Režie:
Mimi LederScénář:
Leslie DixonKamera:
Oliver StapletonHudba:
Thomas NewmanHrají:
Kevin Spacey, Helen Hunt, Haley Joel Osment, Jay Mohr, James Caviezel, Jon Bon Jovi, Angie Dickinson, David Ramsey, Colleen Flynn, Marc Donato (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Novinář Chris Chandler přijde v Los Angeles o auto, které nutně potřebuje. Nečekaně mu pomůže neznámý muž, který mu daruje svůj luxusní vůz. Překvapený Chris později dárce, právníka Thorsena, vyhledá, a ten mu vypráví, jak byl před časem v nemocnici s dcerkou, která dostala astmatický záchvat. Lékaři si jich nevšímali, dokud je k tomu se zbraní v ruce nedonutil mladý raněný černoch, kterého nikdy dřív neviděl. Chris se rozhodne vypátrat o podivném řetězu dobrých skutků víc. Dostane se tak na stopu jedenáctiletého Trevora McKinneye, který žije na chudinském předměstí Las Vegas s matkou, alkoholičkou Arlene. Před čtyřmi měsíci dostala jeho třída od nového učitele Eugena Simoneta neobvyklý úkol. Vymyslet způsob, jak zlepšit svět kolem sebe, a pokusit se ho realizovat. Trevor přišel s nápadem, že pomůže třem neznámým lidem, a každý z nich místo aby mu pomoc oplácel, ji pak poskytne dalším třem. V rámci projektu přivedl domů bezdomovce Jerryho, dal mu najíst, nechal přespat v garáži a poskytl mu trochu peněz. Druhý, kterému se Trevor rozhodl pomoci, byl sám učitel, poznamenaný v obličeji popáleninami. Pokusil se dát ho dohromady se svou matkou, kterou se tak současně snažil ochránit před svým hrubiánským otcem Rickim. Později však nedokázal zabránit týrání spolužáka Adama trojicí rváčů a smutně konstatoval, že ani v případě Jerryho a učitele se mu snaha nevydařila. Netušil, že se jeho nápad šíří jako nenápadná lavina celou zemí. Ne všechny pohádky však mají dobrý konec. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (437)
Tento film mě strašně zasáhl, i když jsem se na něj dívala ve škole. Nejspíš proto, že jsme sama měla své nevyřešené problémy, které bych měla jednou provždy zlikvidovat. Nevím jeslti se mi to povedlo, ale vím, že tento film má moc krásnou myšlenku. Nemám ráda Helen Hunt (možná to bylo tím příšerným dabingem), ale Haley je prostě super ()
Přemýšlím, jaký by mi k tomu filmu seděl konec, když s tím skutečným jsem nebyla spokojena. Celý ten děj se plácá mezi velmi silnými a pozitivními momenty a mezi neskutečně klišovitými okamžiky. Takže jakýkoliv takhle rázný závěr by mi připadal poněkud násilný, ať už pozitivní nebo zlý. Buď je celý svět krásný a nebo stojí úplně za hovno. Copak mezi tím už nic není? Nemám pocit, že k určitému zamyšlení nad smyslem Trevorova snažení bylo nutné až takto šokovat. Viděno v rámci projektu 52 Films by Women. ()
Scenáristka Linda Aronsonová na pár riadkov vo svojej knihe Snenár pre 21. storočie vysvetľuje, prečo tento film nefunguje tak, akoby mohol. Nebudem ju parafrázovať, len dodám, že tu nefunguje toho viac. Zvraty a minulosť postáv pôsobia vykonštruovane, ako sa hovorí šuští to papierom. Záverečná slzopudná scéna by mohla byť dokonalá, ak by bola pripravená a zvrat, ktorý jej predchádza, nebol nepripravený a myslím si že aj nezmyselný. Film sa trochu vlečie, ale čo je najhoršie, námet je dokonalý a výsledok iba priemerný. Scenárista ale z neho nevyťažil skoro nič a doslova ho zabil, pretože ak by sa tento nápad rozpracoval poriadne, mohlo sa jednať o doják (v tom najlepšom zmysle slova) desaťročia. ()
„V tom je krása oneskoreného poznania.“ Odporný film. Mimi Lederovú som mal rád v jej začiatkoch, ako režisérku výborného seriálu „Pohotovosť“ a jedného z prvých filmov štúdia DreamWorks, realisticky poňatého PEACEMAKERA (ktorý síce nebol "nič moc", ale v porovnaní s jej neskoršou tvorbou...). Avšak v DRVIVOM DOPADE bol jej „ľudský princíp“ viac na škodu, než na úžitok. POŠLI TO ĎALEJ zachádza ešte ďalej: hysterické scény plné nevierohodných emócií, hrozné herecké výkony (Spacey, Huntová, Jon Bon Jovi, Caviezel) a neznesiteľné tlačenie na pílu (úplne vo všetkom!). Len si predstavujem, aký rozdiel by medzi filmami bol, keby jednu verziu urobila Lederová a druhú Frank Darabont. Proste viete alebo neviete. Lederová nevie. ()
Úderné dialogy bohužel neutáhnou šíleně sentimentální kostru celého filmu, která je vykalkulovaná až běda. Postavy jsou ploché a jednoduché, vše je jen jakoby "na oko" bez špatky uvěřitelnosti, či realističnosti. Po celou dobu nám Mimi Leder předkládá pohádkový příběh o hodném klučinovi, jehož závěrečný akt diváka přímo nutí uronit slzu. Dokážu si představit upocenou režisérku za kamerou snažíc se natočit některé scény pokud možno s co největší dávkou uslzenosti. Alespoň to podle výsledného produktu tak vypadá. Není to úplně zlé a scénář má zezačátku relativně nápaditou dějovou linku. Bohužel čím dál, tím více klišé a slziček. Z osmdesáti procent neupřímných. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (13)
- Natáčelo se od 14. února do 18. dubna 1999 v Oregonu, Kalifornii a Nevadě. (Varan)
- Když bezdomovec Jerry (James Caviezel) sype malému Trevorovi (Haley Joel Osment) křupky do misky, miska je úplně plná. Při dalším záběru je však miska plná pouze z poloviny. (Reesam)
- Ve scéně, kde Mr. Thornsen (Gary Werntz) daruje Chrisi Chandlerovi svůj jaguár, Chris (Jay Mohr) zavtipkuje, jestli náhodou nechce, aby za to zabil jeho manželku. Mr. Thornsen odvětí, že to by bylo lákavé. Jde o takový interní vtip, neboť civilní manželkou představitele Mr. Thornsena je režisérka filmu Mimi Leder. (8smdesat)
Reklama