Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (129)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tohle nemá děj. Tady si Jakubisko "vyblil" mozek na plátno a vystačilo to na dvě a půl hodiny. Takže je to jenom ukázka Jakubiskova bizarního světa a to je všechno. Občas to zaujme, zajímavé je i pojetí apokalypsy (tohle v žádném katastrofickém filmu neuvidíte) a celkově to prostě je jen a pouze to, co se asi Jakubiskovi honí hlavou. Někomu to sedne, někomu ne. Já jsem tak někde uprostřed. 3* ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když jsem v době premiéry viděl snímek v kině, udělal na mě nesporně dojem, už jen proto, že zřetelně vybočoval z komerčních kolejí naší kinematografie 90. let. Zařadil jsem si ho do kategorie u nás málo viděného autorského artu, jenže od té doby uběhlo už 16 let, měl jsem možnost zhlédnout předchozí Jakubiskovu tvorbu i nemalý kousek světové kinematografie, takže mám s čím srovnávat a hodnotit. Oceňovaný Fellini, na kterého Jakubisko částečně navazoval, dokázal být v mnoha případech neuvěřitelně manýristický a samoúčelný a nejinak tomu je v případě Jakubiska. Ten má nesporně smysl pro vyhledání vhodných lokací, dokáže podivuhodně kouzlit s kamerou a při své pověsti je schopen oslovit přední herce a shromáždit přiměřený rozpočet. Jenže pro laciný efekt je schopný dopustit logické kotrmelce, nezdůvodnitelné anachronismy a nesmysly, sahá po nanejvýš diskutabilních kvazihercích a ze všeho nejvíc umělecky vykrádá sám sebe z úspěšnějších předchozích dekád. Jako celek působí film pateticky, křečovitě a přehnaně ambiciózně. V některých filmech přehrávají herci, tady přehrává sám režisér, kterému nakonec z jeho díla pod rukama vzniká kýč zaměřený na festivalové publikum. Jeho snaze nenapomáhá ani opětovné obsazení Deany do hlavní role. Velká herečka to nebyla nikdy. Chápu, že rodina musí držet pohromadě a Deaně udělal manžel radost, ale velký film obvykle vzniká z jiných pohnutek. Celkový dojem: 25 %. ()

Reklama

Fingon 

všechny recenze uživatele

Prvních zhruba deset minut (útok vlků) je naprosto úžasná podívaná, načež se ale z příběhu mimo čas dostáváme do současnosti a nastává více než dvouhodinová nuda (stopáž 154 minut je přehnaná, naštěstí je to kratší, zhruba 140 minut.) s několika odhalenými ňadry a místy dobrou hudbou, ale jinak naprostá ztráta času. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Přes pár silných scén (většinou spojených s nějakým tím hromadným úmrtím) a sem tam skvělé hudby tenhle film ráda nemám. Dementní kecy o Nostradamovi, samý úchyláci (Krytinář), chlap převlečenej za obří ženskou, na konci ta hnusná opice v oblečku, úplný konec ve stylu květinových dětí... Po pravdě Jakubiska nemám nakoukanýho nijak zvlášť a jestli je tohle ta jeho poetika (Krytinář, co počítá kolikrát se smí za jakousi úlitbu podívat chlapovi převlečenýmu za ženskou do rozkroku), tak je dost divná, ale proti gustu... Co se mi líbí jsou lokace, ty opravdu stojí za to, a výkony některých herců, většinou těch neznámých, znamé tváře Vondráčková, Issová atd. předvedli svůj standard. A ta detektivní linka kdo že to zabil principálova syna celkem funguje. Konec mě ale přes svou očividnou citovost nechal úplně chladnou. Mišmaš, který se nepovedl tak, jak se zřejmě zamýšlelo. 60% ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Můj oblíbený film, u něhož mi vůbec nevadí jeho dlouhá stopáž. Když jsem to viděl poprvé někdy na konci 90. let v televizi, úvodní sekvence s vlky mě tak emočně zdrtila, že to ve mně zůstalo dodnes. Ale! Když jsem si film pustil po letech znovu, přišel mi ten vlčí úvod paradoxně téměř nejméně zajímavý, a spíše úsměvný. V každém případě tomu filmu nikdo nemůže upřít, že to byl (a stále je) na české poměry naprosto výjimečný počin, kterému není rovno - jak co do stránky rozpočtu, tak z ohledu k nenapodobitelnému stylu, jakým je to natočeno. Strašně mě na tom filmu baví nádherné lokace, na kterých se natáčelo, výborná hudba, dramatická atmosféra, skvělé obsazení (spousta herců tam je naprosto fantastických - Vladimír Javorský, Klára Issová, Pavel Landovský, Jiří Krytinář, Radoslav Brzobohatý, Matěj Hádek, ad., byť je pro mě nepochopitelné, proč jich bylo tolik předabováno hlasem jiného herce - kvůli slovenštině to být nemohlo, protože byli předabováni i čeští herci - postsychrony mi navíc přišly dost špatné), a především rázovitá výtvarná stylizace, s kterou film pracuje a která připomíná Olbrachtovy knihy z Podkarpatské Rusi a rané Chagallovy obrazy (ostatně sám Jakubisko je nejenom filmař, ale také malíř). Současně ale i filmy Emira Kusturicy, a to do té míry, až jsem dokonce na chvíli pojal podezření z uměleckého epigonství. Věřím však, že Jakubisko by něco takového neměl zapotřebí, a tak mám tendenci to považovat za koincidenci, nanejvýše za lehkou inspiraci. Celkově si myslím, že to je film umělecky solitérní podobně jako jeho tvůrce, a přes všechny chybičky, které by se tam daly najít, jsem skutečně přesvědčen, že má své kvality a že stojí i dnes za vidění - na rozdíl od většiny české produkce z tehdejší doby. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (19)

  • Juraj Jakubisko reflektoval, že "když jsem natáčel Tisícročnou včelu, měl jsem k dispozici skanzen, což tentokrát nepřicházelo v úvahu. Všechny chalupy totiž měly projít zemětřesením a některé i vyhořet, což ve skanzenech neradi dělají. Jakmile jsme tedy našli Bohem zapomenutý kout, kde roste jenom tráva a kde snad ještě člověk nidky nebyl, a chtěli začít stavět, přihlásilo se nám na sedmdesát majitelů toho kousku půdy a všichni chtěli velice dobře zaplatit." (NIRO)
  • Na nesnadné natáčení v realistickém prostředí režisér Juraj Jakubisko vzpomínal: "Příroda byla silnější než já. Sníh nám napadal na zelené stromy mnohem dřív, než jsme předpokládali a hlavně potřebovali. Chtěl-li jsem film dotočit a neběhat ještě dneska s kamerou po kopcích, musel jsem improvizovat a některé své původní představy redukovat. Příroda je velice krásná, ale bohužel i naturalistická a vůči tvůrcům neuvěřitelně krutá. Víte, já jsem se divil, proč Fellini na sklonku života točil v atelieru i moře, a zdá se mi, že na Nejasné zprávě jsem to velice přesně pochopil, když nám příroda během celého půl roku natáčení ani jednou jedinkrát nevyšla vstříc. V atelieru máte moře, jaké chcete, světlo, jaké chcete, a poledne můžete natáčet třeba půl dne. Nejste stresován pomalou přípravou techniky, tím, že jeden herec ještě nepřijel, že sluníčko se neustále schovává za mraky... Jste v klidu, můžete se zabývat tím, čím se zabývat doopravdy máte." (NIRO)
  • Pri jednej scéne počas zemetrasenia, keď mala v statku spadnúť hrada, nedopatrením nastal elektrický skrat a vznikol požiar, a tak je horiaci statok skutočný. Bol to však poriadne drahý oheň, nakoľko zhorela aj nejaká technika. Počas tohto incidentu sa nikto nezranil. (Raccoon.city)

Související novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (více)

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama