Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Skvelá krimi-dráma z americkej produkcii, ktorej Kazanove ľudské hodnoty a prepracovanosť dali snímke neopísateľne dramatickú intenzitu. O New yorku samotnom a neprikrášlenom pred On the Waterfront snáď ani nevznikol presvedčivejší film. Vynikajúci herci (záporák Cobb, vrcholný Brando, Marie Saint, kňaz...) v jedinečnej chémii, odliatkami dušičiek, ich poranení a súperením o návrat. Veľký film s vôbec s jedným z tých najsilnejších dialógov v kinematografii (Charley-Terry)! ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Ona improvizovaná scéna se spadlou sněhobílou rukavicí! Jen to dodatečné zjištění o její neplánovanosti trochu pokazilo veškeré bádání nad ní, nad jejím významem - těžko by mohla být plánovaným symbolem, když k ní došlo náhodou, že. Skvělý Brando, Lee J. Cobb, Kazan a kamera, skvělý zážitek. (Snad jen od Bernsteina jsem čekal víc.) Ve své době však muselo být V přístavu mnohem větším a silnějším filmem. ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

V přístavu je můj třetí film od Elii Kazana a bůhví kolikátý film s Marlonem Brandem. V podstatě nezklamal ani jeden z nich, ale přece jenom jsem při pohledu na ty oscarové žně čekala mnohem více. Kdo ví, kdy bych se k tomuto filmu dostala, kdyby nebyl v imdb top 250. Takhle jsem jej zhlédla trochu dříve. Jenže je to vůbec taková výhra? Nevím. Snímek je to docela klasický, nijak nevybočuje ze schématu tehdejších děl. Abyste mě špatně nechápali, Kazan odvedl dobrou práci, ale neprojevil tolik invence. Brando byl vynikající, ale když už ho člověk trochu zná, ví, co asi může čekat, proto ho ani nadstandard nepřekvapí. V přístavu je pěkný film, ale asi nebudu mít potřebu ho někdy vidět znovu. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Fair play. Vzpoura v docích. Nikdo a nic nesrazí pravdu na kolena. Pohodlná lhostejnost bossů vlastní diplomacie. Heroické kárání kasty chlebodárců. Osamělý válečník Marlon Brando zakotvil v přístavu, ve kterém nezůstane kámen na kameni. Otřesy námezdních dělníků - sluhů libovůle vykutálených hlavounů. Pošetilost šmelinářů ve špeluňce úšklebků. Rytíř i "chuligán" v kostkované košili Marlon Brando to má na háku. Utvrzuje svůj post nenapodobitelného rytce herecké dominance, ve které se slučují veškeré odstíny charakteru krve, potu a slz. Povolává do zbraně jemné mrholení charakterových proměnných. Vysvléká se z pozice nedotčenosti, zadumanosti, outlocitných zvyklostí, plahočení, frustrace, do pozice rozhněvaného muže, zaníceného nebojsy, ranaře s nebezpečnou rychlostí, který vypálí rybník nekalých praktik mafiánských padouchů. Správný chlap vyvolávající, i přes fyzickou bolest, poplach cti, pravdomluvnosti a práv na slušnost. Vzpružení zbytků sil závěrečného maratonu. Odvážný krok za krokem s davem za zády. Vrátka minulosti navždy sťala chapadla zkorumpované a nelibé oddanosti absolutna šejdířů. Důstojné bytí, zlepšení podmínek férovosti na úkor omezeného a bezpáteřního skrblictví. Ševelící přístavní ruch, uliční sirény, odřeniny periférie, mlhavý chlad, řinčivý hudební podkres - to vše se noří a odráží ve tváři zk(o)ušeného Marlona Branda. ()

Exkvizitor 

všechny recenze uživatele

Tento americký film je na svou dobu velmi syrový a tím i novátorský - vždyť něco podobného bychom v polovině padesátých let mohli sledovat pouze v Evropě, kde ještě dožívala inspirace italským neorealismem. Marlon Brando je zde samozřejmě výborný jako vždy, skoro se mi zdá, že role primitivů mu jdou ze všeho nejlépe (viz. Tramvaj do stanice touha). Ostatní herci se rovněž nedrží příliš pozadu a režisér Kazan dokázal vše dokonale zharmonizovat ve smysluplný celek. Pokud mi něco nesedí, pak je to happyendový konec. Když příštavní padouši zlikvidovali tolik oponentů, proč by se měli zdráhat před vyzmizíkováním osamělého Marlona, o němž ke všemu vědí, že je může úplně zničit? No ale co - v životě už se staly i nepravděpodobnější věci, než že pravda a láska jednou zvítězily nad lží a nenávistí, že. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (34)

  • Výkon Marlona Brando v tomto filmu byl v roce 2006 časopisem Premiere oceněn jako druhý nejlepší všech dob. (Kulmon)
  • V roce 2007 byl film zařazen mezi nejlepšími filmy všech dob Americkou filmovou institucí na 19. místo. (J.A.K.)
  • Honorář Marlona Brando byl 100000 dolarů, režisér Elia Kazan dostal tutéž částku plus 25% z výnosu. (Kulmon)

Reklama

Reklama