Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
No když jsem na začátku filmu zjistil o co jde, že na světě existují města jako stroje, tak jsem byl zvědav, jak tento námět bude fungovat. A nebylo to špatné. Akorát bych řekl, že tvůrci nevyužili potenciál naplno. Scénář byl dobrý, ale ještě bych tam pár věcí doladil. Ale jinak celkem dobrá zábava. A hlavní hrdina Londýňan Tom vypadal jak fotbalista Kamil Vacek. :-D ()
Nemůžu už déle zůstat mlčet, film se mě nelíbil a neskutečně mě rušilo, že roli ultimátního namachrovaného bouráka zastává pětadvacetiletá padesátikilová asijatka s poměrně krátkým sestřihem, která se od té doby co vstoupí na plac nosí jako hovno na košuli. Dále zde hrají mladí krásní kluci, kteří mají někteří dlouhé vlasy a když jim teče do bot, tak je nějaká ženská vždy zachrání. Začínám být opravdu solidně v téhle bezpohlavní době zmaten, cítím že se hranice mezi ženami a chlapama jsou setřeny a chlapi hrajou ženské a naopak. A proto by například lásce mezi Hester Shaw a tím homosexuálním týpkem věřil jen naprostý najiva co v životě neviděl třeba Hříšný tanec. Hrozně se bojím jakým směrem se bude filmový svět vyvíjet. Tohle byla pro mě téměř nekoukatelná kravina. 20% ()
Steamjunk v kulisách digitální Středozemě. S herci jak z Muzikálu ze střední, lstivým hajzlem Elrondem, Terminátorem se zelenýma očima a koncem nápadně připomínajícím bitvy v Lucasově kosmické sáze. Po diskreditaci skrz Mordor se produkční tým tímto omluvil východu, kdo se ale omluví mně za ty dvě hodiny dramaturgicky i režijně neukočírované bezpohlavnosti s nepromazanými písty..? ()
Multikulturně přeobsazená velkofraška kolosálních rozměrů, ve které spleti postav a vedlejších motivací nejde udržet pozornost na hlavní dramatické lince. A už vůbec ne na jejím emocionálním prožitku, který je tak dobře nastíněný ve slibném rozjezdu. Škoda, protože fantaskní svět filmu a jeho obrazová bohatost nezná meze, a Junkie XL servíruje velkosountrack jako pro Bena Hura. Těžko říct, jestli to vázne na scénáři, režii nebo na obojím, ale od Petera Jacksona a celého LOTR teamu takové zakopnutí docela překvapí. ()
Trailery boli divné a recenzie rozpačité, takže som uveril, že je to sračka a doteraz som film odkladal. Ja idiot, zase raz sa mi potvrdilo, že sa nemám príliš riadiť názormi druhých. Najmä vkus kdejakých recenzentov dnes stojí za hovno. Začne sa to ako originálne postapo z ďalekej budúcnosti s karavanmi na steroidoch. Ten vyprahnutý svet a rôzne originálne vozítka vzdialene pripomenú poetiku Mad Maxov a v druhej polovici sa to prepne na regulérnu variáciu na pôvodné Star Wars. Aj zlá hviezda smrti tu je. Len namiesto Darth Vadera tu je rovno zlý Imperátor Hugo Weaving. Asi najväčším mínusom filmu je, že je trochu zbrklý. Takže síce na jednej strane film nemá žiadne hluché miesta a nemá šancu nudiť, ale na druhej strane to trochu odniesli postavy. Okrem hlavného záporáka, tu má priestor prakticky len ústredná dvojica hrdinov a zvyšok tvorí krovie rôzne roztomilých mimozemšťanov, teda pardon, etník. Našťastie ústredné duo si ma získalo a rozhodne som chémiu medzi nimi cítil. Aj tie flashbacky mali význam a dodali hlavnej hrdinke nejaké pozadie. V jednu chvíľu pri kontaktnom súboji mi bolo trochu ľúto, že to má len PG-13. Predsalen by sa tvrdé R-ko do tej špiny a zo začiatku depresívnejšej atmosféry hodil viac, ale kamera neuhne a detský rating je vyťažený na maximum. Podľa mňa je fungovanie toho svetu dostatočne načrtnuté a nemal som palčivý pocit, že sa mi neustále nedostávajú odpovede na základné veci. Priestor lepšie ho preskúmať v pokračovaniach, ktoré bohužiaľ nikdy nevzniknú, tu bol. No čo už. No a nakoniec som si nechal technickú stránku. Tipoval som dvojnásobný rozpočet, lebo to vyzerá jak neskutočne originálne, tak aj triky sú pre mňa na dostatočne kvalitnej úrovni, aby som ich prestal vnímať. Do veľkej miery za to môže to, že fyzika pôsobí v tom digibordely na uveriteľnej úrovni, aby to môj mozog akceptoval. Potešil aj soundtrack, ktorý ponúka zase raz niekoľko zapamätateľných mohutných motívov, čo je dnes už rarita. Takže celkovo pecka za 9/10. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
- Podle stejnojmenné knižní předlohy měla mít hlavní hrdinka Hester Shaw (Hera Hilmar) chybějící jedno oko a z větší části nos. Filmaři však pro film zvolili pouze jizvu přes obličej. (zbyshek)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
Reklama