Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Anglie, počátek století. Během odpoledních setkání při šálku čaje poznáváme hlavní postavy: rodinu bohatého podnikatele Wilcoxe, jejich náhodné známé sestry Schlegelovy, intelektuálky německého původu, a také hrdého, ale neúspěšného mladého úředníčka. Vše je pouhé nezávazné přátelství až do okamžiku, kdy umírající paní Wilcoxová nečekaně odkáže romantický venkovský dům Howards End okouzlující Margaretě Schlegelové... Vztahy se mění, propuká podezírání, závist, ale také láska. A uprostřed toho všeho jeden klidný dům, který změní osudy všech lidí kolem něj, který se stane svědkem zabití, konce nadějí, ale i domovem v budoucnu snad moudřejších a šťastnějších dětí... Strhující příběh tří rodin, svázaných k sobě pouty lásky, nenávisti, peněz i závisti. Hluboce lidské osudy lidí, jejichž vztahy určilo srdce a jeden venkovský dům. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (71)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Herecká excelence v čele s Helenou Bonham Carter, Emmou Thompson a Anthony Hopkinsem vévodí tomuto snímku. Ztrácela jsem se však v některých postavách, jejich významu a činech. A také v bludišti jejich spletitých a zamotaných vztahů. Možná by filmu prospěla o trochu kratší stopáž. Ne z důvodu, že by mi děj přišel nudný nebo nevýrazný, ale kvůli lepší orientaci v samotném příběhu a jeho aktérech. I naproti tomu musím Howards End ocenit čtyřmi hvězdičkami, protože díky hercům i zpracování na ně rozhodně má. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert, to je to hlavní co mě napadá po shlédnutí tohohle filmu. Emma Thompson si toho Oscara jednoznačně zaslouží. Od Jamese Ivoryho jsem viděl ještě o něco vyzrálejší "Soumrak dne", ale i v Howards end je vidět, že je mu tato látka blízká. Mistrně zvládnutá atmosféra, kterou podtrhují kostýmy a brilantní kamera a lokace. Opravdu znamenité. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Vzhľadom na zaujímavý námet, historickú dobu, hereckú zostavu a lákavo napísaný obsah, som čakal niečo lepšie a hlavne podmanivejšie. E. Thompson aj H.B. Carter hrali čo mohli, a veľa scénok s nimi bolo vskutku nadpriemerných, len čo z toho, keď vzápätí prišli dlhé úseky, kde sa v podstate nič nedialo a príbeh si len tak voľne plynul, napoly nezáživne a napoly nezaujato. Nebol som spokojný ani s A. Hopkinsom, u ktorého sa mi už pomaly stáva zvykom, že kde sa vyskytne tak tam sa film síce tvári hrozne múdro, ale v podstate sa tam nič nedeje - synonymum nudy. Šťastie, že väčšinou ide o filmy, ktoré ma zaujmú aspoň prostredím, dobou alebo výpravou. Tie aj v tomto snímku boli výborné. Keď to mám zhrnúť tak môžem smelo konštatovať, že je len málo filmov, ktoré by potrebovali tak nutne nožničky ako tento. Lepší priemer. 65/100 ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Filmová adaptace románu Edgara M. Forstera. Duchaplná, kultivovaná, zdrženlivá, tak typická pro tehdejší generaci Apoštolů. Zaujala mě moudrá vyváženost pohledu na sociální problematiku - ukazuje jak poněkud pokryteckou disciplinovanost lidí z vyšší společnosti, tak jistou naivitu a marnost snah povznést lidi v nouzi. Chápu nářky části publika týkající se krotkosti příběhu, ale ten styl je autentický. Postavy nejsou ničím „podivné“ či „zvláštní“, jak je zde část komentátorů vnímá. Je to dáno dobou, kdy kdejaký nový antiperspirant nebo popová písnička ještě nedokázaly uvést celé národy do slastného vytržení, a naopak k hodnotám jako rodina, majetek a sex se přistupovalo s náležitou rozvahou a vážností. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Soumrak dne od téhož režiséra vznikl o pouhý rok později a považuji ho za žánrový klenot, za film, o kterém se dá psát jen v superlativech. K Rodinnému sídlu jsem proto přistupoval s pocitem, že mě Ivory nemůže výrazně zklamat, je to prostě sázka na jistotu. Stejný režisér i žánr a vlastně též herecké obsazení. Přesto je výsledek zásadně odlišný. Oba snímky mají podobnou stopáž i pomalé tempo vyprávění, ale zatímco u Soumraku dne jsem přes zdánlivě melancholickou poklidnou atmosféru cítil velké napětí a vnitřní dramata a dilemata jeho hrdinů, u Rodinného sídla jsem s přibývajícími minutami pociťoval spíš nezájem a ataky nudy. Soumrak dne u mě funguje jako umělecká výpověď o měnící se společenské atmosféře Británie 30. a 40. let, Rodinné sídlo, které se o totéž pokouší návratem do doby o pár dekád starší, v tomtéž ztroskotává. Působí roztěkaně, rozředěně a utahaně. Mohl bych psát o kvalitní výpravě a zúčastněných známých hercích, ale to jen proto, že nenalézám žádný důvod psát něco pozitivního o příběhu a postavách. Rodinné sídlo považuju za Ivorovu tvůrčí prohru. Zatímco Soumrak dne bych (opatrně, protože jeho pomalé tempo může představovat pro dnešní teenagery nepřekonatelnou překážku) doporučil širšímu okruhu diváků, Rodinné sídlo má význam jen pro ctitele žánru a Ivoryho tvůrčího stylu. Celkový dojem: 40 %. ()

Galerie (64)

Zajímavosti (20)

  • Tony Pierce-Roberts vyhrál ocenění Britské společnosti kameramanů v kategorii nejlepší kameraman. (Terva)
  • Ve filmu je Ruth Wilcox (Vanessa Redgrave) dcerou Evie Wilcox (Jemma Redgrave), ve skutečnosti je pak Jemma neteří Vanessy. (Terva)
  • Emma Thompson získala filmovou cenu BAFTA v kategorii nejlepší herečka. (Terva)

Reklama

Reklama