Režie:
Dušan KleinKamera:
Jiří StöhrHudba:
Svatopluk HavelkaHrají:
František Řehák, Rudolf Jelínek, Vlastimil Hašek, Jan Kanyza, Jaromír Spal, Jiří Zahajský, Bohumil Šmída, Evelyna Steimarová, René Přibil (více)Obsahy(1)
Dušan Klein nám v roce 1975 přináší 3 detektivní příběhy z ponuré Ostravy, které nám ukazují běžnou denní rutinu kriminalistů v 70 letech. Ostravští přílušníci veřejné bezpečnosti řeší v časovém intervalu 24 hodin tři různé případy. Jedná se o zranění příslušníka VB, únos kojence a pátrání po pohřešované dívce. (Hennes)
Recenze (51)
Klein detektivky nikdy neuměl a tohle je jen další toho příklad. Samozřejmě tuším, že vyvrcholením měla být ta scéna, kdy se kriminalista podívá z okna na noční město, kde lidé pokojně spí a netuší, jak je Veřejná bezpečnost chvíli co chvíli chrání. Ale scénář se k této "pointě" dopracovává tak těžce, zmateně, klopotně a nesourodě, že se na to nedá dívat. A chvílemi člověk ani netuší, co se vlastně děje, kdo kde je a proč a co dělá, jak co s čím souvisí... Bod navíc za Ostravu, tam taky zas moc filmů nevzniklo. ()
Ani sestřih toho nejhoršího z Majora Zemana by nevypadal tak směšně, jak oslavná óda na um soudruhů z ostravské pátračky, kteří během 24 hodin vyřeší 3 složité případy. Korunu všemu nasazuje občas hlas jakéhosi vypravěče, který sděluje: "Zákon ji stejně dostihne." Rádoby rázovité postavy policajtů a dalších Ostraváků. Vtipně působí scény s Miladou Janderovou, která hraje jakousi nezletilou na útěku - potkají ji 3 chlapi, pokaždé jí nabídnou nebo připálí cigaretu. Tím třetím je pohotový příslušník VB, kterému ovšem uteče:-) Jako krimi na odpad (snaha o akčnost se projevuje jízdou omajáčkovaného policejního vozu, jízda ostravskými ulicemi trvá asi minutu a záběr je jen na majáček...), ale jako komedie pobaví. ()
Za nejhorší co film mohlo potkat, považuju hlas, který nám tam něco blábolil ohledně toho co policajti tušili a co netušili a co za chvíli udělaj. Tohle může fungovat leda tak jako projímadlo pro orangutana co sežere prošlej banán a potřebuje se akutně vysrat. Jako ukázka reálné práce policie stačilo vzít jeden případ, ideálně ten s únosem miminka a scénaristicky ho vymazlit a ne do toho nasrat ještě další dva nesouvisející případy z toho jeden nebyl ani pořádným případem. Takhle to fakt nemohlo mít šanci na nějakej velkolepej napínák i když dobrý scény a kameru to mělo. Třeba zachycení Ostravy působilo přirozeně, kamera na policejním voze byla dobrá akční práce a při některých scénách mě pro jejich studenost nebylo příjemně (napadení u chaty, únos kočátku, pád láhve s balkonu - pohled ženský). ()
v sedmdesátých letech se v Ostravě nedřystalo po Ostravski? i když ani to by nezachránilo tenhle pseudorealistickej paskvil, autentické tak zůstávají jen dobové kulisy města a modní výstřelky typu lesklých polyesterových košil nebo šátků; ale politicky řečeno: "umím si představit", že se to v určitých kruzích může stát kultovním kouskem;-) ()
Další s detektivních filmů 70.let, ano film je spíš pohled na jeden den u kriminálky a tři různé případy, které se řeší, pobodání policajta, únos kojence a hledání nezletileté dívky co utekla. Nákou atmosféru tam nenajdeme, jen prostě práci při pátrání. Herecké obsazení je celkem slušný, ale mohlo se z toho vytěžit mnohem víc. Jako agitku bych to nebral, nebot to angažované není. Další nejspíš poprávem pozapomunetelný film,ale na občasné podívání to jde. ()
Galerie (29)
Photo © Filmové studio Barrandov / Ivan Minář
Zajímavosti (3)
- Natáčanie filmu prebiehalo v Ostrave. (dyfur)
- Film měl původně natáčet režisér Jiří Menzel. (Xell)
Reklama