Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Ralph Fiennes, Gemma Arterton, Matthew Goode, Harris Dickinson, Djimon Hounsou, Tom Hollander, Rhys Ifans, Daniel Brühl, Charles Dance, Aaron Taylor-Johnson (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Zatímco se sebranka nejhorších tyranů a geniálních zločinců připravuje rozpoutat válku, jež má zahubit miliony lidí, jeden muž musí vyhrát závod s časem a zastavit je. Ve snímku Kingsman: První mise se stanete svědky zrodu první nezávislé tajné služby. (Falcon)
Videa (6)
Recenze (491)
„MÁM POVĚST MUŽE, KTERÝ SE NECHCCE DO NIČEHO VMĚŠOVAT, TAKŽE SE PAK MOHU MNOHEM SNÁZE A NEPOZOROVANĚ VMĚŠOVAT DO VŠEHO. TAK JAKO SLUŽEBNICTVO, KTERÉ SICE VIDÍŠ, ALE NEVMÍMÁŠ…“ Hodně vyprávění… Může to nudit, navíc když hnidopichové zjistěj, že jsou ohejbány historický souvislosti… Takže než dojde na šavlovačku v balalajkovým rytmu, asi si dovedu představit, že někdo chcípl nudou. Navíc když ten humor je takovej…. absurdní? Prostě je to taková krásně natočená píčovina. Chybí tomu i veskrze optimistickej duch, takže nedůtklivci si můžou připsat další tresnej bod! Ať už chcete (nebo ne), dostaneme se nakonec k závěrečný akci, která je dlouhá a stejná jako film – místy dobrá, místy blbá. Problém asi bude, že se to snaží bejt strašně chytrý – jenže koho kurva dneska zajímá Lenin (kdo z mladejch ho zná?). Kdo z nich ví něco o Mata Hari? Takže bych řekl, že Vaughn (tady) na tu chytrost dojíždí… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nikdy jsem neviděl film s Leninem. 2.) Přišel jsem o někoho v 1. světový…. /// Thx za titule „Vojtěch Kostiha“ a „K4rm4d0n“ PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Jako ok, Ralph Fiennes je charismatický hlavní hrdina a film má docela spád. Zápletka příliš bombastická, rozuzlení a hlavní záporák jsou trochu přitroublí a pateticky dětinské outro mimo mísu, ale jinak se mi zdá, že jako akčňák film funguje. Akční scény fajn (nejlepší je souboj na šavle, nebo Rasputinův kozáček) a nepůsobí na mě tak odfláknutě, jako třeba v posledním Indiana Jonesovi. Bez postav Gemmy Arterton, Djimona Hounsoua a hlavně Aarona Taylor-Johnsona by se film obešel, ale předpokládám, že se v budoucnu bude pracovat na sequelu. ()
Já bych strašně rád hodnotil lépe, ale jediné dvě * mohu dát za Fiennese a příběh jako takový. Můj subjektivní názor je ten, že tenhle film pohřbil casting. Nesedl mi ve své roli jediný herec...Syn, služebná, černoušek, Rasputin byl k smíchu a hlavní záporák k pláči...Bože ten byl ale trapnej. A nad časovou linií se mi raději ani nechce přemýšlet. Navíc, celá ta zlá organizace proti které Kingsmani bojovali mi až příliš připomínala Hydru z Marvel "veselých duhových omalovánek". Kingsman:Tajná služba to mělo skončit. Tohle je jen natahování nevyhnutelného konce. Dvě * a 49% ()
Ja som nadšený. Kingsmana mám rád a bavila ma aj jeho Prvá misia. A ak sa pýtate s čoho som nadšený, tak s toho, že sa Prequel odohráva na začiatku dvadsiateho storočia a tak žiadne hi-tech srandičky tu nenájdete. Chápem, že väčšina je možno sklamaná, že sme sa nedočkali priameho pokračovania dvojky a že tu nie je toľko vymakanej akcie a toľko štýlových vecičiek, ale ja som vlastne aj rád za túto dobovku s prvej svetovej, pretože takých veľa nie. Takže ma potešilo, že Matthew Vaughn dal priestor aj týmto bojovníkom, ktorý celú túto tajnú službu rozbehli. Prejdime už k filmu a na to čo sa mi ľúbilo. Kontrast medzi novou a starou dobou na ktorej operujú agenti som už spomenul. K tomu samozrejme patria aj dobre kulisy, kostýmy, výprava, dobové rekvizity, či dekorácie, ktoré sú tiež pôsobivé. Ďalšie plus je znova brilantný casting. Zlatý kruh a aj tajná služba mala výborné obsadenie, každý výborne zapasoval a rovnako je to aj tu. Ralf Fiennes, Gemma Arterton, Djimon Hounsou, či mladík Harris Dickinson, každý ma oblek a aj rolu ušitú na mieru. A ani vedľajšie roli nie sú na tom zlé (Goode, Brühl, Dance, Ifans, či Hollander a jeho troj-rola). Ďalší kladný prvok, ktorý zdvíha hodnotenie tejto komiksovej adaptácii je samozrejme bombastická réžia, a tiež technická a vizuálna stránka, ktorá znova ponuka poriadne vymydlené scény. Strih, zvuk, kamera, či hudba, znova perfektné obohatia niektoré zábery a tak núdza o poriadne premakané scény nie je (šermovačka s Rasputinom, nočná zabíjačka na nože!). Veľa som sa tu rozpísal o brilantnej technickej stránke, dobrom castingu, agentoch operujúcich na začiatku dvadsiateho storočia, no nemôžem zabudnúť ani na príbeh, ktorý perfektne (vtipne aj akčne) začlenil niektoré známe historické postavy do príbehu. Prečo teda po samej chvále, nevpálim Kingsmanovi rovnaké kladné hodnotenie ako jednotke, je jednoduché. Jednotka je dokonalo vyvážená, dvojka na môj vkus už moc prestrelená a trojka sa snaží byť najserióznejšia a najmenej bláznivá. Tým pádom to nie je úplne taká zábava, ako predošlé diely, no stále ma aj tento diel, čo ponúknuť (špičkovú akciu, dobrých hercov, príjemné odkazy), akurát je zabalený do ublatenej prvej svetovej vojny. Ako fanúšika vojnových filmov ma to nie len potešilo, ale aj oku polahodilo a hlavne bavilo. P.S: veľmi by som chcel pokračovanie, prečo scéna za titulkami je perfektná. Obľúbený soundtrack: The King's Man, Oxfords Not Rogues, Lionheart, Knights of the Roundtable. 85% - 4* ()
Galerie (54)
Zajímavosti (19)
- Vedle tohoto snímku se uvažovalo i o filmu „Statesman“, který by se zaměřil na americkou obdobu britské agentury Kingsman. (Petr.Kocfeld)
- V scéne, keď Princip (Joel Basman) ide zjesť otrávenú pilulku a okolo prejde auto s arcivojvodom, si môžeme na malý moment všimnúť na stole fľašu alkoholu, ktorá má na etikete napísané Statesman. Jedná sa o ďalší odkaz na organizáciu, ktorá sa objavila v druhom filme. (johnsnow)
- Mezi závěrečnými titulky se nachází jedna scéna. (griph)
Zhruba někde u kvazisexuální scény Oněgina s Rasputinem jsem si řekla, že můj čas na této Zemi není nekonečný a že tohle nemám zapotřebí a že bude lepší si radši pustit nějaký jiný film, ale pak mi jakýsi hlásek do ucha zašeptal: "Ale hraje tam tvůj velký oblíbenec Daniel Brühl, dokoukej to do konce." A pak tam Brühl byl asi tak dvě vteřiny, takže mě hlásek pěkně zradil, ale na druhou stranu v druhé půlce už nebylo tolik cringe momentů, takže jsem ten film ve zdraví přežila. A co bych tak pochválila, než se pustím do reptání? Djimon Hounsou byl absolutně fantastický. Taneční souboj taky, ale čím vším jsme si museli projít, než na něj došlo, pane bože. Takový ten zrychlený záběr, jak se z krajiny zeleného venkova stane peklo na zemi - ten se mi moc moc líbil. Krátký výlet do zákopů a země nikoho - atmosferický jak sviň. Šla jsem si pak číst o bitvě na Sommě a teď je mi špatně. Ale problém tohohle Kingsmana je, že to není materiál pro celovečerní film, ale spíš na seriál. Je mi skoro žinantní mluvit o "příběhu", protože je to celé takové nesouvislé, nesourodé, epizodické, roztříštěné, nesoustředěné. Motivace "hlavního hrdiny" i "hlavního záporáka" jsou příliš slabé na to, aby jejich finální souboj něco znamenal (a ani není víc cool než souboje, které mu předcházely, což je vždycky velký špatný), a ve skutečnosti je stejně hlavním antagonistou válka samotná a motivací hlavního hrdiny je celou dobu zatáhnout do války ještě víc lidí, než kolik už do ní bylo zataženo, což je pěkně pokrytecký bizár. A pak je tam taky spousta hluchých míst: neustále stejné debaty syna s otcem, melancholické čučení na fotky a obrazy, oslava narozenin ve vlaku, plácání se po zádech, když ještě nebylo ničeho dosáhnuto, spousta nových začínání v pokročilé části stopáže... Jo a hudební motiv mi až podezřele moc připomínal The Ecstasy of Gold. Ve výsledku zábava trošku, problémů víc. - A teď jsem si vzpomněla ještě na jednu věc! Když už někdo udělá tu vědomou volbu, že svůj příběh zasadí do 1910s, tak by měl alespoň přibližně pracovat s možnostmi dané doby. Na mysli mám hlavně neustálé cestování/teleportování všech postav po celé Evropě a nejspíš i za Atlantik v případě některých z nich. Ve filmech zasazených do moderní doby dává smysl, že záporák sedí někde na ostrově v džungli a se svými spojenci si skajpuje a všichni ostatní v jednom kuse lítají soukromým tryskáčem, ale jak by si zdejší záporák mohl dovolit mít sídlo na odlehlé hoře někde ve Švýcarsku a zároveň být full time undercover rat? Přijde mi to jako velmi laciné vypravěčství takhle ignorovat čas a vzdálenosti a vůbec. --- SPOILER SPOILER SPOILER A ještě jeden dodatek, protože na to nemůžu přestat myslet: Nevadilo mi, že syn zemřel (i když to byl jeden z faktorů, které z toho dělají spíš seriál, než film, ale hodně mi vadilo, jakým způsobem zemřel. Mělo se to stát kvůli tomu výbuchu, co je hodil zpátky do zákopu, a ten špion s utrženou nohou měl přežít, předat vedení krabičku s lebkou, a pak se i přidat ke kulatému stolu. Protože tak, jak se to stalo ve filmu, to úplně zrušilo význam jeho heroického běhu zpět, podkopalo jeho rozhodnutí, na které by byl taťka pyšný, tedy raději zachraňovat životy, než je ničit, a obecně to tak nějak z té smrti udělalo šok jenom kvůli šoku místo něčeho organičtějšího, provázanějšího s celkem. --- A ještě ještě jeden dodatek, úplně jsem původně zapomněla zmínit to wtf glorifikování imperialismu, kdy nás film nutí oslavovat, truchlit za a fandit lidem, kteří aktivně provozovali koncentráky?! () (méně) (více)