V 16. století je neznámý zloděj vybrán, aby se stal dvojníkem umírajícího mocného vládce, kterému je podobný. Podaří se mu získat královskou vznešenost a vést armádu svého pána do bitvy. Film Akira Kurosawy obsahuje monumentální bitevní scény a získal hlavní cenu na festivalu v Cannes. (Guild Home Video)

Recenze (113)

Maq

Japonci si vzali den volna, nafasovali kostýmy, a šli dělat Kurosawovi komparz. A teď pozor, tohle vás asi zaujme: po bitvě zůstává na bojišti spousta poraněných koní. Japonci jsou však kluci šikovní, takže do večera všechen svinčík uklidili, doma se okoupali, a další den už makali jako obvykle. --- Kurosawa ty záběry sestříhal do dvou filmů (ještě Ran), ale povídá se, že materiálu bylo tolik, že těch filmů mohlo klidně být šest, i pět. --- ()

belldandy

Kagemuša znamená dvojník. Kagemuša je příběh muže, který se stal někým jiným. Bezejmenný zlodějíček nahradil vládce Šingena Takedu. Přejal nejen jeho místo. Učil se tvářit, myslet a cítit jako někdo druhý. A dařilo se mu to. Ale po té, co přestal být užitečný, byl docela prostě odložen. - Kagemuša je film se zajímavým příběhem a výrazným barevným vizuálním zpracováním. Vzpomenu-li však na staré Kurosawovy filmy (Rašamon, Rudovous, Osobní strážce adal.) , zdá se mi jejich černobílé vizuální vyznění silnější. Náhle si musím u Kurosawy zvykat na barvu. Ale není to tak těžké zvykání. ()

Fr

,,…ZLODĚJ A PALIČÁK. NIKDO NEMÁ ANI TUŠENÍ, JAK JE PODOBNEJ NAŠEMU PÁNOVI“..... /// Cože? Kníže Šingen je mrtvej?? COŽE?? Prej jo, všichni o tom povídají (každýmu)....po 20ti minutách aspoň nějaká změna. ,,Byl to skutečný hrdina!“... Asi jo, když to říká ten chlápek v zástěře a se žlutýma korálema. ,,JAK JE TO MOŽNÉ? PŘED TÍM UMÍRAL A TEĎ JE ZDRAVÍ!“ A zvědové ví hovno! Chlapi řeší svoje rodový problémy – (tedy melou, vysvětlují proč by to měl jít dělat), on zas řeší, jak ,,potlačit sám sebe a bejt někdo jinej“ – naštěstí ho čeká setkání s konkubínama. (Konečně snad bude vzrůšo!!! ??? co myslíte??? Povídají si!)….. KACUJORI VYRAZIL DO BITVY…..,,neřekl bych že to dokáže!!“ Já na to nemám názor – a chce se mi spát….. Kagemuša není ukecanej, ale upovídanej film o japonský záhadě hlavolamu na osm v plný kostýmní palbě a provedení, že TENKRÁT museli v Hollywoodu slintat. DAVY POCHODUJÍCÍHO KOMPARSU A NÁDHERNÁ KOSTÝMNÍ PODÍVANÁ v závěrečný řeži i s tím lidsky nepochopitelným, ale japonsky přirozeným (a historicky doloženým) finále. Historická uspávačka, která právem patří do zlatého fondu kinematografii, ale..... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem z rodu Takeda. 2.) Mám podezření, že Vašek má dvojníka a nevím jak na to. 3.) Po večerech čtu ,,sútry“. (Pozor! Příznivci kámasútry mohou být zklamáni!!) 4.) Kvalita filmu se pozná podle počtu pomalu umírajících koní. 5.) Thx za titulky ,, ygdrassil“ a ,,drSova“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

HAL

Zajímavý epos stojící hlavně na bravurním hereckém výkonu představitele hlavní "trojrole", nicméně subtilnější Kurosawovy příběhy, soustřeďující se spíše na obyčejné lidské osudy víc, než na machinace celých království, mám výrazně raději. Se několika málo postavami se dokáže dostat do mnohem větší hloubky, než s tisícehlavými armádami. 8/10 ()

jojinecko

Kurosawa má estetické cítenie, čoho dôkazom je vizuálne exibicionisticko-umelecký film Dreams a prejavuje sa aj v Kagemušovi, hoci niekedy naozaj samoúčelne a len pre efekt. Kurosawa vie tak isto natočiť film, kde je všetko ako má byť a ktorý ma dostal (Deržu Uzala). Ale nech mi priaznivci tohto japonského umelca odpustia väčšinou z môjho pohľadu prevažuje to, čo som už v súvislosti s jeho filmami spomínal:nuda, rozťahanosť, nevyváženosť, miestami absolútne prehrávanie hercov a neprehľadnosť. Silné momenty by sa našli, ale tie horšie výrazne prevažujú. Trojhodinová stopáž bola v tomto prípade zabijácka. Skrátka rád prenechávam tento film na hodnotenie "japonológom", nie je to moja šálka kafe:) ()

Zajímavosti (8)

• Kagemuša v překladu znamená Stín bojovníka. (Olík)
  • Ve filmu se objevuje Heihachiro Honda, známý více jako Tadakatsu Honda, což byl jeden z nejvýznamnějších generálů Ieyasua Tokugawy. Ve filmu Nosí přilbu s kravými rohy, ve skutečnosti jeho přilbu však zdobilo jelení paroží. (Pulper)
  • Ve své době byl Kagemuša nejdražším a nejvýpravnějším japonským filmem. (Olík)