Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHrají:
Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie, Emile Hirsch, Margaret Qualley, Timothy Olyphant, Julia Butters, Austin Butler, Dakota Fanning, Bruce Dern (více)VOD (6)
Obsahy(1)
V devátém filmu kultovního režiséra Quentina Tarantina se televizní herec (Leonardo DiCaprio) a jeho dlouholetý kaskadér (Brad Pitt) rozhodnou prosadit se u filmu na konci zlaté éry Hollywoodu - v roce 1969 v Los Angeles. (Falcon)
Videa (6)
Recenze (1 761)
Série scének, kde se člověk baví spíš tím, jak jsou fajn herci navlečení do legračních paruk a kostýmů, než tím, co se děje nebo říká. Zcela zbytečná mi přišla linie s Margot Robbie a to přestože nebo možná, a to by pro Tarantina bylo mnohem horší, právě proto, že člověk ví, co se tehdy skutečně stalo. Finále nijak nepřekvapilo, spíš příjemně potěšilo a pobavilo. Bez něj by to bylo o hvězdičku míň. ()
Postupná zahleděnost do sebe sama se mi zdála nasměřovaná ke katastrofě. Po mnou obdivovaných a perfektně vyvážených Panchartech začal Tarantino opatrně zdržovat už v Djangovi, aby v Osmi hrozných zasekl lehce přes míru a zachraňovali ho hlavně herci a slušná míra napětí. Vidina dalšího filmu olizujícího délkou třetí hodinu, tentokrát navíc v poctě zlatým časům a dobrovolně se předem omlouvající za nediváckost, mě proto lákala jen velmi opatrně. Právě v tom, jak moc jsem se pletl, se ale nakonec skrývá největší překvapení. Než by se klasicky zaobíral nekonečnými konverzačkami se autor raději křehce vyznává z lásky na sto a jeden způsob. Na rozdíl od leckterých svých starších počinů se nechvástá vlastním umem, on opravdu jen a pouze vzdává z plných plic poctu umu jiných a nechce nic víc, než se do šedesátek vrátit, rochnit se v nich a zkrátka pocítit zase ono bezbřehé okouzlení filmem a televizí, které přináší jen nejranější mládí. Takže i když mi přestřelená délka přijde jako frajeřina z principu, už protože se žánrově rozkračuje jen trochu narychlo a naoko (stačí si zkusit sám pro sebe převyprávět linku Sharon Tate), úsměv se mi dral na rty neuvěřitelně často. Téměř herní koncept zatnutí drápů do milovaného světa či období, kde si odvyprávím "to svoje", by se mohl teoreticky stát cílem pro nespočet dalších režisérů, ale něco mi říká, že by si na něm spousta z nich poslepu vylámala zuby. ()
Je to jak dlouze, labužnicky natáhnout kouř z bezfiltrovky a vychutnat si jeho stejně dlouhé vydechování. Nerozkašle vás, neškrábe v krku. Což je vlastně jediný problém, který s tímhle "kalifornských snem" mám. Znalci Tarantinova díla budou záhy tušit, že se opět bude měnit historie a tentokrát už to zdaleka není tak podvratná sranda jako u Panchartů. Troj-hlediskové vyprávění (herec-kaskadér-Sharon Tate) nemá úplně tu precizní stavbu Osmi hrozných, je to epizodická kolekce historek z natáčení a okouzlených vzpomínek na vyhaslé neony. Prostě Tenkrát v Hollywoodu není vrcholným Tarantinem, což neznamená, že po skončení filmu nebudu po krk zamilovaní do křivého úsměvu Cliffa Boothe a těch 162 minut dělit třemi, protože tak rychle tahle historka utekla. A zároveň že nebudete odolávat nutkání jít na to znovu, i když pointu jste znali předem... ()
║Rozpočet $90miliónov║Tržby USA $142,502,728║Tržby Celosvetovo $377,617,598▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $20,286,046║ Tržby za predaj DVD v USA $9,493,115║ Hollywood podľa Tarantina, pekne to uhladil na svoj zvrhlo uletený vkus. Vtedajšie vyhrotené udalosti pekne vyformuroval do pekného happy endu. Beriem, pohral sa s tým. Nepomôžem si ale prvá polovička nemá dobré tempo, údernosť, razanciu, väčšinou to nad vodou drží švihák kaskadér Brad Pitt. Ten si to v konečnom výsledku kradne dosť pre seba. Margot Robbie je takou okrasnou čerešničkou na torte, nič viac, nič menej ale hlavne nemá čo tam kaziť. Dlhá pracovná nevyťaženosť DiCapria mu moc neprospela, svoje pasáže až tak nevyšperkuje, skôr boduje to mále herecké dievčenské mrňa, čo číta knižku o Disneyovi. Záver samozrejme dostane do kolien ale na takú minutáž som čakal dosť dlho na niečo opojné. Takže keď si to zhrniem ide asi o najslabší Tarantinov počin od Gaunerov 1992 ktorý mi ako jediný film od neho nesadol. /videl v kine 2x: 70%/ ()
Fetiš. Tohle slovo uslyšíte ve spojení s Tarantinovou novinkou ještě hodněkrát. Autorova fascinace šedesátkami tentokrát bohužel převálcovala všechno ostatní, takže doba hippies, sledování televize a žití amerického snu je na ploše dvou a půl hodin vykreslována až příliš precizně. Na úrovni jednotlivých scén i celkového propojení paralelních linek totiž nevyznívá nijak světoborně, a to jak po stránce scénáře, tak ani filmařské grácie. Tarantino je samozřejmě dostatečně zkušený na to, aby diváckou pozornost udržet dokázal, přesto se nelze ubránit dojmu, že od něj prostě chceme víc. Tady se až v závěru dočkáme důkazu, že Tarantino stále dokáže bavit a překvapovat – a o to víc mrzí ta dlouhatánská doba předtím, věnovaná vykreslování hollywoodské mašinérie na způsob rozpačité coenovky Ave, Caesar. A to rozhodně není přirovnání, které bych v souvislosti s mým nejoblíbenějším režisérem chtěl používat... ()
Galerie (123)
Zajímavosti (114)
- Leonardo DiCaprio (Rick Dalton) v rozhovoru pro BBC uvedl, že film, který ho nejvíce oslovil, byl Na východ od ráje (1955), kde ho uchvátil herecký talent Jamese Deana. Ve scéně, kdy Cliff (Brad Pitt) a Rick (Leonardo DiCaprio) prochází ulicí L.A., je na stěně za nimi namalovaný James Dean v klobouku z filmu Obr (1956). (Nalien)
- Quentin Tarantino rád vymýšlí fiktivní značky produktů pro své filmy. Značka Big Kahuna Burger se objevila např. ve filmech Pulp Fiction (1994), Gauneři (1992) a Od soumraku do úsvitu (1996). V tomto filmu se objeví pivo Chattanooga, krmení pro psy Wolf's Tooth, ale i značka cigaret Red Apple, kterou Tarantino již použil v několika svých filmech. (Charpy)
Reklama