Režie:
James PonsoldtKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Danny ElfmanHrají:
Emma Watson, Tom Hanks, John Boyega, Karen Gillan, Patton Oswalt, Bill Paxton, Glenne Headly, Ellar Coltrane, Poorna Jagannathan, Amir Talai, Nate Corddry (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Svět bez hladu. Svět bez válek. Svět bez nemocí. Neomezené možnosti. V úchvatné a největší high-tech společnosti The Circle neexistuje problém, který by nebylo možné vyřešit. Její technologie mají moc doslova změnit svět. Právě sem, do zaměstnání snů, nastupuje mladá a ambiciózní dívka Mae (Emma Watson). SDÍLET ZNAMENÁ STARAT SE. Šéf a zakladatel (Tom Hanks) společnosti je vizionář, který vybudoval v Circle ráj na Zemi a který touží po dokonalém světě. Jeho receptem na pokrok a na šťastné a spokojené lidstvo je svět bez tajemství, naprostá otevřenost a transparentnost všech lidí, sdílení . . . a sledování. CHOVÁŠ SE HŮŘ NEBO LÍP, KDYŽ TĚ NĚKDO SLEDUJE? Mae je obklopená vymoženostmi supermoderní společnosti. Ohromena ideály a vzájemností se na návrh samotného šéfa Circle zapojí do experimentu, který by štěstí a pokrok v Circle mohl rozšířit do celého světa. Současně s tím začne potkávat tajemného muže. Stane se její nový život pohádkovým snem nebo dostane příchuť hororové noční můry? Bude mít kruh, do něhož vstoupila, cestu ven? KDO MÁ TAJEMSTVÍ, LŽE. (Bontonfilm)
(více)Videa (3)
Recenze (571)
Nápad shromažďování informací a jejich zneužívání je na zfilmování poměrně těžká, obsáhlá a komplexní věc a Circle tento úkol nezvládl - přesně, jak jsem předpokládal. Watson a Hanks jsou fajn, ale výrazněji neoslní, vlastně kdyby měl film jakékoli jiné herce, ani bych to nepostřehl. Zpracování filmu je spíše povrchnějšího rázu, poměrně bez napětí a neumí v divákovi vyvolat pocit zájmu o další vývoj filmu, jakoby režisér měl hlavní premisu, ale nevěděl, co k ní dál nabalit do celovečerní stopáže. Výsledkem je pak spíše “béčková” vynechatelná záležitost s dech nevyrážejícím finále, u které nevidím důvod, proč ji tvůrci chtěli vlastně tak moc zfilmovat… ()
Film nám ukazuje aktuální téma a dost možná i to, kam se svět za pár let dostane. Pomalu se vlastně začíná už teď. Všichni budeme sledování, každý o nás bude všechno vědět, kameru budeme moci vypnout jenom když půjdem na záchod, a na to budeme mít pouhé 3 minuty :-O. A ještě s tím vším souhlasíme a dobrovolně se necháme sledovat. No doufám, že tato doba nikdy nenastane, že budeme mít alespoň trochu soukromí ve svém životě. Film hodnotím 3,5*. ()
Vymyšlené to není vůbec špatně a výborně to reflektuje dnešní dobu, kdy je každý posedlý tím být on-line. Jenže to je jediná devíza filmu, ačkoliv uznávám, že silná, protože místy z toho jde mráz. Nicméně od filmu, který se vydává za thriller, čekám odpovídající atmosféru a nějakou temnější zápletku. To tady absolutně chybí. Film neobstojí ani jako drama, což byl vlastně jeho největší potenciál. Navíc vůbec nijak negraduje. Všechno je prostě sluníčkové, pak najednou buch, otočka a konec. Nějaké semínko pochybnosti, které by v hlavní hrdince klíčilo tady de facto neexistuje. No a herecky taky žádná sláva. Emma Watson se sice snaží, ale ten její přerod z vesnické šmucky v důležitou tvář společnosti je nedůvěryhodný. A nezáří ani Hanks, takže asi nejvýraznější je Karen Gillan ve vedlejší roli a Bill Paxton, pro nějž byl jeho part víc než symbolický. 50% ()
Místy zajímavé a zhruba od poloviny i k zamyšlení (volby), jenže ve výsledku pořád předvídatelná rutina s vyčichlým finále, o které se vše dozvíte během pár desítek minut. Čekal bych něco odvážnějšího než takovou jednoduchou kritiku všech těch internetů. Tom Hanks byl super, Emma Watson už méně... A postava Johna Boyegy? Deus ex machina, nic jiného. ()
The Circle není jen pouhým dystopickým filmem o tom, jak by to snad jednou mohlo v naší společnosti vypadat. On to totiž je celkem věrný obraz toho dnešního světa a doby. Děje se to tady a teď a mnozí si to ani neuvědomujeme. Bohužel, ač tato skutečnost některým přijde šokující a po zhlédnutí tohoto celkem melodramatického návodu na kompletní vypláchnutí mozku a "ovcizaci" freneticky přikyvují, situace je daleko horší a to mi právě na tomto snímku dost vadí. Scénáristé neměli koule, aby diváka propleskli syrovou skutečností a pořádně jim otevřeli naivní očíčka. Naservírovali pouze poučné video ve stylu "Pozor, jdou k vám kuřátka!". Zmrdi z velkých nadnárodních korporátů už tu ale jsou a dávno ovládají naše životy a mají k tomu dost silné nástroje, dokonce cíleně vyvinutou umělou inteligenci, která s vámi pracuje jako s tržní komoditou. Tyto obludné firmy, které se nezpovídají už prakticky nikomu, mají i speciální zaměstnaneckou pozici, takzvaného monetizátora. To je člověk, který se snaží ze všeho vytřískat co nejvyšší zisky, přizpůsobit obsah nabízeného produktu tak, aby co nejvíce lákal zákazníky. Lhát jim do očí a ohýbat skutečnosti s co největší produktivitou. Líbivými gesty si získat naši peněženku a něžně se k ní přisát. Připadám si jako v Matrixu, kdy Morpheus vysvětluje Neovi úděl lidstva a čím jsme se každý stali. Pouhým monočlánkem. A tak tomu skutečně je. Líheň nemyslících strojů, kterým je podsouvána náhražka skutečného života jen pro čistý zisk. Kdyby měla takové nástroje komunistická verbež před osmdesáti lety, jsme slepě oddáni straně na věčné časy. Toto filmové zpracování mi přišlo naivní a příliš nevyzdvihovalo vážnost problému. Ukázalo jednu aktivní uživatelku Emmu, která slepě a naivně propadla něčemu, čemu věřila. A následně, když to vše prohlédla, se od všeho distancovala. Takto to ale v dnešním světě nechodí. Není to tak ideální. A znám lepší dílka v téměř dokumentárním duchu, která na tento problém poukazují daleko víc a intenzivněji. Snad proto jen ty dvě hvězdy, ale za zhlédnutí to určitě stojí. Jako takový první krůček v poznání. 40% ()
Galerie (138)
Zajímavosti (7)
- Hlavná postava Mae bola spočiatku spájaná s Aliciou Vikander. Producenti sa neskôr rozhodli pre Emmu Watson. Vikander sa nakoniec venovala natáčaniu filmu Jason Bourne (2016). (chesterko)
- Tom Hanks (Bailey) a Bill Paxton (Vinnie) spolupracovali už na filme Apollo 13 (1995). (chesterko)
- Celosvětová premiéra proběhla 26. 4. 2017 na filmovém festivalu Tribeca v New Yorku. (BMW12)
Reklama