sú natočené veľmi profesionálne, úplne ma dostala celá sekvencia Robového atentátu. Celkovo bola kamera na dobrej úrovni, hudba navodzovala temnú atmosféru, strih umne dynamický. Herecké obsadenie na jednotku, najviac však dominovali démonicky skvelí Dano Heriban a Milan Ondrík. Z Ondríka rastie veľká hviezda, v každom náročnejšom filme presviedča o svojom talente ( Eva Nová ). Snímok Únos je v celkovom ponínaní nadpriemerný film a jeho odvaha je pre našu spoločnosť veľmi potrebná. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ale, to nebylo vůbec špatný. Překvapivě mě to moc nenudilo a natočené to bylo celkem slušně, dokonce to mělo i příběh! Sice tam by se s tím dalo líp pracovat, ale co už se dá dělat. Slováci tomu budou rozumět určitě víc a taky by to měli i hodnotit líp nebo hůř, avšak tak nějak to říká i těm, co o tom něco ví max. jen mlhavě, co se tam v devadesátých na tom Slovensku dělo. Dokonce to je i lepší než spousta českých filmů a to se slovenské kimatografii nijak nevěnuju (!), ale na víc jak 3* to nevidím. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Od napísania scenára až kým sa film dostal do kín prešlo sedem rokov. (Raccoon.city)
  • Hoci sa dej filmu sa odohráva v rozpätí rokoch 1993 - 1995, je možné si na stole všimnúť iMac "Akvárium" monitor vyrábaný od roku 1998. (FocusForcePi)
  • Tvorcovia Únosu majú prvenstvo v tom, že veľkú a pritom stále živú politickú kauzu ešte žiadni filmári pred nimi do kín nepriniesli. Pustili sa do nej napriek tomu, že právnici ich vyzývali k opatrnosti. „Nakrútiť Únos bolo peklo, nemal som veľa spriaznených duší,“ hovorí producent Milan Stráňava. „Až som začal pochybovať, či má oň niekto záujem. Audiovizuálny fond bol dlho jediný, kto k Únosu pristupoval ako k filmu a nezaoberal sa ním ideologicky. Ostatní partneri sa pripojili až neskôr a aj to veľmi opatrne.“ (Raccoon.city)

Reklama

Reklama